Spijlbussen.nl

Mijn 15 raams uit Brazilië

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Inmiddels zijn we qua tijdlijn aanbeland in het heden. Eens in de één a twee weken krijg ik meestal een update van de spuiter met foto’s. De afgelopen keer is hij met de rechterkant bezig geweest en heeft hier en daar wat kleine laswerkzaamheden moeten verrichten wat hij zeer netjes heeft gedaan. Al met al valt het tot nu toe echt mee.

Offline EZ8668

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Motortje ziet er zo weer helemaal fris uit. Leuk werk om zelf te doen in ieder geval, helemaal als je het op het gemakje kan doen!

Kwa plaatwerk zit het er allemaal prima uit zeg, kan een hele bak slechter. Hoop dat de plaatwerker/spuiter de spirit te pakken nu heeft💪🏽

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Klopt, motor is echt leuk om zelf te doen! Ja, ik heb echt geluk met deze bus. Laswerk is echt minimaal, zowel aan de onderkant als carrosserie. Nu hopen dat de spuiter doorzet en ik snel kan gaan afbouwen!

Aankomende week komt een kennis van me terug uit Brazilië met wat onderdelen: nieuwe kabelboom, zekeringkast, richtingaanwijzer hendel, 4 schuifruiten (zijkant) en richtingaanwijzer lenzen.

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Inmiddels is mijn kennis terug uit Brazilië en kerst kwam vroeg voor mij dit jaar 8)

Nieuwe kabelboom compleet met zekeringkast. Zeer nette dikke kabels, met kabelschoentjes, gelabeld en zelfs inclusief koplampstekkers:

Dashboard handgreep, richtingaanwijzer hendel en glaasjes:

4 schuifruitjes:

Ook zijn mijn usa style koplampen binnengekomen, deze gewoon in NL besteld

Offline volkswouter

• Administrator
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
    • volkswouter.nl
Inmiddels is mijn kennis terug uit Brazilië en kerst kwam vroeg voor mij dit jaar 8)

Nieuwe kabelboom compleet met zekeringkast. Zeer nette dikke kabels, met kabelschoentjes, gelabeld en zelfs inclusief koplampstekkers:

Dat ziet er goed uit en wordt een feestje om te plaatsen straks!
« Laatst bewerkt op: december 21, 2021, 10:05:16 am door volkswouter »
"Het is niet wie je bent, maar wie je kent"

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Zeker Wouter! Ben er erg blij mee! Nu nog wat schot in de bus zelf ;D

Offline groen-bruin

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Jij ook hartelijk dank voor het plaatsen van vele foto's. Ik moet nog leidingen er in lassen en weet niet precies meer hoe alles zat maar van jou foto's kan ik wel weer het één en ander zien hoe het zou moeten zitten.

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Geen dank, het is gewoon leuk om te zien hoe wij met z’n allen die projecten langzaam laten vorderen. Mocht je meer foto’s willen van bepaalde delen, vraag maar. Heb er honderden.

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Niet heel veel nieuws helaas… wel wat progressie maar ik zou graag wat meer progressie zien 8)

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Kleine update weer, langzaam maar zeker een beetje vooruitgang

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Zo, weer ff een update: de lange zijde en de voorkant zijn strak en staan in de epoxy en grondlak.. aankomende week zijn de rechterkant, achterkant en dak aan de beurt.

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Inmiddels staat de rechterkant ook in de epoxy en grondverf en is bijna spuitklaar. Nu is het dak aan de beurt en daarna de binnenkant.

Offline TurboJohan

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Dit is wel echt een serieus project.
Word wel echt mooi zo!

Wat voor motor komt er in?

Johan

Offline Splitrazor

• Full Member
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Doe m’n best :) strakmaken en spuiten is ook het enige wat ik uitbesteed, echt een vak apart.
Motor heb ik gereviseerd. Ik heb het originele carter gebruikt en de rest vervangen, staat ergens in m’n topic ook. Heb er een 1600 van gemaakt.

Offline TurboJohan

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Dat snap ik.
Ik kan ook alles zelf, maar strak maken en spuiten begin ik ook niet aan, dat is echt een vak apart.

Je motor ziet er weer fris uit.
Een 1600 rijd al wel een stuk beter.

Johan