Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7   Omlaag
Auteur Topic: OPROEP!!  (gelezen 31108 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kijlstra
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Oktober 05, 2006, 16:40:59 »

klopt idd uit de buurt van duisburg en daarna krefeld.daar is ze in 87 stillgelegt jawohl
Gelogd

Bianca & Dimitri
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 716



« Antwoord #16 Gepost op: Oktober 07, 2006, 18:41:22 »

Hierbij ons plaatje, Heb geen foto gemaakt, maar ik schrijf ze hier effe neer

17           8

056         080        119        181

2312       523654   6012403

Hopelijk is dit duidelijk. De bus in iedergeval type 23 combi met doorloop (niet erin gezaagd) en een westfalia SO44 interieur (voor wie het nog niet wist  Grapje/Razz)
Gelogd

Bianca, Dimitri, Emma & Noa

1965 SO44

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.217


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #17 Gepost op: Oktober 07, 2006, 19:12:44 »

Hierbij ons plaatje, Heb geen foto gemaakt, maar ik schrijf ze hier effe neer

17           8

056         080        119        181

2312       523654   6012403

Hopelijk is dit duidelijk. De bus in iedergeval type 23 combi met doorloop (niet erin gezaagd) en een westfalia SO44 interieur (voor wie het nog niet wist  Grapje/Razz)

En weer een Duitser aangezien Dimitri geen letter voor 2312 schrijft.
Gelogd


Bianca & Dimitri
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 716



« Antwoord #18 Gepost op: Oktober 07, 2006, 19:22:43 »

Hierbij ons plaatje, Heb geen foto gemaakt, maar ik schrijf ze hier effe neer

17           8

056         080        119        181

2312       523654   6012403

Hopelijk is dit duidelijk. De bus in iedergeval type 23 combi met doorloop (niet erin gezaagd) en een westfalia SO44 interieur (voor wie het nog niet wist  Grapje/Razz)

En weer een Duitser aangezien Dimitri geen letter voor 2312 schrijft.

Ja is inderdaad een Duitser, uit Berlijn om precies te zijn. Ik kan zelfs nog het Duits kenteken opzoeken wat deze bus had.
Gelogd

Bianca, Dimitri, Emma & Noa

1965 SO44

Samba '66
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 1.944


Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen


100000511997223
WWW
« Antwoord #19 Gepost op: Oktober 11, 2006, 16:33:49 »

Hier is die van mij.



Staat niet zo heel veel op, ik dacht dat ik terug zou moeten kunnen vinden dat het een Samba is, met schuifdeur etc.

Weet iemand waar om er zo weinig info aanwezig is?
Gelogd

As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.217


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #20 Gepost op: Oktober 11, 2006, 19:48:17 »

Hier is die van mij.



Staat niet zo heel veel op, ik dacht dat ik terug zou moeten kunnen vinden dat het een Samba is, met schuifdeur etc.

Weet iemand waar om er zo weinig info aanwezig is?



Er is juist veel info aanwezig! Ze hebben alleen als Mehr Ausstattung =M-Code ,maar twee opties besteld vroeger.

Staat er 2 9 ,bovenaan? Zo`ja dan is hij gebouwt op 2 September 1966
Zwitsere bus M-code 43 staat ook voor "Complies with Swiss market regulations"
M-264 = is onbekend ,helaas.
SZ = Staat voor Zwitserland.
2416 = Samba deluxe , laaddeuren rechts , links gestuurd , de 6 daarvan zeggen ze dat deze te maken heeft met een dubbele schuifdeur.
381370 = 38 : (Upper colour) Velvet Green , 13 : (Lower colour) Pearl White , 70 : (Interior) mesh platinum/platinum silver
7020566 = Geproduceert tussen Augustus en September 1966
Gelogd


Samba '66
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 1.944


Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen


100000511997223
WWW
« Antwoord #21 Gepost op: Oktober 11, 2006, 21:49:10 »

Er is juist veel info aanwezig! Ze hebben alleen als Mehr Ausstattung =M-Code ,maar twee opties besteld vroeger.

Staat er 2 9 ,bovenaan? Zo`ja dan is hij gebouwt op 2 September 1966
Zwitsere bus M-code 43 staat ook voor "Complies with Swiss market regulations"
M-264 = is onbekend ,helaas.
SZ = Staat voor Zwitserland.
2416 = Samba deluxe , laaddeuren rechts , links gestuurd , de 6 daarvan zeggen ze dat deze te maken heeft met een dubbele schuifdeur.
381370 = 38 : (Upper colour) Velvet Green , 13 : (Lower colour) Pearl White , 70 : (Interior) mesh platinum/platinum silver
7020566 = Geproduceert tussen Augustus en September 1966

Zie je wel, M-codes lezen valt niet altijd mee.

264 heb je verkeerd gelezen, dit moet 164 zijn (Sliding door - Deluxe, 1960's)

Die 6 in 2416 wil in ieder geval niet zeggen dat het een dubbele schuifdeur is, ik heb er maar 1.
Verder denk ik dat je de kleuren om moet draaien, Velvet Green onder en Pearl White boven.

Luc
Gelogd

As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.217


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #22 Gepost op: Oktober 12, 2006, 06:53:10 »

Er is juist veel info aanwezig! Ze hebben alleen als Mehr Ausstattung =M-Code ,maar twee opties besteld vroeger.

