Spijlbussen.nl

Zekering 7 blijft doorbranden

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline peterp

• Onzekere spijl
Hallo iedereen,

Ondertussen al een week aan het uitzoeken waarom zekering nummer 7 blijft springen en na alles te hebben nagelopen voor de 5de keer zie ik vermoedelijk iets simpels over het hoofd. Iemand die iets gelijkaardigs heeft meegemaakt en me op weg kan zetten?

specs:
-1967 USA t1 11raams
-nieuwe kabelboom
-nieuwe fusebox
-nieuwe 9 pin box
-nieuw grootlicht relais
-nieuwe pinkerschakelaar
-usa achterlichten

Vaststellingen:
-Zekering 7 blijft springen bij aanzetten richtingaanwijzer naar rechts
-Pinker rechtsachter reeds losgemaakt, blijft springen
-Pinker rechtsvoor reeds losgemaakt, blijft springen
-Verlichting motorklep reeds losgemaakt, blijft springen
-Achterlicht rechts losgemaakt, blijft springen

Ondertussen 5tal keer alles nagelopen met correct schema, elke kabel al losgemaakt en opnieuw aangesloten maar krijg het probleem niet weg.

Bijkomende info die misschien de oorzaak kunnen zijn:
-nieuw groot lichtrelais is onderdeel met nummer 111941583, in tegenstelling tot het oude relais(4 aansluitingen) heeft deze aansluitingen(30-S-56-56a-56b). Alles behalve aansluiting 30 wordt aangesloten, is dit juist?
-motorblok hangt er niet in, maar kabels die op het blok moeten zitten hangen los en raken niets.
-Probleem doet zich enkel voor bij het aanzetten van de pinkerschakelaar naar rechts

Alvast bedankt om me op weg te zetten,

grts,

Peter

Offline henk155

• Spijl blijft
Probleem/kortsluiting in de pinkerschakelaar zelf?
Kan je er nergens eens lenen om dit ook eventueel uit te sluiten.

Henk!!!

Offline peterp

• Onzekere spijl
Dag Henk,

Bedankt voor het meedenken.
Schakelaar is een nieuwe dus hoop dat het hier niet in zit, maar nieuw wil uiteraard niet zeggen perfect ;-)
Ik heb de oude nog liggen waar de kabels kort afgeknipt van waren, ik zal deze even nieuwe kabels op solderen en zien wat dit geeft.

Offline peterp

• Onzekere spijl
Weekje verder, was gisteren het lokaal uitzoeken beu.
Grove borstel erdoor, alle kabels losgemaakt en van 0 herbegonnen.

Kabels allen aangesloten, 3maal checken alvorens aan te sluiten, resultaat: niks.
Alle schakelaars(grootlicht, interieurlicht, contactslot, 4pinker schakelaar en ruitenwisser) uitgehaald, opgeschuurd, opgekuisd en teruggeplaatst
Alle pinkers werken bij rechtstreekse aansluiting.
Nieuwe pinkerschakelaar uitgehaald en oude teruggeplaatst, geen wijziging.

Groot lichtrelais (111941583) heb ik aansluiting 30 doorverbonden naar aansluiting 56 zoals online gevonden.

Probleem is wel iets gewijzigd, zou het kunnen dat de 9-pin stuks is?
Actueel probleem, 9-pinsrelais klikt 1 keer, zowel links als rechts maar pinkers gaan niet aan.
Zou het 9-punts relais al stuk zijn door een verkeerde handeling?
Kan deze getest worden op 1 of andere manier?

Zekering springt momenteel niet meer, pinkers branden op geen enkel moment.
lichtje van pinkers in de kilometerteller brand constant bij inschakelen schakelaar of alarmlichtschakelaar.

Iemand toevallig een idee waar het aan ligt? Wil uiteraard wel een nieuwe 9-pins bestellen, maar als het hier niet aan ligt of als ik het stuk maak met toch ergens een verkeerde aansluiting zou het ook weer weggesmeten geld zijn.