Spijlbussen.nl

Duits legerbusje '65 uit Joegoslavië

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Weer bij. ik hoop dat in grote lijnen een beetje inzicht is verkregen in mijn project.
Ik vond op mijn werkbank nog een verroest hoekje staal. Dit is ooit het hoekje geweest tegen de D-stijl aan voor steun aan de motorplaat. 2 na gemaakt en er ingelast.

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Laatste tijd bezig geweest met ontroesten. Vervelend klusje. De motorruimte. Kan er slecht bij en het is een klein hokje om in te werken. Nog een randje hersteld.

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Netjes! Ik ken het, echt klotewerk.. ik heb weken op m’n rug onder de bus de hele bodem kaalgemaakt… ik zat helemaal ingepakt maar het vuil komt weken later nog je poriën uit  ;D

Offline Rob

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Gelukkig had ik mn bus in een spit hangen. Evengoed, vervelend klusje waarvan je achteraf blij bent dat het er op zit.
always BUSy

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Alweer een tijdje geleden. Wel wat gedaan onder tussen. Heb 3 van de vier velgen van roest ontdaan.

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
De kachel schoongemaakt en van een hendeltje voorzien. Zat een kabelmechanisme aan voor de bediening.

[

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
De bus op een karretje gezet om de assen er bak er onderuit te kunnen halen. Klinkt simpel maar viel nog aardig tegen om dat met een as steunen en een een krik voor elkaar te krijgen.

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Versnellingsbak er onder uit gehaald.

Kan er weer een stukje schoongemaakt worden:-)

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Bak uit elkaar gehaald reductiekasten er af ben nu bezig de boel aan het schoonmaken. De assen moeten straks in de vervangende bak komen.

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Al weer een tijdje geleden. Voor dat het najaar weer aankomt toch nog even een kleine update. Wel wat gedaan de afgelopen maanden. De assen en reductie kasten zijn al een stuk schoner:-)