Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9   Omlaag
Auteur Topic: Brand in je spijl door benzine lekkage!!  (gelezen 36281 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #15 Gepost op: Augustus 11, 2006, 21:58:33 »

Die foto's liegen er niet om!!  icon_pale

Sterkte met dit verlies.

Frank

Ron
Spijl is het geworden

« Antwoord #16 Gepost op: Augustus 11, 2006, 22:30:21 »

Dank je.
Als dit met m'n spijl was overkomen, had ik het nog veel erger gevonden.

Panelvan67
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: Augustus 12, 2006, 11:21:13 »

Meteen maar een NIEUWE blusser in de cabine geplaatst! Er zat er nog 1 in van 1989 (!) en dat was een 1kg blusser. 
Gelijk maar een 2kg ABC blussertje geplaatst.....

ska1958
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: Augustus 21, 2006, 16:03:45 »

Citaat
Citaat
Leuke en veilig oplossingen Wouter, maar het ziet er niet uit natuurlijk.  Think
Wat ziet er niet uit?

Die metalen draadjes als borging. Het heeft m.i. nogal een hoog hobbyistme gehalte.
Maar als je veiligheid boven mooiigheid stelt, prima oplossing. Ik zou zo iig niet rond willen rijden.

Ik spreek je nog wel een keer als je het hebt mee gemaakt ,dan piep je wel anders.

Ik heb het een keertje meegemaakt in Frankrijk, alle geluk van de wereld gehad en rij sindsdien ook met extra beveiliging rond dmv ijzerdraadjes...wat nou, ziet er niet uit, hoe vaak is die achterklep nu eigenlijk open???

ravennaboy
Onzekere spijl

« Antwoord #19 Gepost op: September 01, 2006, 11:20:53 »

ik heb het ook meegemaakt onderweg.
Midden in de nacht ergens in de pyreneeen(had al iets van 20 uur gereden...). enorme benzine lucht. snel gestopt, en bezine droop al onder de achterklep vandaan...
de motorruimte stond vol met benzine. lak was al aan het oplossen Confused...
Zwaar geschrokken gelijk aan de aktie...Motor ruimte was natuurlijk bloedheet, en dat ook nog in een pikkiedonkere nacht. Had snel het euvel ontdekt, en snel de slang afgeklemt. Eerst motorruimte ontdoen van de benzine.... Nou rekenmaar dat je dan haast hebt. veel doeken en water en maar boenen.
Koperen busje van benzineslang flink opgeruwd en weer vast gezet met loctide. verder natuurlijk een flinke portie tierips eromheen (in de foto's gebruiken jullie ijzerdraad --maar dat had ik niet bij de hand)
Ga dus nooit op pad zonder diverse maten Tierips. Die dingen komen altijd van pas!!
Het is goed gegaan, maar had wel even een overslaand hart

mijn voorstoel flipt.....    westfalia so-35
http://www.hot-trips.blogspot.com/

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

wouterduijndam
« Antwoord #20 Gepost op: September 01, 2006, 11:30:07 »

Jezus Ron , dat fikt goed zo`n cabrio. Zonde zeg!

Ravennaboy , vanwege het `s avonds of `s nachts rijden heb ik daarom ook een tl-balkje geplaatst in de motorruimte. Je hebt op de balk waar de motorklepscharnier geschroeft zitten aan de binnenzijde genoeg ruimte. Twee draadjes is alles , 1 maal een plus en een massa. De schakelaar zit op de TL-balk. Je kan evt ook een originele binnenverlichting gebruiken ,maar die geeft minder licht.

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #21 Gepost op: September 01, 2006, 11:53:09 »

vanwege het `s avonds of `s nachts rijden heb ik daarom ook een tl-balkje geplaatst in de motorruimte.
Da's een goede tip!

Frank

Pirelli
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: September 01, 2006, 19:32:01 »

Tja, ik zou persoonlijk niet extra van vonken als de motorruimte vol peut staat.....

Maar een lichie is altijd handig.

