Spijlbussen.nl

Even voorstellen, EZ8668

Offline EZ8668

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Hoi mede busfanaten,

Gezien het forum een doorstart maakt heeft ook deze “nieuwe” forummer bedacht om zich maar weer aan te melden. In het verleden wel eens aangemeld en wat gepost, maar is allemaal een beetje verloren gegaan. Met regelmaat wel meegelezen wat zich hier allemaal afspeelt. 

Ik ben Floris woonachtig in Amersfoort en sinds 2005 in het bezit van een 65’ spijlbus, waar ik samen met mijn gezin al jaren plezier van en mee beleef.

Originele Nederland geleverde 11 raams bus die in de kleuren Sea-blue/Blue-white (L360/L289) is geleverd en die in de loop van de jaren wel het één en ander heeft meegemaakt.

Zo zijn er de nodige reparaties en aanpassingen gedaan om alles steeds meer naar eigen zin te krijgen. Maar vooral ook veel plezier van gehad en zijn trouwe dienst bewezen op de vele VW meetings, vakanties, trouwerijen en verhuizingen.
Moet eerlijk zeggen dat ik niet altijd even actief ben geweest gezien werk en het gezinsleven ook zo zijn prioriteiten stelt, maar de laatste jaren hebben we weer meer zin en tijd voor de hobby!   

Gr, Floris

Zoals ik hem heb aangeschaft:

Meer recent
« Laatst bewerkt op: oktober 15, 2021, 12:50:41 pm door EZ8668 »

Offline EZ8668

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Jaartje of tien geleden wat reparaties uitgevoerd aan de dorpels e.d.

Bij aanschaf al eens de motor deels gereviseerd, in 2018 toch last gekregen van een verbrande klep. Gezien het motortje toch ook al wat olie gebruikte, de gehele motor tot het laatste boutje uit elkaar gehaald voor een complete revisie. Koppen laten reviseren en de krukas laten balanceren bij Frank in Hilversum. Verder alles in eigen beheer vervangen en opnieuw opgebouwd.

Vakantie 2019 verliep iets anders als gehoopt. Na een paar zeer mooie weken over de Romantische strasse te hebben getoerd eindigde de laatste stop in Koblenz in tranen. Wachtende in de rij voor de camping, besloot onze voorganger dat het te lang duurde en zetten zijn auto in de achteruit. Gelukkig heeft de verzekering alles netjes opgelost en hebben we de boel maar laten herstellen.

En zo staat hij er momenteel bij:   

« Laatst bewerkt op: oktober 15, 2021, 13:55:14 pm door EZ8668 »

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel

Offline volkswouter

• Administrator
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
    • volkswouter.nl
Had graag nog wat toegevoegd maar de uploadbox zit blijkbaar vol:'(

Wordt vervolgd....

Welkom Floris!
Ik heb samen met Ramon het 1 en ander uit zitten proberen en verwijs jullie door naar https://www.spijlbussen.nl/index.php?topic=16.0
Ik wil de bijlagen box uit gaan zetten omdat op deze manier de afbeeldingen alleen zichtbaar zijn als je daadwerkelijk het topic opent.
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2021, 11:21:57 am door volkswouter »
"Het is niet wie je bent, maar wie je kent"

Offline EZ8668

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Aah dank Wouter, gaan we het op die manier proberen!

En altijd fijn Splitrazor, beter een goed buur ;).

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Aah dank Wouter, gaan we het op die manier proberen!

En altijd fijn Splitrazor, beter een goed buur ;).

Da’s zeker waar! Mooie bus en top dat je zelf ook veel in eigen beheer doet!

Offline SplitScreenTaxiBus

• Newbie
  • *
  • Kombi seize portas tipo 201
    • Bekijk profiel
    • Splitscreen Taxibus
De bus begint al aardig te vorderen. Enige planning wanneer er weer mee te gaan rijden?

Offline EZ8668

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Rijden doen we eigenlijk al wel een tijdje, was ik niet helemaal duidelijk in  :-X
Is alweer begin 2020 dat de neus is aangepakt.

In tussen ook een mooie tent erbij aangeschaft zodat we net even wat ruimer wonen op de camping

En afgelopen jaar nog een kleine uitdaging onderweg richting Limburg toen de dynamo de geest gaf

Met een volle accu konden we gelukkig bij Henk de Hoog raken, die de volgende dag een nieuwe dynamo had geplaatst.

Fijn zulke bedrijven die de eigen planning omgooien om gestrande reizigers te helpen, hulde!!