Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 9   Omlaag
Auteur Topic: Brand in je spijl door benzine lekkage!!  (gelezen 38607 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Samba '66
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 1.944


Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen


100000511997223
WWW
« Antwoord #30 Gepost op: Mei 10, 2007, 14:11:35 »

Yep, het warme weer is er weer. De afgelopen 2 weken al 3 autobranden mogen blussen. Gelukkig allemaal watergekoeld voor ons liefhebbers.
Gelogd

As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.

vwspijlbus
Split personality

Offline Offline

Berichten: 5.545



100001241297482
« Antwoord #31 Gepost op: Mei 10, 2007, 14:23:48 »

Yep, het warme weer is er weer. De afgelopen 2 weken al 3 autobranden mogen blussenwatergekoeld voor ons liefhebbers.

In Engeland heeft vanochtend nog een spijlbus gebrand...
link.

Voor wie nog niet weet hoe snel het kan gaan...
Gelogd

Frank

Tophotrod
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 208



WWW
« Antwoord #32 Gepost op: Juni 04, 2007, 21:40:19 »

Als ik dit zie realiseer ik weer dt wij twee jaar terug zoveel geluk hebben gehad!!
Gelogd

vwspijlbus
Split personality

Offline Offline

Berichten: 5.545



100001241297482
« Antwoord #33 Gepost op: September 07, 2007, 20:52:30 »

en weer 1 minder...  Sad

link
Gelogd

Frank

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.424



« Antwoord #34 Gepost op: April 28, 2010, 09:01:47 »

Yep, het warme weer is er weer. De afgelopen 2 weken al 3 autobranden mogen blussen. Gelukkig allemaal watergekoeld voor ons liefhebbers.

Aangezien we sinds September 2007 (laatste bericht hier) een hoop nieuwe leden erbij hebben die misschien nog niet met dit manco op de hoogte zijn en de warme dagen (met veel files richting de kust) er weer aankomen wil ik dit topic even opnieuw bij iedereen onder de aandacht brengen.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Berrie120
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.917



« Antwoord #35 Gepost op: Mei 11, 2010, 12:03:25 »

Hoi,

Hoorde net van een Samba die is uitgebrand.
Gebroken V-snaar heeft brandstofleiding lek geslagen.

Snel geblust maar wel heel veel schade.

Helaas zit de brandstof tank hoger als waar wij de lekken kunnen krijgen, heeft al iemand een oplossing om de brandstof direct na de tank af te sluiten?
Gelogd

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Nico
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 90



« Antwoord #36 Gepost op: Mei 11, 2010, 13:48:10 »

Iemand bekend met deze mogelijkheid?

Een blusautomaat.  icon_puke_r

http://www.tempoholland.nl/
Gelogd

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.962



« Antwoord #37 Gepost op: Mei 11, 2010, 14:04:04 »

solenoid kraan, maar dan heb je weer elektra in de buurt  Sad
Gelogd

To finish first, you first have to finish

Samba '66
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 1.944


Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen


100000511997223
WWW
« Antwoord #38 Gepost op: Mei 11, 2010, 15:18:49 »

Iemand bekend met deze mogelijkheid?

Een blusautomaat.  icon_puke_r

http://www.tempoholland.nl/


Kan goed werken, maar het blijft belangrijk dat de benzine lekkage gestopt wordt.
Anders kan deze als de blusstof op is weer ontbranden op de hete motor.
Gelogd

As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.

Berrie120
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.917



« Antwoord #39 Gepost op: Mei 11, 2010, 15:32:24 »

solenoid kraan, maar dan heb je weer elektra in de buurt  Sad

Rene dat bedoel ik, elektra kan je secuur afzekeren maar zijn er temperatuur afhankelijke, benzine geschikte solenoids?

Verbrandingstemperatuur benzine ligt tussen 1500 en 2200 graden, dus het temperatuursverschil tussen een zeer hete motor en een daadwerkelijk brand moet betrouwbaar meetbaar kunnen zijn.

Dus zonder hinderende storingen tijdens rijden dat je solenoid dicht gaat toch de boel beveiligen.


Gelogd

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.962



« Antwoord #40 Gepost op: Mei 11, 2010, 15:48:27 »

filter voor de pomp en benzinepomprelais via dynamo zo ga ik het doen

en goodridge leidingen rvs natuurlijk, kost wat maar dan heb je ook wat  tongue3

cheers

en als de v snaar breekt, kan ie ook niet meer oververhit raken tongue3
Gelogd

To finish first, you first have to finish

sixpack
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.418



« Antwoord #41 Gepost op: Mei 11, 2010, 17:31:17 »

solenoid kraan, maar dan heb je weer elektra in de buurt  Sad


Rene dat bedoel ik, elektra kan je secuur afzekeren maar zijn er temperatuur afhankelijke, benzine geschikte solenoids?

Verbrandingstemperatuur benzine ligt tussen 1500 en 2200 graden, dus het temperatuursverschil tussen een zeer hete motor en een daadwerkelijk brand moet betrouwbaar meetbaar kunnen zijn.

Dus zonder hinderende storingen tijdens rijden dat je solenoid dicht gaat toch de boel beveiligen.





Hmm voordat je die temp. bereikt hebt in de motorruimte smelt ijzer (1540C)

IK weet niet, rvs gevlochten leidingen hebben als nadeel dat je scheurtjes in het rubber niet ziet

ik denk:

1) filter tussen tank en pomp
2)elke 2 jaar nieuwe slangen
3)klem op carbrateur(voor het afschieten vd slang en pijpje)
4) auto blus instl. http://www.flexitec.info/electrical_enclosures.html
Gelogd


Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.962



« Antwoord #42 Gepost op: Mei 11, 2010, 19:19:36 »

iemand bekend met deze ?

http://vwjim.fotopic.net/c875267.html

iets voor een groepsbuy?
Gelogd

To finish first, you first have to finish

sixpack
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.418



« Antwoord #43 Gepost op: Mei 11, 2010, 19:45:11 »

count me in,de schuim dan svp  Very Happy
Gelogd


Berrie120
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.917



« Antwoord #44 Gepost op: Mei 11, 2010, 19:50:11 »

waarom schuim?  CO2 is toch gas?

ik ben maar simpel, maar gas laat toch geen resten achter?
Gelogd

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Steekwoorden:
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 9   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this