Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: 181 bak tbv straightaxle  (gelezen 2657 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Split52
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 38


« Gepost op: Oktober 20, 2005, 16:06:01 »

Luitjes,

Volgens mij had BKZ ervaring in dezen.....toch?

Ik heb een AK bak liggen, nu kwam ik op een ander forum tegen dat ik deze inderdaad (zoals ik al vermoedde) kan gebruiken om m'n buske tzt te verstraightaxlen. Simpelweg de reductiekastenassen verwisselen voor die van een kever en hij kan in m'n bus. Maar... nu was er iemand die vertelde dat je dan 4 achteruit en 1 vooruit hebt omdat een 181 bak door de reductiekasten de andere kant uit draait.

Is dit zo? én hoe draai ik het diff om zodat hij wel weer de goede kant op draait? Foto's ofzo? Heb dit namelijk nog niet eerder gedaan.

Thanks, Michel
Gelogd

splitbien
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 120



WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 20, 2005, 16:09:34 »

Gewoon simpel; voortaan altijd achteruit rijden, en vooruit inparkeren... Very Happy Very Happy

Geintje, heb ook gehoord dat dat zo is inderdaad, heel apart... Ben benieuwd hoe het verholpen kan worden, wie weet is het makkelijk voor later...
Gelogd

Split52
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 38


« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 20, 2005, 16:14:31 »

Citaat van: sabine_spijl
Gewoon simpel; voortaan altijd achteruit rijden, en vooruit inparkeren... Very Happy Very Happy...


Leg dat maar eens uit bij de verzekering als je 'maar' 7500 km per jaar mag doen en je stand telt achteruit Very Happy

Citaat van: sabine_spijl

Geintje, heb ook gehoord dat dat zo is inderdaad, heel apart... Ben benieuwd hoe het verholpen kan worden, wie weet is het makkelijk voor later...


Je moet wel rekening houden met het feit dat mijn achteras smaller is dan de jouwe dus jij zult bredere assen moeten monteren volgens mij van een tiep3, of iets met de montage aan de binnenkant van de veerplaat. Hoe het precies zit weet ik niet zeker, maar dat het anders is weet ik wel, dat zal iemand anders wel kunnen melden (wouter, alain ofzo)

Michel
Gelogd

splitbien
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 120



WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 20, 2005, 16:35:38 »

Ja ik zou inderdaad een type 3 bak moeten hebben dan.... Hoorde dat hij voor 66 moest zijn en het moest een pendelas bak zijn met de type 3 assen erin en niet die van een kever.... (ben echt een vreselijke leek op het moment) (is ook eigenlijk mijn eerste echte project)
Gelogd

Splid52
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 21, 2005, 12:09:14 »

Helemaal niemand met enige ervaring in deze?
Gelogd

Buzzz
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 166



WWW
« Antwoord #5 Gepost op: December 28, 2005, 09:54:23 »

als je alleen de reductiekasten verwijderd heb je inderdaad 4 versnellingen achteruit en 1 vooruit. Behalve het verhogen van het vermogen zorgen de reductiekasten ook voor het omkeren van de draairichting van de aandrijfas.

Je hebt dus twee opties als je de reductiekasten kwijt wil.
Je kunt proberen de overbrenging in de versnellingsbak te veranderen (zou niet weten hoe precies, maar het zou moeten kunnen).
Of je vervangt ook de complete versnellingsbak voor een bak uit bijvoorbeeld een 1300 kever ofzo.

Ben geen expert, maar gedurende een restauratie leer je met vallen en opstaan best veel Smile
Gelogd

---  Hoezo, een raket nodig om naar de maan te gaan?
     Bij mij gaat alles naar de maan, zonder raket.          ---

Humby
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 199



WWW
« Antwoord #6 Gepost op: December 28, 2005, 20:54:14 »

"Gewoon" het differentieel in de bak omdraaien...

Aircooled greetz,

Humby Cool
Gelogd

Fuck Herbie, Busses are way cooler!!!

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this