Spijlbussen.nl

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Splitrazor

Pagina's: 1
1
Kletshoekje / Handige link complete Bedradingsschema’s
« Gepost op: december 30, 2021, 18:14:06 pm »
Op The Samba vond ik een handige link met bedradingsschema’s van de Transporters met de bouwjaren 1951 tm 1985:


https://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt2.php

2
Kletshoekje / Links naar websites met onderdelen/vraagbaak
« Gepost op: december 30, 2021, 18:07:05 pm »
Ik kon niet echt een rubriek vinden, dus dan maar in de kletshoek, een lijst met sites voor onderdelen/vraagbaken. Wellicht handig.

Aanvullen is gewenst  ;D


Zeer complete technische kennisbank:
http://www.vw-resource.com/mihov_index.html

Hotrod onderdelen:
https://www.hotrod.nl/shop/index.html

Hotrod technische vraagbaak:
https://www.hotrod.nl/motor-info.htm

Paruzzi onderdelen:
https://www.paruzzi.com/nl/volkswagen///

Paruzzi handleidingen:
https://www.paruzzi.com/nl/handleidingen/

Paruzzi technische info:
https://www.paruzzi.com/nl/technische-gegevens.php

Paruzzi Magazine:
https://www.paruzzi.com/magazine/nl/

Carrosserie JT:
https://shop.carrosseriejt.be/?cPath=21

German Performance Parts:
http://www.german-performance-parts.be/i...ubmit2.y=0

Kieft en Klok:
https://kieftenklok.nl/

Old VW Shop:
https://www.oldvw.shop

Volkswarenhaus (werk34):
https://www.werk34.de/

Klassicfab (plaatwerk):
https://www.klassicfab.com/

Route 53:
https://www.route-53.com/

Evam classic:
http://www.evamclassic.com/

Autocraft (plaatwerk):
http://www.autocrafteng.co.uk/

Wolfsburg West:
https://www.wolfsburgwest.com/

Luchtgekoelde Webwinkel:
https://www.luchtgekoeldewebwinkel.nl/

BusOk:
https://bus-ok.nl/


Aanvullen is gewenst!

3
Kletshoekje / Fijne feestdagen
« Gepost op: december 24, 2021, 08:58:43 am »
Ik wil jullie hele fijne feestdagen wensen en proosten op een goed bus jaar voor ons allemaal!
Ook hoop ik dat dit forum langzaamaan weer wat drukker gaat worden zodat de schat aan informatie die ons vorige forum bevatte, weer enigszins terug komt   :D

4
Spijlbus projekten / Mijn 15 raams uit Brazilië
« Gepost op: oktober 02, 2021, 16:48:16 pm »
Beste allemaal,

Om dit forum wat leven in te blazen zal ik mijn project hier ook plaatsen. Dit project startte in augustus 2019, en heb ik bijgehouden op het oude spijlbusforum. Wellicht vinden jullie het leuk om het topic weer te volgen. Ik zal het topic proberen vorm te geven zoals het oorspronkelijk gestart is. Sommige posts komen misschien raar over omdat ik start vanaf augustus 2019, dus trip down memory lane  ;D. Ik zal de datums erbij vermelden.

29-8-19:
Na maanden ongeduldig wachten, afgelopen vrijdag de bus opgehaald in Antwerpen, dus maar een projecttopic starten om eea bij te houden. Toen ik net over de grens naar NL even wat drinken ging halen bij een benzinepomp, kwam er gelijk iemand naar me toe of de bus te koop was ;D Wat was het een heerlijke rit naar huis, met mn bus achter me op de trailer!

Ik moet zeggen, het valt me echt mee. Technisch ga ik sowieso preventief alles vervangen, maar dit is geen ‘alles bij elkaar geraapt Braziliaans zooitje’. Geen rare knutsel reparaties met wat er maar voor handen was of overmatige rotte bende. Ik denk dat de vorige eigenaar in tegenstelling tot veel andere Brazilianen wel goed was voor zijn auto (zit zelfs een alarmsysteem in, lol). Dorpels, neus, doglegs, chassis, allemaal keihard en goed te zien omdat er geen dikke laag tectyl oid op zit. Accubak is aan de rand wat krokant, maar valt echt mee. Verder de bodem op 2 stukjes bij de middenbank bevestiging en een outrigger en voorvloer met wat losse gaatjes, kriksteunen zijn hard. Al uitgevoerd laswerk in Brazilie beperkt zich tot een 10cm voorvloer en 10 cm dwarsdrager zo te zien.

Plannen: eerst voldoen aan de apk eisen en een kenteken erop.
Daarna technisch alles Duits maken, bodem behandelen, motor en versnellingsbak eruit en aanpakken.
Voorlopig blijf ik met originele 1300 motor en reductiekasten rijden, op originele hoogte.
Als laatste cosmetisch aanpakken.

Het hoeft van mij (voor nu) geen concoursstaat te worden, maar wel technisch 100% in orde met goeie onderdelen, waar ik gewoon lekker in kan rijden en genieten. Doel is in de toekomst lekker door Europa te gaan toeren.

Afgelopen dagen al wat kleine dingetjes opgepakt. Andere claxon gemonteerd, portieren iets gericht, remlichtschakelaar doorgemeten, oliedruklampje werkend gemaakt, algehele staat aan de onderzijde bekeken, en natuurlijk ff hier in de omliggende straten een proefritje gemaakt  8)

Lijstje tot nu toe met apk punten die ik op het eerste gezicht ben tegengekomen:

Alle remslangen
Remlichtschakelaar
Qua roest weet ik zo niet wat afkeur is, ben te lang uit het vak Big Grin dus dat laat ik nog beoordelen
Roest bodem bij middenbankbevestiging
Roest outriggers
Roest accubak
A stijl rechts onder binnenzijde
Nieuw ruitensproeiertankje (zit een gat in)
Voorbanden
Remmen afstellen, trok iets naar rechts met de proefrit.

Daarnaast de koplampen, richtingaanwijzers en achterlichten naar europese eisen aanpassen en een voorruit ontwaseming voor de apk monteren. Ook nog even co meten, remmentest en op assteunen zetten en spelingen checken.

Voorlopig zat te doen, maar ontzettend veel zin in!

29-8-19


5
Binnenland / Evenementen binnen- en buitenland
« Gepost op: september 28, 2021, 22:22:53 pm »

Pagina's: 1