Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
Auteur Topic: Spijlbus voor een goed doel!  (gelezen 4114 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Courax
Onzekere spijl

Riny van Malsen
« Gepost op: Juli 27, 2018, 00:01:08 »

Na jaren ervan gedroomd te hebben is er dan eindelijk een Spijlbus in mijn 'garage belandt.

Ik wil hem gaan restaureren en dan gebruiken ter promotie en ondersteuning van een goed doel/stichting die we op willen gaan zetten. 😍

Maar eerst ga ik hem zsm rijklaar maken zodat ik er als verrassing voor de bruid mee kan verschijnen  op onze bruiloft op 27 oktober dit jaar.

Tips en hulp altijd welkom. 😊

De bus is volgens de papieren die erbij zitten van 63, chassisnummer research op the samba komt volgens mij uit op oktober 62? Kan dat of doe ik iets verkeerd wellicht?

Take every chance you get in life, because some things happen only once!

Take every chance you get in life, because some things only happen once!

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 27, 2018, 19:19:12 »

Doet de RDW altijd dacht ik +1

aap, noot, mes!

Ron
Spijl is het geworden

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 27, 2018, 19:48:13 »

misschien in 62 gebouwd, naar Amerika verscheept en daar in 63 op kenteken gezet.

Courax
Onzekere spijl

Riny van Malsen
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 31, 2018, 10:06:07 »

misschien in 62 gebouwd, naar Amerika verscheept en daar in 63 op kenteken gezet.
Dat zou kunnen natuurlijk.

Wet iemand toevallig ook of Amerikaanse bumpers van Braziliaanse spijlbussen ook op een Duitse spijlbus passen?

Courax
Onzekere spijl

Riny van Malsen
« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 02, 2018, 23:22:47 »

Mijn vraag of Braziliaanse bumpers ook op een bus uit 1962 kunnen is omdat ik dit (zie foto) op mijn bus ben tegen  gekomen, maar ik Weet niet goed wat er aan de hand is. Is de bumper krom, is de rest krom, is het een verkeerde bumper, is hij van een kever?

Heeft iemand voor mij het antwoord?

Ik heb ook een mooie set bumpers gezien maar deze zijn ook Braziliaans. Aangezien ik er achter nog een zoek vroeg ik me ook af of dat gaat passen.

UPDATE: Vanavond is de monteur komen kijken en hij was erg hoopvol. Een paar uurtjes heeft hij hem aan de gang zegt ie. 😁. Is ook wel een prima monteurtje moet ik erbij zeggen. Hopelijk gaat dat ook lukken dat zou me héél erg blij maken.

Verder vroeg ik me nog af hoe het zit met op kenteken zetten... moet hij dan een APK keuring ondergaan? Moet dat in Lelystad perse of kan het op een andere locatie ook?

safari spijl
Spijl blijft

ff wachten nog!!!

« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 03, 2018, 08:01:43 »

bumper van een kever is veel kleiner en past dus niet.
bumper van een braziliaan is gelijk aan de bumper van een duitse bus kwa pasvorm zover ik weet.

aan het knikje te zien in de beugel op de voorbumper heeft deze een tik gehad en is naar binnen gebogen.

op kenteken zetten is heel makkelijk, je maakt een afspraak bij de RDW dichts bij jou in de buurt voor invoer oltimer.
zorg dat alle papieren in orde zijn en de bus nagekeken op mankementen.
apk krijg je automatisch erbij bij invoer dacht ik.
je kan een 1dags kenteken aanvragen om er naar toe te rijden of je zet hem op een trailer.
dat is alles.

groet renzo

groet, Renzo

kever1973 kever1967 t3caravelle1986 spijlbus1964

EeVeeWee
Spijl is het geworden

« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 03, 2018, 08:11:20 »

Verder vroeg ik me nog af hoe het zit met op kenteken zetten... moet hij dan een APK keuring ondergaan? Moet dat in Lelystad perse of kan het op een andere locatie ook?

Invoer kan inderdaad bij meerdere RDW vestigingen, hij heeft immers een Europese goedkeuring.
Het hangt er wel van af welke papieren je er bij gehad hebt.
Als je APK wil, moet je dat bij de aanvraag van de invoerkeuring extra aanvragen.
Of de bus schorsen na ontvangst kenteken en dan ergens ander APK laten doen.

https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/invoeren/invoeren-vanuit-land-buiten-eu--of-eva-land

Courax
Onzekere spijl

Riny van Malsen
« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 03, 2018, 16:25:24 »

bumper van een braziliaan is gelijk aan de bumper van een duitse bus kwa pasvorm zover ik weet.

aan het knikje te zien in de beugel op de voorbumper heeft deze een tik gehad en is naar binnen gebogen.

