Spijlbussen.nl

Duits legerbusje '65 uit Joegoslavië

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Nog een stukje schoon. Inmiddels ook de wielkasten schoon en in de ontroester. Alleen nog geen foto's.

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Goeie progressie weer!  Ik zie dat je ook met RX werkt, welke kleur ga je doen?

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Balken en bodem worden zwart. Binnenkant motor ruimte wil ik in kleur gaan spuiten.

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Alweer een tijdje geleden, maar niet stil gezeten. Heb de versnellingsbak weer van assen voor zien. Alleen vergeten foto's te maken. Komt later. En nieuwe ankerplaten en remmerij er op gezet.
Heb wel verkeerde trommels en ankerplaten besteld. Dus als er iemand nog trommels en of anker platen nodig heeft voor een bus van '63-'65 dan heb ik nog wel een paar nieuwe liggen. Zal daarvan ook later even wat fotootjes posten.

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Waar ik wel foto's van heb is het gedeelte onder de cabine. Hier heb ik de rotte stukken vervangen en schoon gemaakt. Volgende stap is om het in de antie roest te zetten. Dan kan ik langzaam beginnen met de nieuwe remleidingen er in zetten en de gas en koppelingskabel weer mondteren. Ik moet ook nog een klein stukje van de kachelpotkabelbuis repareren. zit een klein gaatje in.

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
En na een 2 weekendjes lassen schuren en stralen ziet het er zo uit.

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Wat is eigenlijk het beste om de bodem en wielkassen in te zetten? Het oude tectyl? Of in anti steenslag spray?

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Netjes!

Ik heb alles in de rx5 en rx10 gezet, laatste laag in kleur… ik dacht te hebben gelezen dat jij ook met die producten werkte?

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Klopt, de bodem en de balken zet ik in de RX, maar voor de wielkasten wil ik toch een wat dikkere laag. RX schijnt er tegen te kunnen maar steentjes zijn hard:-) En dan iets wat een beetje meer volume heeft lijkt mij wel prettig.

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Laatste tijd niet zo veel op het forum en ik vergeet foto's te knippen als het zo'n beetje klaar is. Ben begonnen met een stukje afwerking.

Als alles 1 kleur is ziet het er weer heel anders uit, maar zie je de kleine oneffenheden ook beter

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
En het dashboard plankje schoon gemaakt. Dat was nog een hele klus. Heb een tweedehands gekocht maar er zat een soort roestwerend middel op wat er heel slecht af wilde.

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Heb de gas en koppeling leiding er ook weer ingelast. Ziet er nu weer strak uit. Was ook nog een hele puzzel om de buizen te buigen en door de gaatjes te krijgen. Even dit doen is er meestal niet bij. Ga nu eerst bezig om de hele rechter kan schoon en strak te krijgen. Daarna de kachelbuizen en de balkjes er in lassen en dan de vloeren er in. En dan is het las werk klaar.