Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
Auteur Topic: 15 raams ‘75 uit Brazilie  (gelezen 1814 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #15 Gepost op: November 13, 2019, 12:43:29 »

Mooi project! Lekker bezig

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Splitrazor
Onzekere spijl

The Brazilian way

« Antwoord #16 Gepost op: December 02, 2019, 18:45:18 »

Zo, afspraak bij de RDW is gemaakt, ik mag 20 december!
Op dit moment wordt hij gelast, daarna nog wat kleine dingen: andere banden, motor en koplampen afstellen, ventilator voor het raam monteren, remmentest en alles nalopen. Hopen dat ik groen licht krijg bij de RDW Yellow Very Happy kan ie daarna uit elkaar!

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #17 Gepost op: December 02, 2019, 19:34:22 »

Succes dan maar de 20e thumbsup

aap, noot, mes!

Splitrazor
Onzekere spijl

The Brazilian way

« Antwoord #18 Gepost op: December 02, 2019, 20:58:49 »

Yellow Very Happy Dank je wel! Moet goed komen thumbsup

Splitrazor
Onzekere spijl

The Brazilian way

« Antwoord #19 Gepost op: December 20, 2019, 13:24:32 »

Nederland is weer een spijlbus op kenteken rijker! Vanmorgen bij de RDW geweest thumbsup Had een hele relaxte keurmeester. Nu kan het klussen echt beginnen!

Ron
Spijl is het geworden

« Antwoord #20 Gepost op: December 20, 2019, 19:51:20 »

GEFELICITEERD !!  wav

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #21 Gepost op: December 20, 2019, 19:52:31 »

Kijk, dat is goed om te horen!

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #22 Gepost op: December 20, 2019, 20:38:30 »

Gefeliciteerd Cool

aap, noot, mes!

stephen
Spijl blijft

Split 1964 2.0 sinds 1995

« Antwoord #23 Gepost op: December 21, 2019, 13:52:13 »

Top!!

Gefeliciteerd, en succes met je verdere plannen  Cool

Splitrazor
Onzekere spijl

The Brazilian way

« Antwoord #24 Gepost op: December 22, 2019, 20:29:57 »

Bedankt mannen! Is nog een apart verhaal, wat ik binnenkort zal delen!

Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #25 Gepost op: December 23, 2019, 13:44:20 »

Top van harte!

Dat was het bij mij toen ook haha  Very Happy

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Bianca & Dimitri
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #26 Gepost op: December 24, 2019, 15:35:45 »

Geen problemen met het bouwjaar gehad? Ik heb altijd gedacht dat na 10-1973 het moeilijker / onmogelijk is om een spijlbus op nederlandskenteken te krijgen ivm typegoedkeuringen.

Bianca, Dimitri, Emma & Noa

1965 SO44

Splitrazor
Onzekere spijl

The Brazilian way

« Antwoord #27 Gepost op: December 26, 2019, 13:10:33 »

@ Airbus: o echt? Wat was er bij jou?
@Bianca en Dimitri: dat is helemaal geen probleem meer. Voertuigen moeten nu voldoen aan de regeling permanente eisen van de apk. Bij een kentekenkeuring moet je dus alleen voldoen aan de apk eisen van dat bouwjaar.

Goed, hier mijn verhaal. S’ochtends aangekomen bij de RDW natuurlijk eerst melden. Ik moest er vroeg zijn en was de eerste. De keurmeester stond buiten zijn bakkie koffie te drinken en ik gaf hem zijn werkorder die ik mee kreeg bij de balie.. Eerst moest de bus worden gewogen buiten. Vervolgens mocht ik hem op een van de banen rijden.

Ik moest de bus stilzetten vlak voor de smeerput. De keurmeester opent de motorklep, schrijft het motornummer en chassisnummer op zijn werkorder en kijkt eens rond in de motorruimte. Ik wilde 18.2 platen en wist dat je dat van te voren aan moest geven. Tussendoor zegt hij ‘daar kijken we zo even naar’.

Hij staat op, loopt naar de voorkant en checkt de gordels op de voorbank. Loopt vervolgens door naar de cargodeuren en lijkt de bulkhead te checken. Ik dacht nog waar is dat goed voor? Maar goed, hij is de keurmeester dus laat maar..

Ondertussen was er op de baan links een andere auto aangeschoven waar de keurmeester die daarmee bezig was iets niet helemaal snapte. Hij riep ‘mijn’ keurmeester en die ging kijken naar iets in de motorruimte. Ze liepen samen naar een kantoor. Dat duurde een minuut of 20, ik zei nog tegen mn schoonvader die mee was dat ze aardig uitliepen en dat ik nou toch wel benieuwd was..

De keurmeester komt uiteindelijk zijn kantoor uit met een a4. Ik moest de koplampen aanzetten. Ik denk wat is hij nu van plan? Zegt ie ik kijk even of je de europese koplampen hebt Think Apart want dat staat gewoon in het glas dacht ik nog. Zet de lampen maar uit zegt hij. Ik doe ze uit en hij zegt je kan hem opladen. Ik zit helemaal in het proces in mn gedachten dus ik vraag hoe ver (de smeerput op, daar stond ie nog steeds voor namelijk)... Zegt ie nee, op de kar.. Het duurde even voordat dat binnenkwam haha.. ik zeg op de kar? ‘Ja, ik heb er een typegoedkeuring aan gehangen (!) en de platen zijn ook geregeld.. de apk kan je dan later doen, kan je eerst lekker klussen’.. fijne feestdagen..

Wauw.. jullie begrijpen dat ik als een klein kind naar huis ging! Wat een topper die man!! Yellow Very Happy

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #28 Gepost op: December 26, 2019, 23:23:43 »

Da's gaaf zeg!
Maar dan ben je nog wel verplicht om hem bij de RDW te laten apk keuren omdat hij buiten de eu komt toch?

Ik heb die van mij thuis in de schuur laten labelen daar werd ook alleen naar het chassisnummer gekeken en naar de motor en hij maakte nog een foto van het kenteken boekje er hangt nu een VIN Label onder het dashboard,later ga ik naar de RDW en dan word het label verwijderd en krijg ik een kenteken als het goed is die van mij is een Oostenrijkse bus...

Gr. Ferdi

Splitrazor
Onzekere spijl

The Brazilian way

« Antwoord #29 Gepost op: December 27, 2019, 00:05:31 »

Nee, met kenteken kan ie overal gekeurd worden  Yellow Very Happy

Jouw geval snap ik, is een europese bus, dan kan dat inderdaad thumbsup De mijne komt uit Brazilie.. Dan kan het normaal gesproken niet anders dat hij gekeurd moet worden voor een kenteken..

Steekwoorden:
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this