Spijlbussen.nl

15 raams ‘75 uit Brazilie

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.383
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967
Geweldig dat het gelukt is!  ::D
Het is een soort loterij bij de RDW, ik was vooraf dan ook behoorlijk nerveus hoe het zou verlopen.
Ik heb vooraan schijfremmen met rembekrachtiger gemonteerd en had al van iemand gehoord dat het bij zijn importkeuring niet geaccepteerd werd, omdat het niet bij de typekeuring van het bouwjaar past.
Daarbij heb ik een T2 achterwielophanging in mijn T1 gelast, dus ik moet er niet aan denken dat dit afgekeurd zou worden.... :-?
Toen de RDW medewerker in de smeerkuil verdween en daar een tijd verbleef, begon het nog meer te kriebelen.
Helemaal toen hij er een collega bij riep, toen kreeg ik het toch wel wat benauwd.
Vijf minuten later werd ik er bij geroepen en bleken ze onder de indruk van hoe nieuw alles er uit zag, dat liet hij zijn collega zien.
De onbekende code van de motor bleek ook geen probleem, hij heeft gewoon de standaard 1500 cc ingevuld.
Je kunt je mijn blijdschap na afloop dan vast wel voorstellen.

Weer eens wat anders!


Offline Splitrazor

  • Spijl blijft
    • Berichten: 199
    • Karma: +0/-0
  • The Brazilian way
Haha jazeker kan ik dat! Nu heb ik ook geen haast meer, en kan ie lekker uit elkaar op mn gemak en naar gelang de geldstroom ::D


Offline Splitrazor

  • Spijl blijft
    • Berichten: 199
    • Karma: +0/-0
  • The Brazilian way
Nou, weer ff een update, zoveel wordt er niet meer gepost dus zal alles welkom zijn, zelfs van een Braziliaan ::D

Nadat de vooras in oktober-november was aangepakt door vw bus brothers, hebben zij daarna ook het laswerk voor me gedaan. Het viel op zich mee, maar ik wilde wel alles gelast hebben. Beperkte zich eigenlijk tot 2 outriggers, stukje bodem bij de middenbank bevestiging, de accubak en de moeren van de voorasbevestiging. Ook was op verschillende plekken niet om de 2 cm geproplast, dus dat ook mee laten pakken. Voornamelijk op het chassis en de dorpels.




































Offline Splitrazor

  • Spijl blijft
    • Berichten: 199
    • Karma: +0/-0
  • The Brazilian way
En vandaag maar ff verdergegaan met de plannen nu ik een kenteken heb.
Ff een tijdelijke bescherming voor de roestduivel:






Voorbereiding om de motor te demonteren:



Tank aftappen:



En motortje eruit:



Wat opvalt is dat er tot nu toe helemaal niets vastgerot zit.. zal het maar gelijk  afkloppen ::D

Tot zover! Aankomende week is de achteras aan de beurt.


Offline JT1

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 2.249
    • Karma: +0/-0
Mooie vorderingen, mooi blijven posten :-D
aap, noot, mes!


Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.383
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967
Hopelijk had je goede prijsafspraken bij Bus Brothers gemaakt.
Dat zijn mooie vorderingen inderdaad!
Weer eens wat anders!


Offline Splitrazor

  • Spijl blijft
    • Berichten: 199
    • Karma: +0/-0
  • The Brazilian way

Offline Splitrazor

  • Spijl blijft
    • Berichten: 199
    • Karma: +0/-0
  • The Brazilian way
Hopelijk had je goede prijsafspraken bij Bus Brothers gemaakt.
Dat zijn mooie vorderingen inderdaad!

Yes, dat is prima gelukt! En die vorderingen moeten he :icon_smile: wil er echt geen uitlopend meerjarenplan van maken haha


Offline JT1

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 2.249
    • Karma: +0/-0
Dat wil ik ook niet maar stiekem duurt het al weer jaar of zes :tongue3:
aap, noot, mes!


Offline Splitrazor

  • Spijl blijft
    • Berichten: 199
    • Karma: +0/-0
  • The Brazilian way
 ::D ::D ::D ik probeer positief te denken. Ik heb echter geen deadlines hoor haha


Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.383
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967
::D ::D ::D ik probeer positief te denken. Ik heb echter geen deadlines hoor haha

Heel verstandig!
Ik heb ook nooit met deadlines gewerkt en dat is me heel goed bevallen.
In de praktijk zit het wel eens tegen, maar dat boeit helemaal niet als je gewoon de tijd ervoor neemt.
Dan is het gewoon een nieuwe uitdaging.  :-D
Weer eens wat anders!


Offline Splitrazor

  • Spijl blijft
    • Berichten: 199
    • Karma: +0/-0
  • The Brazilian way
Zeker waar Eric!
Maar het verlangen om te rijden is erg groot he 8-)


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.498
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
Mooi werk, ben nu ook bezig met de achterhoeken, het ziet er zo simpel uit, maar dat is het niet  ::D
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline Splitrazor

  • Spijl blijft
    • Berichten: 199
    • Karma: +0/-0
  • The Brazilian way

Offline Splitrazor

  • Spijl blijft
    • Berichten: 199
    • Karma: +0/-0
  • The Brazilian way
Middagje nuttig besteed door de achteras te demonteren. Lekker hoe simpel alles in elkaar zit bij zo’n bus 8-)

Begonnen met bakolie en reductiekasten aftappen. Vrijwel geen slijpsel op de aftappluggen :thumbsup:



Olie stonk niet maar had een groene kleur, die als je er in roerde een zilveren waas kreeg :?:



Iemand wel eens gezien?

En na het nodige voorwerk lag alles er onderuit:



Van de week verder met het verwijderen van alle leidingen en kabelboom.