Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: T1 1958 15-raams dubbeldeur.  (gelezen 272 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
BusfreaQ
Onzekere spijl

BERAIR.nl
« Gepost op: Februari 25, 2019, 05:58:01 »

Ik zat er al een tijdje aan te twijfelen, maar bij deze: TE KOOP!
Zal maar eerst ff beginnen met de vraagprijs: Ä55.000,-

Voor die vraagprijs krijg je dan ook wel een origineel Nederlandse T1 gebouwd in 1958 (kenteken op januari 1959).
Bijna 7 jaar geleden gekocht van VolksWouter en nu bijna 3 jaar rijdend.
In 2016 is de bus bij Marco de Waal (Marco Supplies) uiterst vakkundig opgebouwd. Technisch nieuw en de kleur van de bus kun je zelf nog bepalen!

Origineel geleverd als dichte dubbel-deurs panel in Leerdam bij Auto Ames. Toen voor aflevering omgebouwd door Kronenburg tot brandweer-bus voor de gemeente Zederik.

De buitenkant en binnenkant van de bus staan nog in epoxy-primer. Je kunt dus goed zien wat er allemaal is gedaan, omdat er nog nergens een grammetje plamuur opzit.
Verder is de bus compleet uit elkaar geweest, alle rotte delen zijn verwijderd en vervangen door nieuwe panelen van de merken Wolfsburg West en KlassikFab.
Nadat al het laswerk gedaan was, is de bus geheel kaal gemaakt en in de epoxy gezet. Uiteraard heb ik hier foto's van.

Daarna de complete bodem en motorruimte strak gemaakt en in de kleuren Palm Green/Sand Green gespoten. Dit inclusief de vooras, wielophanging, benzinetank en alle andere denkbare delen.

Unieke dingen die deze bus heeft:
- 55er achterlichten
- Dubbele deuren links en rechts
- 15 ramen
- Pijlpinkers
- Centraal remlicht in de achterklep

Verder is er nergens op bespaard. De bus is in 2016 voorzien van:
- Nieuwe Dogback airride-vooras
- Nieuwe verstelbare veerplaten achter
- Porsche 944 remmen achter - compleet gereviseerd
- Porsche Boxster remmen voor - compleet gereviseerd
- Nieuwe kabelboom van VW-looms
- Nieuwe remleidingen
- Skai-lederen bekleding met biscuit-stitch
- Gereviseerde 1600cc motor

Al met al een technisch nieuwe bus welke je alleen nog maar in de kleur hoeft te spuiten van jou keuze!

Meer informatie geef ik je graag in PB.

Steekwoorden: DoubleDoor semaphore 1958 Splitscreen Slammed  Semaphore  1958  SplitScreen  Slammed 
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this