Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Omlaag
Auteur Topic: 15 raams ‘75 uit Brazilie  (gelezen 4538 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Splitrazor
Spijl blijft

The Brazilian way

« Antwoord #60 Gepost op: Januari 19, 2020, 09:51:33 »

Toch gisteren nog een gaatje kunnen vinden om lekker wat aan de bus te kunnen doen. Het is vooral voorbereiden om de bodem te kunnen gaan kaal maken voor de coating met de RX producten. Nu de bak en de achteras eruit is, kon ik de achterste remleidingen, benzineleiding vanaf de tank en remverdeler verwijderen. Daarna de handremkabels, koppelingskabel en gaskabel.

En dan wordt het kontje al lekker leeg  Yellow Very Happy

Daarna was de kabelboom aan de beurt. Ik heb hier veel verhalen gelezen over kabelbomen die er niet ‘heel’ uit wilden komen, en dan met name bij de knik in het achterste chassisstuk. Met dit in mijn achterhoofd toch de kabelboom zo goed en zo kwaad als het mogelijk was met tywraps bij elkaar gebonden voor een zo ‘recht’ mogelijke (broze) kabelboom en een zo soepel mogelijke geleiding uit het chassis. Daarna een touwtje gebonden aan het achterste stuk ter voorbereiding van de montage van de nieuwe kabelboom in een verre, verre toekomst Yellow Very Happy

Broos en oud:

Uiteindelijk toch heel eruit kunnen krijgen:

En toen was het tijd om te stoppen. Afgelopen week heb ik Caprotech gemaild over de toepassing van de RX producten in combinatie met strijkkit. Zij zeggen eerst RX5, dan na goede droging de kit, en afronden met RX10. Ze adviseerden wel een proefstukje te maken. Dat is mijn leverancier nu aan het testen thumbsup

Volgende keer nog wat kleine dingen demonteren en dan kan het vieze werk beginnen   Very Happy lekker kaal maken!

Splitrazor
Spijl blijft

The Brazilian way

« Antwoord #61 Gepost op: Januari 19, 2020, 10:05:14 »

Ik heb wel nog een vraagje aan jullie: wat kitten jullie allemaal af? Sowieso de lasnaden en de naden waar dubbel plaatwerk op elkaar komt natuurlijk. Maar bijvoorbeeld de proplassen van het chassis? En onderkant dorpels? Of waar de dorpels tegen de bodemplaat komen?

Dus dit (Kier onderkant chassis):

Of dit:

Dus de naad tussen de dorpel en bodemplaat en de onderste naad waar de binnenste en buitenste dorpelstukken aan elkaar zitten..

EeVeeWee
Spijl is het geworden

« Antwoord #62 Gepost op: Januari 19, 2020, 18:02:46 »

Ik heb wel nog een vraagje aan jullie: wat kitten jullie allemaal af? Sowieso de lasnaden en de naden waar dubbel plaatwerk op elkaar komt natuurlijk. Maar bijvoorbeeld de proplassen van het chassis? En onderkant dorpels? Of waar de dorpels tegen de bodemplaat komen?

Dus dit (Kier onderkant chassis):

Dus de naad tussen de dorpel en bodemplaat en de onderste naad waar de binnenste en buitenste dorpelstukken aan elkaar zitten..

Ik heb vrijwel alle naden dicht gekit die ik tegen kwam.
Sowieso liggen mijn bodemplaten ruim in de kit op de dwarsbalkjes, dan kan er ook geen vuil en water tussen komen.  Yellow Very Happy

Splitrazor
Spijl blijft

The Brazilian way

« Antwoord #63 Gepost op: Januari 19, 2020, 21:04:57 »

Top!

Duidelijk, dank je wel Eric!

Splitrazor
Spijl blijft

The Brazilian way

« Antwoord #64 Gepost op: Januari 26, 2020, 19:33:46 »

Vandaag weer een middagje bezig geweest met onze mooie hobby. Krabben, slijpen, staalborstelen en schoonmaken.  Man man man wat is dat veel werk. Nu snap ik dat je soms een dag bezig kan zijn zonder dat je het idee hebt dat je veel hebt gedaan..  Maar goed.. toch wat foto’s  Yellow Very Happy

Splitrazor
Spijl blijft

The Brazilian way

« Antwoord #65 Gepost op: Februari 02, 2020, 20:59:53 »

Wederom een vrijdagje kunnen klussen. Wilde vandaag verder maar blijkbaar is er vrijag toch een vuiltje in mn oog gekomen ondanks de veiligheidsbril. Wat leidde tot het verwijderen met een boortje vanmorgen op de huisartsenpost dus met de bus verder kon ik wel vergeten Confused

Toch wat foto’s van vrijdag.. staal van het chassis en wielkasten ziet er goed uit onder de bestaande laag:

Volgende week hoop ik weer verder te kunnen! Ik heb in ieder geval een volledig dichte bril gekocht nu Very Happy

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #66 Gepost op: Februari 02, 2020, 21:11:19 »

Ja heb het ook meegemaakt. Splinter laten verwijderen.... Heerlijk zonder traanoog. Succes!

aap, noot, mes!

Splitrazor
Spijl blijft

The Brazilian way

« Antwoord #67 Gepost op: Februari 03, 2020, 21:45:55 »

Tnx! Gaat gelukkig al een stuk beter! Gisteren was afzien pff  Yellow Very Happy

EeVeeWee
Spijl is het geworden

« Antwoord #68 Gepost op: Februari 03, 2020, 21:49:55 »

Balen van je oog als je net zo lekker bezig bent.  Confused

Splitrazor
Spijl blijft

The Brazilian way

« Antwoord #69 Gepost op: Februari 03, 2020, 22:45:15 »

Ja echt Confused en had dit weekend lekker veel tijd.. ach.. aankomende week maar weer Yellow Very Happy

vw uut Grunn
Spijl blijft

« Antwoord #70 Gepost op: Februari 05, 2020, 10:33:40 »

Hoe krijg je het zo mooi schoon. Alleen met een staalborstel en schuurmachine? Ik heb altijd last met hoekjes en randjes. 

Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #71 Gepost op: Februari 05, 2020, 13:13:02 »

woow balen, sterkte met je oog!

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Splitrazor
Spijl blijft

The Brazilian way

« Antwoord #72 Gepost op: Februari 07, 2020, 18:27:03 »

Oog is weer helemaal de oude Smile wel extra voorzichtig nu Yellow Very Happy

Vandaag weer wat kunnen doen.. wat een vies werk.. overal zit stof en ondanks dat 3m masker komt het stof nog uit mn longen..

Maar het wordt lekker kaal! En geen roestvorming icon_cheers

Splitrazor
Spijl blijft

The Brazilian way

« Antwoord #73 Gepost op: Februari 07, 2020, 18:34:38 »

Hoe krijg je het zo mooi schoon. Alleen met een staalborstel en schuurmachine? Ik heb altijd last met hoekjes en randjes. 

Ik werk met staalborstels op de boormachine (schijven en ronde),

verschillende schijven op een slijpmachine

en de  Black and Decker power file en haakse slijper

Daarmee wordt alles zo mooi kaal. Het beste werken die schijven op de slijper, maar dat kan niet op alle stukken helaas door alle hoekjes.

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #74 Gepost op: Februari 07, 2020, 19:40:46 »

Mooie vorderingen. Ga je nu de kale plekken in de epoxy zetten?

aap, noot, mes!

Steekwoorden:
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this