Spijlbussen.nl

Mijn 15 raams uit Brazilië

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
2-2-2020

Wederom een vrijdagje kunnen klussen. Wilde vandaag verder maar blijkbaar is er vrijdag toch een vuiltje in mn oog gekomen ondanks de veiligheidsbril. Wat leidde tot het verwijderen met een boortje vanmorgen op de huisartsenpost dus met de bus verder kon ik wel vergeten   >:(

Toch wat foto’s van vrijdag.. staal van het chassis en wielkasten ziet er goed uit onder de bestaande laag. Volgende week hoop ik weer verder te kunnen! Ik heb in ieder geval een volledig dichte bril gekocht nu  ;D

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
 7-2-2020

Vandaag weer wat kunnen doen, oog is bijna over.. wat een vies werk.. overal zit stof en ondanks dat 3M masker komt het stof nog uit mn longen..

Maar het wordt lekker kaal! En geen roestvorming.

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
16-2-2020

Doel van alles tot op het staal kaal maken is verrassingen uitsluiten en een goede bescherming in de vorm van RX5 en RX10 aanbrengen voor een zo lang mogelijk uitstel van verval. De RX10 komt er op in ralkleur 7046. Plan is om tot achter de achteras alles kaal te maken en te behandelen. Dan de bak en achterassen in de RX10 (zwart), die terugplaatsen en dan de rest van de bodem. Dan is ie weer rolbaar  :)

Nou wellicht vinden jullie het saai worden, maar dan hoor ik het wel.. Bodem kaalmaken is nou eenmaal saai   8)

Resultaat van deze week:

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
15-3-2020

Nou, weer ff een update. Tijdje geleden dat ik m’n laatste bericht postte, maar elke week wordt er aan de bus gewerkt.

Tussendoor begonnen aan de versnellingsbak:

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Verder met de bodem. Voor:

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
En na. Ik heb nu alles kaal tot achter (of voor, net hoe je het bekijkt  8) ) de torsiebuis van de achteras. Dat gedeelte gaat de komende tijd in de rx5, dan ga ik de naden kitten met strijkkit , daarna de rx10 zwart, en als laatste rx10 finish 7046 grijs. De versnellingsbak gaat in de rx10 zwart. Dan alles monteren zodat hij rijdbaar is, en zo werk ik langzaam naar voren aan de bodem.

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Inmiddels schrijven we 24 maart 2020 en aangezien het nog geen 15 graden Is (minimale verwerkingstemperatuur RX) maar verder gegaan met de bodem kaalmaken..  Enige progressie wordt nu zichtbaar. Net een Delorean  ;D

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
3-4-2020

Zo, lekker verder kunnen gaan de afgelopen weken.. toch een voordeel dat alles dicht is door die corona..
Alles tot aan de vooras is nu kaal en glimmend  8) Het vieze werk is voorlopig klaar!

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Al dat bodemwerk maakt de bus lekker stoffig ;D

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Ook nog wat kunnen doen aan de achteras, remmen en startmotor. Volgende stap is ontvetten en RX5   :) Later meer!

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
4-4-2020

Zo.. de RX5 zit er op! Niet veel van te zien op de foto.. het glimt wat meer..
Wat een fijn spul om te verwerken zeg! Daarna begonnen met het afkitten met strijkkit.

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
10-4-2020

Vandaag een eerste laagje rx10 kunnen opzetten op de onderkant versnellingsbak. Ik had verwacht dat het dikker zou zijn. Het is net zo dun als normale verf.

1e laag dekt niet, maar vloeit wel goed uit. Verdund met 10 a 15% rx5 zoals op de verpakking staat.

Op de foto’s lijkt het beter te dekken dan in het echt, maar dat zal wel goed komen.
Morgen is de bodem aan de 1e laag toe.

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
12-4-2020

Ik ben de hele dag bezig geweest met de onderkant, heb gelukkig op t laatst ook hulp gehad van mijn lady. Maar het staat 1x in de rx10. Hele klus als je dat netjes wil doen en elk hoekje wil raken zeg! Heb ik me in vergist! Morgen zal ik foto’s maken! Nu een week drogen. Jammer want heb veel vrij deze week.. haha..

19-4-2020

Nou de foto’s hebben wat langer geduurd maar bij deze! Alles nu 2x in de RX10.. Eind deze week begin ik met de RX10 in de grijze kleur, dat wordt het eindresultaat. Tot nu toe goed tevreden!

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Vervolg:

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
23-4-2020

Begonnen aan de (voorlopig) laatste laag. Na wat informeren bleek dat ral 7046 het dichtst bij origineel kwam, dus deze pot RX10 laten mengen op kleur als laatste afwerklaag.

Zeer tevreden over RX!

Morgen het laatste stuk proberen af te krijgen, dan alles goed laten drogen en dan kunnen de versnellingsbak en assen er weer onder.
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2021, 10:19:27 am door volkswouter »