Spijlbussen.nl

Duits legerbusje '65 uit Joegoslavië

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Nog een stukje schoon. Inmiddels ook de wielkasten schoon en in de ontroester. Alleen nog geen foto's.

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Goeie progressie weer!  Ik zie dat je ook met RX werkt, welke kleur ga je doen?

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Balken en bodem worden zwart. Binnenkant motor ruimte wil ik in kleur gaan spuiten.

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Alweer een tijdje geleden, maar niet stil gezeten. Heb de versnellingsbak weer van assen voor zien. Alleen vergeten foto's te maken. Komt later. En nieuwe ankerplaten en remmerij er op gezet.
Heb wel verkeerde trommels en ankerplaten besteld. Dus als er iemand nog trommels en of anker platen nodig heeft voor een bus van '63-'65 dan heb ik nog wel een paar nieuwe liggen. Zal daarvan ook later even wat fotootjes posten.

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Waar ik wel foto's van heb is het gedeelte onder de cabine. Hier heb ik de rotte stukken vervangen en schoon gemaakt. Volgende stap is om het in de antie roest te zetten. Dan kan ik langzaam beginnen met de nieuwe remleidingen er in zetten en de gas en koppelingskabel weer mondteren. Ik moet ook nog een klein stukje van de kachelpotkabelbuis repareren. zit een klein gaatje in.

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
En na een 2 weekendjes lassen schuren en stralen ziet het er zo uit.

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Wat is eigenlijk het beste om de bodem en wielkassen in te zetten? Het oude tectyl? Of in anti steenslag spray?

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Netjes!

Ik heb alles in de rx5 en rx10 gezet, laatste laag in kleur… ik dacht te hebben gelezen dat jij ook met die producten werkte?