Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Bus importeren USA  (gelezen 2304 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jaap Spijl
Gast
« Gepost op: Augustus 06, 2006, 15:48:57 »

Sinds een paar jaar helemaal gek van spijlbussen en nu begint het toch echt te kriebelen...ik wil er ook een!!!

Ben al driftig aan het zoeken in de usa naar een bus, gewoon omdat het me t gaafst lijkt om zelf een bus te zoeken/importeren etc.
Maarja, nu heb ik wel een interessante bus gevonden en komt het... wat speelt er allemaal bij het importeren?
Gezien jullie ervaringen, denk ik dat er vast wel iemand is die me verder kan helpen.

Ben nu eigenlijk vooral geintereseerd in hoe ik de bus van het ene continent naar het andere krijg tegen een schappelijke prijs. Wie heeft dit al eens gedaan en waar? Of heeft er iemand tips/adressen van mensen/bedrijven die me daarbij kunnen helpen?

Verder ben ik wel benieuwd welke papieren er nodig zijn voor import naar nederland en welke papieren je nodig hebt voor keuring/kenteken?

Hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Jaap

vwzone
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 07, 2006, 13:57:13 »

Hoi Jaap,

Welkom hier.
Ik weet zo gauw niet iemand op het forum die zelf een bus naar Nederland geïmporteerd heeft vanuit de USA.
Via via ken ik wel iemand die dit regelmatig doet.
Ik zal hem er eens naar vragen.
De laatste bus die hij geïmporteerd heeft is de bus van "The General"
Een Riviera camper. (zie laatste entry in het www.spijlbusregister.nl )

En deze: http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/34553.jpg
Is ook door hem vanuit Amerika geïmporteerd.
Misschien dat ik hem deze week nog spreek.

Als je hem zelf wilt spreken, ik denk dat de kans groot is dat hij op het kevertreffen in Weert is.

VW groeten,
Jan.

airmike
Spijl blijft

« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 07, 2006, 16:51:42 »

hoi,
ik heb er zelf eentje geimporteerd uit california. Het gemakelijkste zou zijn als de verkoper hem kan afleveren aan de haven van vertrek, wil hij dit niet moet je nog op zoek naar een transport firma ter pleke die hem gaat ophalen en afleveren in de haven. ik heb mijn bus transport en taxen afgeleverd in antwerpen 1500€ betaald, hierbij was de bus ingevoerd in belgie en alle papieren in orde om hem te keuren. Welke firma je kuntgebruiken voor transport hangt een beetje af uit welke haven je bus vertrekt. En hou je aankoop factuur laag dat bespaart op de invoer tax Cool. maar wel voorzichtig met de aankoop in de us, zoek een persoon die je zeker kunt vertrouwen een handelaar ter plekke is het veiligst. Hij kan zich niet echt slechte feedback veroorloven.
indien je nog vragen hebt mail gerust.

greets mike,

more crazy things about me:  http://air-mike.skynetblogs.be

Kooymak
Spijl blijft

1964 Kombi: AR-65-99

« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 11, 2006, 21:26:17 »

mocht je vragen hebben, laat het me even weten. Ik heb er eentje uit Oregon geimporteerd en opgehaald in de haven van Moerdijk. (in een container via rotterdam dus..) het is niet veel werk en de kosten vallen erg mee naar mijn mening...

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this