Spijlbussen.nl

Voorstellen Volkswouter

Offline volkswouter

• Administrator
  • Newbie
    • Bekijk profiel
    • volkswouter.nl
Ik ben Wouter Duijndam momenteel 41 jaar oud.
Mijn nickname stamt af van de slogan "Volkswagen, wie anders?" Ik maakte daar steeds van "Volkswouter, wie anders?" en dat is nooit meer weggegaan.
Ik ben sinds mijn 21'ste actief bezig met Spijlbussen en heb in 2003 de website volkswouter.nl opgericht.

Met mijn eerste Spijl heb ik 7 jaar dagelijks door weer-en-wind gereden.

Ik had bij deze auto nog een project bus welke nooit van de grond is gekomen en uiteindelijk is verkocht.

Toen mijn vrouw zwanger raakte was het mijn vader die aanspoorde om weer een Spijl te kopen, want als ik het toen niet had gedaan dan was het er waarschijnlijk nooit meer van gekomen.

Van mijn huidige bus heb ik heel veel geleerd en dan vooral over dingen die ik nooit meer op deze manier zou doen.
Ook ben ik er al een aantal jaren achter dat ik niet al mijn geld steeds in de bus wil stoppen. Er zijn meer zaken die het leven mooi maken en dat zorgt er dus voor dat ik al een langere tijd bezig ben met het restaureren van mijn bus.

Zo ben ik in 2019 van Den Haag naar Ibiza gefietst en dat is de mooiste reis geweest die ik ooit gemaakt hebt.
Ik ben nu een nieuwe fietsreis aan het plannen welke over 3,5 jaar plaats zal gaan vinden.

Ik ben zelf geen plaatwerker en moet dat ook zeker voor ogen houden.
Ik heb sommige plaatwerk delen aan mijn bus 3x laten vervangen.
De eerste keer door een knoeier die meer stuk dan goed heeft gemaakt, de tweede keer door mijzelf met een betere intensie en even slechte uitvoering en de derde keer door een professional.

Ik heb al meer dan 15 jaar een plaatje/idee in mijn hoofd hoe mijn bus eruit moet komen te zien en ik ben vergevorderd met de bouw ervan.
Ik droom van een bus met dubbele draaistoelen, ook wel "swivelseats" genoemd. Ik kocht op Budel in 2003/2004 een stuk plaatwerk van een reservewielbak voor een doorloop bus en hiermee is de droom eigenlijk gestart.
Het schuifdak is pas veel later in beeld gekomen en dat kwam meer ook doordat ik toen de mogelijkheid had om het te doen en het toen ook maar hebt gedaan.

De bus in Amerika.

De bus met Nederlands kenteken in 2014.

De bus anno 2020.

De bus anno 2021.

« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2021, 11:27:17 am door volkswouter »
"Het is niet wie je bent, maar wie je kent"

Offline Splitrazor

• Newbie
  • *
  • The Brazilian way
    • Bekijk profiel
Mooie geschiedenis, super mooie bussen en net zulke mooie plannen! Top dat je Spijlbussen.nl samen met Luc weer nieuw leven hebt ingeblazen! We gaan er met z’n allen weer wat moois van maken!

Offline EZ8668

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Mooie projecten inderdaad en niet alleen van je bussen ;)

En inderdaad dank voor het nieuw  leven inblazen van het forum.

Succes!