Auteur Topic: Brand in je spijl door benzine lekkage!!  (gelezen 40540 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mei 10, 2007, 14:11:35 pm
Reactie #30

Samba '66

  • Information Offline
  • Spijlbussen.nl
  • Berichten: 1.945
  • Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen
    • Naus IT Management
Yep, het warme weer is er weer. De afgelopen 2 weken al 3 autobranden mogen blussen. Gelukkig allemaal watergekoeld voor ons liefhebbers.
As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.

mei 10, 2007, 14:23:48 pm
Reactie #31

vwspijlbus

  • Information Offline
  • Split personality
  • Berichten: 5.545
Yep, het warme weer is er weer. De afgelopen 2 weken al 3 autobranden mogen blussenwatergekoeld voor ons liefhebbers.
In Engeland heeft vanochtend nog een spijlbus gebrand...
link.

Voor wie nog niet weet hoe snel het kan gaan...
http://www.youtube.com/watch?v=pbIP6it96d4&mode=related&search=
Frank

juni 04, 2007, 21:40:19 pm
Reactie #32

Tophotrod

  • Information Offline
  • Spijl blijft
  • Berichten: 208
    • TopOldtimers.com
Als ik dit zie realiseer ik weer dt wij twee jaar terug zoveel geluk hebben gehad!!

september 07, 2007, 20:52:30 pm
Reactie #33

vwspijlbus

  • Information Offline
  • Split personality
  • Berichten: 5.545
Frank

april 28, 2010, 09:01:47 am
Reactie #34

Area51

  • ForumFossiel
  • Information Offline
  • Spijlbussen.nl
  • Berichten: 8.450
Yep, het warme weer is er weer. De afgelopen 2 weken al 3 autobranden mogen blussen. Gelukkig allemaal watergekoeld voor ons liefhebbers.

Aangezien we sinds September 2007 (laatste bericht hier) een hoop nieuwe leden erbij hebben die misschien nog niet met dit manco op de hoogte zijn en de warme dagen (met veel files richting de kust) er weer aankomen wil ik dit topic even opnieuw bij iedereen onder de aandacht brengen.
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

mei 11, 2010, 12:03:25 pm
Reactie #35

Berrie120

  • Information Offline
  • Split personality
  • Berichten: 3.917
Hoi,

Hoorde net van een Samba die is uitgebrand.
Gebroken V-snaar heeft brandstofleiding lek geslagen.

Snel geblust maar wel heel veel schade.

Helaas zit de brandstof tank hoger als waar wij de lekken kunnen krijgen, heeft al iemand een oplossing om de brandstof direct na de tank af te sluiten?
don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

mei 11, 2010, 13:48:10 pm
Reactie #36

Nico

  • Information Offline
  • Onzekere spijl
  • Berichten: 90
Iemand bekend met deze mogelijkheid?

Een blusautomaat.  :icon_puke_r:

http://www.tempoholland.nl/

mei 11, 2010, 14:04:04 pm
Reactie #37

Renka

  • Information Offline
  • Split personality
  • Berichten: 3.962
solenoid kraan, maar dan heb je weer elektra in de buurt  :-(
To finish first, you first have to finish

mei 11, 2010, 15:18:49 pm
Reactie #38

Samba '66

  • Information Offline
  • Spijlbussen.nl
  • Berichten: 1.945
  • Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen
    • Naus IT Management
Iemand bekend met deze mogelijkheid?

Een blusautomaat.  :icon_puke_r:

http://www.tempoholland.nl/

Kan goed werken, maar het blijft belangrijk dat de benzine lekkage gestopt wordt.
Anders kan deze als de blusstof op is weer ontbranden op de hete motor.
As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.

mei 11, 2010, 15:32:24 pm
Reactie #39

Berrie120

  • Information Offline
  • Split personality
  • Berichten: 3.917
solenoid kraan, maar dan heb je weer elektra in de buurt  :-(

Rene dat bedoel ik, elektra kan je secuur afzekeren maar zijn er temperatuur afhankelijke, benzine geschikte solenoids?

Verbrandingstemperatuur benzine ligt tussen 1500 en 2200 graden, dus het temperatuursverschil tussen een zeer hete motor en een daadwerkelijk brand moet betrouwbaar meetbaar kunnen zijn.

Dus zonder hinderende storingen tijdens rijden dat je solenoid dicht gaat toch de boel beveiligen.


don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

mei 11, 2010, 15:48:27 pm
Reactie #40

Renka

  • Information Offline
  • Split personality
  • Berichten: 3.962
filter voor de pomp en benzinepomprelais via dynamo zo ga ik het doen

en goodridge leidingen rvs natuurlijk, kost wat maar dan heb je ook wat  :tongue3:

cheers

en als de v snaar breekt, kan ie ook niet meer oververhit raken :tongue3:
To finish first, you first have to finish

mei 11, 2010, 17:31:17 pm
Reactie #41

sixpack

  • Information Offline
  • Spijl is het geworden
  • Berichten: 1.418
solenoid kraan, maar dan heb je weer elektra in de buurt  :-(

Rene dat bedoel ik, elektra kan je secuur afzekeren maar zijn er temperatuur afhankelijke, benzine geschikte solenoids?

Verbrandingstemperatuur benzine ligt tussen 1500 en 2200 graden, dus het temperatuursverschil tussen een zeer hete motor en een daadwerkelijk brand moet betrouwbaar meetbaar kunnen zijn.

Dus zonder hinderende storingen tijdens rijden dat je solenoid dicht gaat toch de boel beveiligen.




Hmm voordat je die temp. bereikt hebt in de motorruimte smelt ijzer (1540C)

IK weet niet, rvs gevlochten leidingen hebben als nadeel dat je scheurtjes in het rubber niet ziet

ik denk:

1) filter tussen tank en pomp
2)elke 2 jaar nieuwe slangen
3)klem op carbrateur(voor het afschieten vd slang en pijpje)
4) auto blus instl. http://www.flexitec.info/electrical_enclosures.html

mei 11, 2010, 19:19:36 pm
Reactie #42

Renka

  • Information Offline
  • Split personality
  • Berichten: 3.962
To finish first, you first have to finish

mei 11, 2010, 19:45:11 pm
Reactie #43

sixpack

  • Information Offline
  • Spijl is het geworden
  • Berichten: 1.418
count me in,de schuim dan svp  :-D

mei 11, 2010, 19:50:11 pm
Reactie #44

Berrie120

  • Information Offline
  • Split personality
  • Berichten: 3.917
waarom schuim?  CO2 is toch gas?

ik ben maar simpel, maar gas laat toch geen resten achter?
don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience