Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: De droom komt waarschijnlijk uit op korte termijn.... :D!  (gelezen 205 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Courax
Onzekere spijl

Riny van Malsen
« Gepost op: Juni 11, 2018, 21:49:40 »

Hallo allemaal!

Waarschijnlijk is het dan eindelijk zover... de lang van gedroomde T1 lijkt een feit te zijn!

Over mezelf:
Brandweerman van 36 jaar oud uit Kerkdriel, een gezellig dorp een klein kwartier van 's Hertogenbosch (met een spijlbus 20 minuten ;)).
Al jaren droom ik van het cruisen in een T1 maar het is er nog nooit van gekomen. Ik heb wel een kever in mijn bezit sinds 2002 en deze ook gerestaureerd maar de droom van een T1 bleef knagen.

Samen met mijn vriendin zijn we het afgelopen jaar op wereldreis gegaan en hadden daar al bijna een bus gekocht in Thailand, maar de verkoper kwam niet opdagen. Karma!
We hebben een website opgericht (www.onesickdream.com) en hebben daarmee grootse plannen om een goed doel op te richten. Hierbij zou de bus een grote aanwinst zijn, maar over dit goede doel in een later bericht hopelijk meer. Het staat nu nog in de kinderschoenen en we kunnen nog wel wat hulp gebruiken bij de uiteindelijke opzet, maar ook dit is voor jullie niet interessant. Tenzij je ons wil helpen ;).

Tijdens onze reis heb ik op Mount Everest Basecamp mijn vriendin ten huwelijk gevraagd en het antwoord was ja!
Nu zijn we volop bezig met het plannen van de bruiloft (27 oktober) en ik stond erop dat ik de trouwauto mocht regelen... Jullie voelen hem al aankomen... inderdaad, dat gaat een T1 worden!!!!! Als alles lukt ;).

Anderhalve week geleden ben ik wezen kijken bij een exemplaar en vandaag heb ik telefonisch toezegging gedaan hem te kopen!

Dit is een beetje mosterd na de maaltijd wellicht, maar hebben jullie nog goede tips? Ik heb op de meest bekende punten gelet uiteraard en hij zag er echt knetter hard uit de bus, is op de brug geweest ook voor een grondige bodem inspectie.

Er worden nog wat kleine reparaties uitgevoerd zoals het dak in de blanke lak zetten (ik ben van plan hem patina te maken/laten) en dan kan hij vervoerd worden! Very Happy
Dan de meest essentiele reparatie/restauratie werkzaamheden uitvoeren zodat hij rijklaar is voor de bruiloft in ieder geval en wellicht de huwelijksreis door Europa. Daarna op mijn gemak alles afwerken. Dit alles is nog een geheim voor mijn vriendin, hopelijk kan ik dat zo houden tot het grote moment. Dat worden dus veel smoesjes verzinnen om een dag weg te gaan haha.

Ik zoek nog wel een goede stalling in de buurt voor weinig en liefst voor niks, al weet ik dat voor niks de zon op gaat. Mocht iemand van jullie wat weten, dan hoor ik dat graag.

Foto's staan op mijn telefoon en die is helaas leeg, dus deze komen later (deze week).

Dank jullie voor het lezen van het verhaal en mocht je vragen hebben, schroom je niet ze te stellen.

Mocht je interesse hebben, ik zoek ook nog een goede monteur om de motor af te stellen en aan te sluiten ergens gedurende dit traject Smile.

Cheers

Riny

Take every chance you get in life, because some things only happen once!

Rob
Spijl blijft

« Antwoord #1 Gepost op: Juni 12, 2018, 15:14:30 »

Welkom Riny, Laat de foto's maar komen. Zodra je m "thuis" hebt komen de vragen ook zeker.

always BUSy

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #2 Gepost op: Juni 12, 2018, 21:26:44 »

Welkom, mooi en goed verhaal. We wachten op de foto's 😉

aap, noot, mes!

issy
Spijl blijft

=y stone tickeler

« Antwoord #3 Gepost op: Juni 12, 2018, 23:25:34 »

Welkom Riny,
Ik moet me zelf denkniveau ook opnieuw voorstellen ben een tijd niet op het forum geweest.

'66 luchtverfrissers

Steekwoorden: Droom T1 spijlbus Courax One Sick Dream  T1  spijlbus  Courax  One Sick Dream   
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this