Ja dat knikje zag ik gister inderdaad ook. Maar het viel mij op dat hij tussen de steunen zit. Zou hij dan nog zo'n impact aan beide kanten kunnen hebben denk je?

op kenteken zetten is heel makkelijk, je maakt een afspraak bij de RDW dichts bij jou in de buurt voor invoer oltimer.
zorg dat alle papieren in orde zijn en de bus nagekeken op mankementen.
apk krijg je automatisch erbij bij invoer dacht ik.
je kan een 1dags kenteken aanvragen om er naar toe te rijden of je zet hem op een trailer.
dat is alles.

Dank je! Ik dien hem dus wel voor APK klaar te maken ook bij het op kenteken laten zetten? Of is hij oud genoeg om hier onderuit te komen (wat ik niet verwacht mogelijk te zijn).

Invoer kan inderdaad bij meerdere RDW vestigingen, hij heeft immers een Europese goedkeuring.
Het hangt er wel van af welke papieren je er bij gehad hebt.
Als je APK wil, moet je dat bij de aanvraag van de invoerkeuring extra aanvragen.
Of de bus schorsen na ontvangst kenteken en dan ergens ander APK laten doen.

Dank je voor de link. Welke papieren zou ik moeten hebben, kan je me dat vertellen? Ik heb een Bill of Sale geloof ik...

EeVeeWee
Spijl is het geworden

« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 03, 2018, 17:24:40 »

Dank je voor de link. Welke papieren zou ik moeten hebben, kan je me dat vertellen? Ik heb een Bill of Sale geloof ik...

Eigenlijk moet je een EG-Verklaring van Overeenstemming hebben, maar de bus komt niet uit Europa dus dat lukt niet.
In plaats daarvan papieren waarop alle technische gegevens staan, zodat de RDW deze over kan nemen.
Eerlijk gezegd heb ik al heel wat motoren en auto's ingevoerd, maar altijd uit Europa dus meer weet ik ook niet helaas.
Ik zou er een belletje met de RDW aan wagen of hopen dat er hier mensen zijn die het wel precies weten.
Je kunt ook een dealer als Kieft en Klok bellen of Evam Classics , die importeren ook regelmatig VW bussen.

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

wouterduijndam
« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 04, 2018, 11:15:20 »

Bill of Sale, is dat hetzelfde als een Title? Want als je een title hebt en je bus is APK waardig dan heb je hem zo door de keuring.
Nadeel vind ik wel dat de RDW het jaartal aanneemt waarop de bus in Amerika is binnengekomen.
In mijn geval is mijn bus gebouwd 05-06-1957 en is in 1958 van de boot afgekomen en aangemeld bij de DMV.
Hierdoor staat mijn bus nu als datum eerste toelating 28-02-1958 op Nederlands kenteken.

NXXT LEVEL
Moderator

Never ending story 🎞 YouTube; Happytrouwbus

« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 04, 2018, 13:31:25 »

Bill of Sale, is dat hetzelfde als een Title? Want als je een title hebt en je bus is APK waardig dan heb je hem zo door de keuring.
Nadeel vind ik wel dat de RDW het jaartal aanneemt waarop de bus in Amerika is binnengekomen.
In mijn geval is mijn bus gebouwd 05-06-1957 en is in 1958 van de boot afgekomen en aangemeld bij de DMV.
Hierdoor staat mijn bus nu als datum eerste toelating 28-02-1958 op Nederlands kenteken.

Bij mij heeft de RDW de bouwdatum van het geboorte certificaat gebruikt en niet de export datum naar de USA.

Deze bus is te huur zie: http://www.happytrouwbus.nl/
Kijk ook op mijn Youtube kanaal Happytrouwbus

EeVeeWee
Spijl is het geworden

« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 04, 2018, 15:44:46 »

Bij mij heeft de RDW de bouwdatum van het geboorte certificaat gebruikt en niet de export datum naar de USA.

Het geboortecertificaat is inderdaad ook een goed idee, maar volgens mij moet je daar een half jaar of langer op wachten.

Ron
Spijl is het geworden

« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 04, 2018, 16:36:47 »

Zit veel verschil in.
Half jaar geleden certificaat voor mijn ovaal aangevraagd en die had ik binnen drie maand binnen.
En persoonlijk zou ik daar wel op willen wachten om zo het juiste bouwjaar op het kenteken te krijgen

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 04, 2018, 22:51:15 »

Zit veel verschil in.
Half jaar geleden certificaat voor mijn ovaal aangevraagd en die had ik binnen drie maand binnen.
En persoonlijk zou ik daar wel op willen wachten om zo het juiste bouwjaar op het kenteken te krijgen

Ik weet niet wat ik nu schokkender vind... dat een certificaat aanvragen erg lang duur of dat ik nu hoor dat jij een ovaal hebt!!

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

wouterduijndam
« Antwoord #14 Gepost op: Augustus 05, 2018, 10:33:27 »

Dat is dan een uitzondering geweest.

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this