Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Spijlbus avontuur!  (gelezen 390 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Fokkerjockey
Onzekere spijl

The Split-personality

« Gepost op: Februari 03, 2019, 12:16:09 »

Beste Forumleden,
Nieuw als ik ben hier, wil ik me graag even voorstellen:
Ik ben Michel, 46 jaar inmiddels, vader van drie, werkzaam bij de KLM en gegrepen door de spijlbus!
Een jaar of vijf geleden besloten we de kamer van onze jongste zoon om te stylen van een babykamer naar een 'grote jongenskamer'. Bij Loods5 in Zaandam kwamen we een aantal blikken decoraties tegen van kevers en spijlbussen. Dat leek ons een mooi thema en besloten daarop om de kamer daarmee in te richten. Onze zoon werd met het ouder worden steeds enthousiaster over (met name) de bus en dat werkt nou eenmaal aanstekelijk. Daardoor ga je zelf ook steeds meer bussen zien op allerlei onverwachte plekken. Op tv en in reclames blijft de iconische neus van de spijlbus steeds weer opduiken!
De steeds groter wordende collectie speelgoedauto's en boeken zorgden voor een dusdanige blootstelling binnen het gezin dat we met gezamenlijk enthousiasme inmiddels zijn overgegaan tot het aanschaffen van een bus!
Ik kan er nu nog niet te veel over loslaten, maar het gaat om een Braziliaans gebouwde T1 uit 1975. De auto is nog niet in Nederland; ik zal geduld moeten hebben tot het vroege voorjaar...
Het plan is om er uiteindelijk een praktisch bruikbare camperbus van te bouwen en er samen flink van te genieten!
Ik ben geen purist, maar ben van mening dat de aanpassingen recht moeten doen aan de periode van de bus, met een knipoog naar deze tijd.
Er valt nog ontzettend veel te leren over het hebben en houden van een spijlbus, vandaar ook dat ik terecht kwam op dit forum.
Het lijkt mij een fantastisch avontuur!!

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #1 Gepost op: Februari 03, 2019, 13:11:56 »

Welkom en veel plezier ervan. Maak ook even een topic aan van de vorderingen. Altijd leuk Very Happy

Succes!

aap, noot, mes!

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

wouterduijndam
« Antwoord #2 Gepost op: Februari 03, 2019, 13:16:17 »

Welkom!
KLM,  Very Happy

GP-35-31 Volkswagen Transporter kombi 1962 "Douane - Customs" by Carcheologisch Onderzoeker, on Flickr

Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #3 Gepost op: Februari 04, 2019, 08:13:29 »

Welkom!Leuk! Kom je ook uit de buurt van Zaandam?

Succes met de bus!

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Fokkerjockey
Onzekere spijl

The Split-personality

« Antwoord #4 Gepost op: Februari 06, 2019, 16:28:29 »

Bedankt voor het welkom, heren! (En wellicht ook dames)
Krommenie is mijn 'place to be'  Cool
Erg leuk om die douane wagen te zien. Ik had al wat gezocht naar foto's op en rond schiphol, maar dat blijft lastig te vinden. Aparte configuratie ook met die ramen.
Als het zover is zal ik zeker een draadje starte met de vorderingen. Eerst moet ik nog een hoop geduld hebben...

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #5 Gepost op: Februari 06, 2019, 22:21:47 »

Welkom, maar nagenoeg geen dames hier (meer) actief  Neutral
1975 Braziliaan... dat betekent -zeer waarschijnlijk- geen sleuven in het dashboard voor de voorruitontwaseming..

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

EeVeeWee
Spijl is het geworden

« Antwoord #6 Gepost op: Februari 06, 2019, 22:43:58 »

1975 Braziliaan... dat betekent -zeer waarschijnlijk- geen sleuven in het dashboard voor de voorruitontwaseming..

Welkom inderdaad!
En hoekraampjes met smalle achterklep, extra gootjes boven de voordeuren en een gestanst VW logo voorop.

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #7 Gepost op: Februari 06, 2019, 22:47:30 »

Welkom op het forum!

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #8 Gepost op: Februari 06, 2019, 22:49:17 »

En volgens mij lastiger om op kenteken te krijgen na 1973 maar dat kan ik niet met 100% zekerheid zeggen...

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

wouterduijndam
« Antwoord #9 Gepost op: Februari 07, 2019, 07:22:47 »

En volgens mij lastiger om op kenteken te krijgen na 1973 maar dat kan ik niet met 100% zekerheid zeggen...

Ik heb ooit eens het één en ander uitgezocht.
http://www.volkswouter.nl/web/een-braziliaanse-bus-is-ook-een-bus/

Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #10 Gepost op: Februari 07, 2019, 12:54:12 »

Bedankt voor het welkom, heren! (En wellicht ook dames)
Krommenie is mijn 'place to be'  Cool
Erg leuk om die douane wagen te zien. Ik had al wat gezocht naar foto's op en rond schiphol, maar dat blijft lastig te vinden. Aparte configuratie ook met die ramen.
Als het zover is zal ik zeker een draadje starte met de vorderingen. Eerst moet ik nog een hoop geduld hebben...

Ah ik zit ook in Knie! leuk een bus erbij in de buurt!

Ik zie hem vast wel voorbij komen.

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

SplitscreenTaxibus
Onzekere spijl

Kombi 6 portas tipo 201

« Antwoord #11 Gepost op: Februari 08, 2019, 17:31:48 »

Ook welkom op dit forum.
Het avontuur met de SplitScreenTaxiBus begon ook met een bus uit Brazilie. Dan wel een hele aparte met 6 deuren.
Met de carrosserie en chassis enorm geluk gehad maar de aandrijflijn uiteindelijk wel moeten vervangen.
Verder er al dik 4 jaar plezier in de IJmond en steeds verdere omstreken.

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this