Staat er 2 9 ,bovenaan? Zo`ja dan is hij gebouwt op 2 September 1966
Zwitsere bus M-code 43 staat ook voor "Complies with Swiss market regulations"
M-264 = is onbekend ,helaas.
SZ = Staat voor Zwitserland.
2416 = Samba deluxe , laaddeuren rechts , links gestuurd , de 6 daarvan zeggen ze dat deze te maken heeft met een dubbele schuifdeur.
381370 = 38 : (Upper colour) Velvet Green , 13 : (Lower colour) Pearl White , 70 : (Interior) mesh platinum/platinum silver
7020566 = Geproduceert tussen Augustus en September 1966

Zie je wel, M-codes lezen valt niet altijd mee.

264 heb je verkeerd gelezen, dit moet 164 zijn (Sliding door - Deluxe, 1960's)

Die 6 in 2416 wil in ieder geval niet zeggen dat het een dubbele schuifdeur is, ik heb er maar 1.
Verder denk ik dat je de kleuren om moet draaien, Velvet Green onder en Pearl White boven.

Luc

Luc ,in het boek  "VW Transporter and Microbus specification guide 1950-1967" by David Eccles  staat echt XXYYZZ .

XX=Upper colour (38)
YY=Lower colour (13)
ZZ=Interior finish (70)

Dat van die 6 achter 241 ,is ook niet bevestigt. Ze vermoeden dat het daarmee te maken heeft en in jouw geval iig 50% waar.
Gelogd


vwspijlbus
Split personality

Offline Offline

Berichten: 5.547



100001241297482
« Antwoord #23 Gepost op: Oktober 19, 2006, 19:07:36 »

Wouter, hier vind je ook heel wat foto's van M-code plaatjes.
Gelogd

Frank

Peervw
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 50


A New Split is on it's way!


« Antwoord #24 Gepost op: December 13, 2006, 11:29:18 »

Hallo daar!
Hier nog een plaatje van de mijne(fototoestel even niet bij de hand dus dan maar zo):

52 097 423
500 506 507
R1R151 120 123 248 319
09 5 7281  HO  2310 11

Ik moet zeggen dat ik buiten het chassisnummer (23)52097423 niks van het plaatje op de samba.com kon vinden.

Wie kan me helpen met de vertaling??

Voor zover ik weet is het een 64-er met orginele doorloop,verdere info kan ik van de bus op het eerste gezicht niet halen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Peervw
Gelogd

A new Split is on it's way!

The General
SplitsAtTheLake
*
Offline Offline

Berichten: 1.342


Vieze voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


« Antwoord #25 Gepost op: December 13, 2006, 21:40:41 »

  greetz General Cool
Gelogd

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.217


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #26 Gepost op: December 13, 2006, 21:48:43 »

Hallo daar!
Hier nog een plaatje van de mijne(fototoestel even niet bij de hand dus dan maar zo):

52 097 423
500 506 507
R1R151 120 123 248 319
09 5 7281  HO  2310 11

Ik moet zeggen dat ik buiten het chassisnummer (23)52097423 niks van het plaatje op de samba.com kon vinden.

Wie kan me helpen met de vertaling??

Voor zover ik weet is het een 64-er met orginele doorloop,verdere info kan ik van de bus op het eerste gezicht niet halen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Peervw

Peer ,het staat niet in de goede volgorde zo te zien.

Wat ik eruit opmaak is hij van de 9`de maand 1965 geleverd aan Holland.
Gelogd


Peervw
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 50


A New Split is on it's way!


« Antwoord #27 Gepost op: December 13, 2006, 23:05:23 »

Ik snap er ook niks van maar zo in die volgorde staan ze toch echt op het plaatje!

Ik zal wel weer een hele vreemde bus hebben Very Happy

Maakt me verder ook niks uit,ik ben er iig heeel erg blij mee en hoop er toch tegen komend voorjaar aan te kunnen beginnen(mits mijn  garage dan helemaal split-ready is)!

Hoop toch dat er nog wel stiekem is die het plaatje kan ontcijferen!

Groetjes,

Peervw

Gelogd

A new Split is on it's way!

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.217


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #28 Gepost op: December 13, 2006, 23:23:32 »

Ik snap er ook niks van maar zo in die volgorde staan ze toch echt op het plaatje!

Ik zal wel weer een hele vreemde bus hebben Very Happy

Maakt me verder ook niks uit,ik ben er iig heeel erg blij mee en hoop er toch tegen komend voorjaar aan te kunnen beginnen(mits mijn  garage dan helemaal split-ready is)!

Hoop toch dat er nog wel stiekem is die het plaatje kan ontcijferen!

Groetjes,

Peervw



Hee Peer ,kan je er eens een foto van maken?

Ik wil hem wel ontcijferen voor je.
Gelogd


koerspiloot
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 359



WWW
« Antwoord #29 Gepost op: December 20, 2006, 10:48:57 »



211  2 november 1965

425  Seats belts and mounting points 
002  USA sealed beam headlights
       Pre-heat flap delete
       (Both unconfirmed)
025  Safety belts 
043  Preparation for Swiss license requirements 

 
Gelogd

Steekwoorden:
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this