Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: elektriciteits problemen  (gelezen 772 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Spylist
Spijl blijft

« Gepost op: Mei 17, 2018, 21:21:59 »

Ik heb een probleem met de elektriciteit, wellicht dat iemand hier er meer verstand van heeft dan ik. Ik heb een usa bus met nieuwe kabelboom, ben overgegaan naar 12V nieuwe relais + lampen etc. erin en alles aangesloten volgens het usa schema. Maar nu heb ik nog 3 vragen:

1. Ik heb onderstaande gevarenlicht schakelaar, met de daar bijbehorende draden (zwart/geel) (zwart/rood) (zwart/groen/wit) (grijs) maar welk stekkertje moet ik nu waar op aansluiten?

Misschien dat probleem 2 en 3 opgelost zijn na het in orde maken van bovenstaande schakelaar, maar wie weet hebben jullie  nog goede tips.

2. De knipperlichten werken niet. als ik de knipperlichthendel naar links doe begint het knipperlicht relais te zoemen, naar rechts doet hij dat niet. in beide gevallen doen de lampen voor en achter ook niets. (misschien goed om te weten als ik de aarde van het relais (30) niet aansluit zoemt hij niet. Wat zou dit kunnen zijn?

3. Remlichten doen het ook niet alles aangesloten volgens schema maar doen het niet (achterlichten zijn trouwens Amerikaans)

Ik hoop dat er bij iemand een lichtje gaat branden  Very Happy en mij hiermee kan helpen.

°,(__|__),°
   (o\  /o)
Only the best brands will be included in the alphabet!

EeVeeWee
Spijl is het geworden

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 17, 2018, 21:48:08 »

1. Ik heb je een schema gestuurd van mijn alarmlichtschakelaar, misschien dat je iets aan de nummering hebt van de aansluitingen.
2. Dit hangt mede van het type remlichtrelais af. Maar probeer eerst een waar je wel spanning hebt en verbind deze eens direct door met een knipperlicht. Of de massa van de knipperlichten is misschien niet goed.
3. Dit moet je systematisch nalopen. Er is een remlichtschakelaar waar al spanning op moet staan. Zodra deze druk van het remsysteem krijgt, wordt er een maakcontact verbonden waardoor er spanning op de remlichten moet komen. Even stap voor stap doormeten of er al spanning op staat en of de contact gemaakt wordt met druk op het remsysteem. Zo ja, kan het ook nog de massa van de achterlichten zijn wat geen (goed) contact maakt met de bus.

henk155
Spijl blijft

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 18, 2018, 11:44:48 »

Denk dat je ze gewoon kan steken waar je wil voor de gevaren lichten.
Neem eens een multi meter en meet eens de polen uit met de de schakelaar geactiveerd.
Waarschijnlijk gaan ze daan allemaal contact maken.
En als je de schakelaar afzet en meet over de polen zal er niks doorgeven.

Henk!!!

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this