VolksWouter
Spijlbussen.nl

wouterduijndam
« Antwoord #23 Gepost op: September 02, 2006, 10:44:27 »

Tja, ik zou persoonlijk niet extra van vonken als de motorruimte vol peut staat.....

Maar een lichie is altijd handig.

Maar daar gebruik ik hem ook niet voor ,meer voor als je een probleem hebt `s avonds of `s nachts en met olie bijvullen is het ook altijd erg handig.

peterpanel
Onzekere spijl

« Antwoord #24 Gepost op: Februari 05, 2007, 19:20:13 »

Citaat

De slang vanaf de benzinepomp naar de carburateur, daar mag geen benzinefilter tussen zitten.
Op het moment dat het filter verstopt zou raken, word de druk aan de perszijde van de benzinepomp
zo hoog dat het koperen busje hierdoor naar buiten word geperst.

Waar moet de benzinefilter dan tussen?

tussen de tank en de brandstofpomp.

B
Spijl blijft

2x 59 en 1x 65

« Antwoord #25 Gepost op: Februari 05, 2007, 21:46:31 »

Citaat
Citaat
Leuke en veilig oplossingen Wouter, maar het ziet er niet uit natuurlijk.  Think
Wat ziet er niet uit?

Die metalen draadjes als borging. Het heeft m.i. nogal een hoog hobbyistme gehalte.
Maar als je veiligheid boven mooiigheid stelt, prima oplossing. Ik zou zo iig niet rond willen rijden.

Ik spreek je nog wel een keer als je het hebt mee gemaakt ,dan piep je wel anders.

Ik heb het een keertje meegemaakt in Frankrijk, alle geluk van de wereld gehad en rij sindsdien ook met extra beveiliging rond dmv ijzerdraadjes...wat nou, ziet er niet uit, hoe vaak is die achterklep nu eigenlijk open ??

inderdaad wat een gezeik over ijzerdraadjes en niet origineel, geen hond die er op let en wat dan nog, ik zet er nog liever een hangslot bij op dan dat m'n bus uitfikt

dan maar een hobbyist te zielig voor woorden dat er dan ook nog mensen zijn die zo niet rondrijden, we hebben het over een ijzerdraadje man

maurice
Onzekere spijl

« Antwoord #26 Gepost op: Februari 10, 2007, 23:17:56 »

ik werk bij een volkswagen dealer in alkmaar en we hebben al een aantal keren mee gemaakt dat gates slangen na een jaar al vergaan waren.
hou ze dus goed in de gaten.

even een tip van uit schagen

gr maurice

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #27 Gepost op: Mei 09, 2007, 10:15:30 »

Citaat
KOUDEKERKE - De Stadsgewestelijke brandweer heeft zaterdagmiddag haar handen vol gehad met het blussen van een autobrand op de Galgeweg in Kou-dekerke.

De bestuurder van een camper had deze net op de parkeerplaats 'Westduin' geparkeerd toen er plotseling rook kwam vanuit zijn voertuig. Omdat de rook-ontwikkeling toenam, belde hij direct de brandweer.

Gasfles
Deze rukte rond kwart voor twee uit met twee tankautospuiten. Omdat er een gasfles in de camper stond, werd het gehele parkeerterrein afgesloten. Direct werd prioriteit gegeven aan het koelen van de gasfles. Daarna werd de auto zelf geblust. Met de tweede tankautospuit werd extra water aangevoerd.

De camper brandde volledig uit. Enkele andere auto's liep lakschade op. Bij de brand is niemand gewond geraakt. Na anderhalf uur konden de brandweerlie-den weer inrukken.

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

VolksWouter
Spijlbussen.nl

wouterduijndam
« Antwoord #28 Gepost op: Mei 09, 2007, 10:22:59 »

Wat een rare spijlbus!!  Confused

Zonder gekheid , het seizoen voor brand komt er weer aan. Iedereen gaat weer rijden met zijn luchtgekoelde.

Tophotrod
Spijl blijft

« Antwoord #29 Gepost op: Mei 09, 2007, 21:59:21 »

Precies en ikke met ijzerdraadjes Smile

Steekwoorden:
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this