Spijlbussen.nl

Duits legerbusje '65 uit Joegoslavië

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Ik ga voor de laatste keer een poging doen om mijn restauratie van mijn T1 bus een beetje in beeld te brengen. Ik heb veel aan dit forum gehad. Kijken bij anderen en zien hoe iets moet of juist niet moet.
In maart 2014 heb ik mijn T1 gekocht. Hij komt uit Joegoslavië, maar van oorsprong was het een Duits leger busje. Van binnen was de kleur dan ook nog leger groen. In September ben ik begonnen met hem te demonteren. En in Maart 2015 is er pas begonnen met de restauratie. Dus ik ben inmiddels acht jaar bezig. Het is gelukkig een hobby :D
Kleine impressie hoe het begon

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Aan de buitenkant lijkt het nog redelijk, maar als je hem uit elkaar gaat halen wordt er veel zichtbaar

Ik wist niet dat er zoveel roest in een auto kon zitten en dit was nog maar het begin.

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Ik had geen ervaring met lassen (nu inmiddels wel) en om mijn oefeningen te beginnen met chassis balken leek me geen goed idee. Dus dit stukje heb ik laten doen.
Zodat ik met een harde basis kon beginnen met het project. Toen dacht ik nog in 4  a 5 jaar klaar te zijn.

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Juni 2015 begon mijn eerste las projectje. Toen nog veel denk werk en weinig meters. Tegenwoordig gaat de flex er wat gemakkelijker in. Wat rot moet er uit.

Lijkt nu redelijk vlot maar was toen niet zo. Stukjes eruit en eerst een deel van het spatbord aan de binnenkant repareren. Zet nu de foto's van voor en na er op en niet alle tussen stappen en de grote lijnen.

Maar mocht er iemand vragen hebben stel ze gerust.

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
8-1-2016

Zitten soms wel wat grote sprongen in de tijd, maar dat komt doordat ik niet constant foto's knipte. En ik pak de datum van de foto wanneer het klaar was.

Offline volkswouter

• Administrator
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
    • volkswouter.nl
Welkom terug!
Sprongen in de tijd, ik vind het bewonderenswaardig dat jullie weer opnieuw beginnen.
"Het is niet wie je bent, maar wie je kent"

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Goed dat je er weer bent en opnieuw begint. Ik heb het ook gedaan, en ik hoop velen na ons. Het forum moet weer een schat aan informatie gaan bevatten en een hoop leuke verhalen!

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
25-2-2017

Rechter achterhoek klaar. Daar was niet veel niet rot. Een hele klus bijna geen ijkpunten

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel