Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 12   Omlaag
Auteur Topic: How to: IRS ombouw  (gelezen 52910 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Nirvana
Spijl is het geworden

Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven

« Antwoord #15 Gepost op: Maart 30, 2007, 10:30:29 »

He,

Dit kwam ik tegen op een ander forum? Die klemmen om je draagarmen vast te zetten, ziet er best goed uit of niet?
En voor de uitlijning ook wel erg handig lijkt me? Is er zoiets op de markt? Of is dit juist helemaal niks  Confused

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #16 Gepost op: Maart 30, 2007, 10:54:19 »

Deze klampen zijn inderdaad erg makkelijk .. je kunt zo vrij simpel IRS monteren,
en hem uitlijnen .. ik weet wel dat ze adviseren de klampen ná uitlijning vast te
lassen om wegschuiven te voorkomen.

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Nirvana
Spijl is het geworden

« Antwoord #17 Gepost op: Maart 30, 2007, 11:02:16 »

Citaat
Deze klampen zijn inderdaad erg makkelijk .. je kunt zo vrij simpel IRS monteren,
en hem uitlijnen .. ik weet wel dat ze adviseren de klampen ná uitlijning vast te
lassen om wegschuiven te voorkomen.

Je hebt deze klemmen toevallig niet in de handel of wel  Question  Yellow Very Happy  Weet je waar ze (zo niet) te verkrijgen zijn? Maakt het idd veel eenvoudiger je kan zo mooi schuiven en doen voor ze uiteindelijk vast gepikt worden.  Whistle

classic line
Spijl is het geworden

« Antwoord #18 Gepost op: Maart 30, 2007, 23:01:21 »

ja die klemmen zou ik ook graag willen

Nirvana
Spijl is het geworden

« Antwoord #19 Gepost op: Maart 31, 2007, 08:23:44 »

Anders ik wel, zullen misch nog wel meer gegadigden zijn. Moeten eens kijken waar die dingen te verkrijgen zijn dan  laughing11

WorkingClass
Onzekere spijl

« Antwoord #20 Gepost op: Maart 31, 2007, 11:30:41 »

Een goede 1500 moet met een lange IRS bak geen probleem hebben.

Versnellingsbakcodes type1

Korte bakken; AA AB AD AE AG AM AP AX (8:35)

Half lang; AC AF AH AQ DA DB DC (8:33)

Lange bakken; AN AO AR AS AT AU (8:31)

Die IRS aanlassteunen zijn we mee bezig .. proefmodel is bijna klaar, en dan kunnen ze gelasert worden.
Voor de veerplaten komt een malletje, want je moet je eigen veerplaten aanpassen.

Half lange bakken hebben ook een langere laatste versnelling 0,89 ipv 0.93 waardoor de eindoverbrengingen nagenoeg gelijk zijn met de "lange bakken",
het verschil zit hem wel in de eerste drie versnellingen (ivm het verschil in pin/kroon wiel).

Ik wil niemand tegen spreken, maar je moet wel een stevige 1600 hebben wil je optimaal gebruik kunnen maken van je "lange"overbrenging (met een standaard 1600 haal je niet je top snelheid, maar blfijf je volbelast steken bij 120km/u

Nirvana
Spijl is het geworden

« Antwoord #21 Gepost op: Maart 31, 2007, 12:54:52 »

Citaat
Half lange bakken hebben ook een langere laatste versnelling 0,89 ipv 0.93 waardoor de eindoverbrengingen nagenoeg gelijk zijn met de "lange bakken",
het verschil zit hem wel in de eerste drie versnellingen (ivm het verschil in pin/kroon wiel).

Ik wil niemand tegen spreken, maar je moet wel een stevige 1600 hebben wil je optimaal gebruik kunnen maken van je "lange"overbrenging (met een standaard 1600 haal je niet je top snelheid, maar blfijf je volbelast steken bij 120km/u

Ik hoef ook niet harder dan een km of 120, als ik maar niet hele hoge toeren draai, dat ik niet gek wordt van al te hoge toeren. Mijn vraag was of het samengaat, een 1600 motor met een lange bak. Niet dat ik eerst de motor reviseer en er dan achter kom dat ik er niks mee kan.

Hebben er hier meer mensen IRS, lange bak en een 1500 of 1600 motor.

Citaat
Volgens mij CSP, Sjef levert ook wel spullen van hun, misschien kan hij wat betekenen...

Ik zal Sjef eens vragen komende week, had al even op de CSP site gekeken maar niks kunnen vinden.

Groet Peter, aka Nirvana

63-cabrio
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: April 02, 2007, 07:26:36 »

hier verkopen ze de sets dus mischien ook wel de klemmen los;

http://www.bus-boys.com/bbsusp.htm#boom

63-cabrio
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: April 02, 2007, 21:53:18 »

zij hebben de klemmen

kosten slechts $78 perstuk

Nirvana
Spijl is het geworden

« Antwoord #24 Gepost op: April 03, 2007, 10:10:11 »

Citaat
zij hebben de klemmen

kosten slechts $78 perstuk

Ok, heb een mailtje gestuurd naar die gasten om eens te kijken wat ze leveren en hoe het hier eventueel heen kan komen en welke kosten daar ook nog aan verbonden zijn.

He Alain jij had het laatst ook nog over aanlas steunen en dat je nog moest kijken of je deze misch ook via een bout systeem vast kon zetten. Heb je al een keuze gemaakt wat dit betreft. Mocht je kiezen voor een zelfde systeem te laten maken als het hiervoor genoemde dan hou ik me aanbevolen. Laat maar even weten.

Yellow Very Happy

airwolf
Spijl blijft

« Antwoord #25 Gepost op: April 09, 2007, 11:07:55 »

natuurlijk heb ik ook niet stil gezeten alain,  en zijn de onderdelen voor de assen gekomen met behulp van luuk en zijn connectie brian.
De beste homokeneten en assen die je maar kan krijgen. Niet van 3 assen 2 assen maken  of vulbussen, maar het echte werk. Gewoon inkorten  Smile
De bovense assie zijn van mij (de lange) en de onderste van luuk (voor de porsche  bak)
Het werk voor de echte jongens! Cool

63-cabrio
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: Mei 15, 2007, 23:24:51 »

Citaat van: 63-cabrio
Zou een IRS ombouw problemen opleveren bij kenteken keuring?

Nee, voorwaarde is wel dat het netjes en serieus gemonteerd zit.

Nog even vraagje

wil hem op originele hoogte houden kan dit of wordt het geheel dan te zwak. ik neem aan dat ik een langere aandrijfas nodig heb?
Mij is verteld dat de kever draag arm hier te zwak voor is en je beter een T2 arm kunt nemen?
Ik kan aan beiden vrij makkelijk komen past een t2 arm ook of moet die ingekort worden?

al vast bedankt

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #27 Gepost op: Mei 16, 2007, 07:51:45 »

Dat hangt ook helemaal af van je wielkeuze .. een T2 draagarm laat geen bredere velg toe dan 6J,
terwijl je met de 1302/1303 kever draagarmen meer ruimte hebt.
Je bus op de orginele hoogte houden met IRS is wel mogelijk, alleen moet je inderdaad wat langere
aandrijfassen hebben.
Mocht je twijfelen aan de sterkte van een 02/03 draagarm, ik heb ze er al zo'n 35.000km onder zitten.
Anders kun je ook een Porsche 924 draagarm pakken, daar zit een versterkingsplaat in gelast, je moet
alleen het rubber in het oog (wat aan de torsiebuis komt) overzetten, das bij Porsche net ff anders.

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

63-cabrio
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: Mei 23, 2007, 00:19:02 »

Dat hangt ook helemaal af van je wielkeuze .. een T2 draagarm laat geen bredere velg toe dan 6J,
terwijl je met de 1302/1303 kever draagarmen meer ruimte hebt.
Je bus op de orginele hoogte houden met IRS is wel mogelijk, alleen moet je inderdaad wat langere
aandrijfassen hebben.
Mocht je twijfelen aan de sterkte van een 02/03 draagarm, ik heb ze er al zo'n 35.000km onder zitten.
Anders kun je ook een Porsche 924 draagarm pakken, daar zit een versterkingsplaat in gelast, je moet
alleen het rubber in het oog (wat aan de torsiebuis komt) overzetten, das bij Porsche net ff anders.

Bedankt Ik weet niet preces wat 6j breedte inhoud maar ik wil mij originele 14" velgen behouden dus ik neem aan geen probleem
ga donderdag is kijken wat ik op de sloop kan vinden hoop dat er tussen de bussen nog een van voor 72 staat.
ik neem aan dat t2 assen lang genoeg zijn kan ik aan een kant t2 CV monetern en aan de andere kant 02/03? of werkt dit niet goed.

Hebben jullie trouwens je remmen kit al  klaar voor originele 14/15" verlegen

Bussie komt zo
Spijl blijft

« Antwoord #29 Gepost op: Mei 23, 2007, 08:45:36 »

1J is gelijk aan 1" of 2,54cm.
dus een 6J velg is 15,24cm breed.
De breedte is tussen de velgranden en niet de buitenkant van de velg.

Droppped Spindels,verstelbare as of en versmalde en verstelbare as nodig.
Mail of stuur een PB.

http://volksprojects.blogspot.com/

Steekwoorden:
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 12   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this