Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag
Auteur Topic: restauratie 13 raams T1  (gelezen 6895 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
p911sc
Onzekere spijl

« Antwoord #45 Gepost op: Januari 20, 2019, 16:26:57 »

Weer een stukje verder Smile.
Auto staat nu bij de bekleder voor de hemel en het schuifdak.

Toen ik hem terug kreeg was ik niet echt tevreden over het eindresultaat.
Hemel is redelijk netjes, dak ziet er niet uit en is compleet verkeerd gemonteerd.

Dus zelf maar even aan de gang gegaan, was weer een flink baal momentje.

Nu ben ik zover dat de motor erin kan, viel reuze mee Smile en zat er in een half uurtje in.

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #46 Gepost op: Januari 20, 2019, 19:31:21 »

Ziet er goed uit man!
Dat dak zag er idd niet uit,had je niks tegen hem gezegd dan dat hij met een oplossing moet komen?
Echt een hele vette kleuren combinatie!!

Gr. Ferdi

p911sc
Onzekere spijl

« Antwoord #47 Gepost op: Januari 20, 2019, 19:45:35 »

Thanks.

Ik ben hem s'avonds op gaan halen en was eigenlijk te veel over de zeik dat ik hem maar niet aangesproken had die avond.
Morgen ga ik er naar toe om te vertellen dat het ver beneden mijn standaard is en dat ik er veel meer van verwacht had.
Probleem is een beetje dat ik de hemel en dak canvas zelf aangeschaft had bij Creative en WW en hij aangaf dat het niet paste en het dak daarom zo had moeten maken.

Maar nadat ik het zelf losgehaald had en even goed nagekeken had hoe het bij andere zat heb ik het aan kunnen passen, vandaar dat ik morgen ook pas terug ga en ga klagen.
Feit is wel dat hij niet de stoelen en achterbank gaat doen Confused

MR.Hamburger
Spijl gaat niet meer weg

`64 walktrough caravelle camp-wagon

« Antwoord #48 Gepost op: Juli 30, 2019, 12:37:12 »

Thanks.

Ik ben hem s'avonds op gaan halen en was eigenlijk te veel over de zeik dat ik hem maar niet aangesproken had die avond.
Morgen ga ik er naar toe om te vertellen dat het ver beneden mijn standaard is en dat ik er veel meer van verwacht had.
Probleem is een beetje dat ik de hemel en dak canvas zelf aangeschaft had bij Creative en WW en hij aangaf dat het niet paste en het dak daarom zo had moeten maken.

Maar nadat ik het zelf losgehaald had en even goed nagekeken had hoe het bij andere zat heb ik het aan kunnen passen, vandaar dat ik morgen ook pas terug ga en ga klagen.
Feit is wel dat hij niet de stoelen en achterbank gaat doen Confused

Balen dat het zo moet gaan maar tegenwoordig is het heel normaal om te roepen dat je de beste bent en shit in je handen gedouwd krijgt en ze dan hun schouders op halen.
Ik ben zelf ook meermalen hier in getrapt tijdens de restauratie. het zijn prutsers die met 2 pennen schrijven. of ons verwachtings patroon is te hoog dat kan natuurlijk ook... Yellow Very Happy Yellow Very Happy

Maarja helaas ben je voor sommige zaken afhankelijk van een ander.
Uiteindelijk komt het allemaal goed.
Je bus wordt mooi!

stephen
Spijl blijft

Split 1964 2.0 sinds 1995

« Antwoord #49 Gepost op: Juli 31, 2019, 12:17:20 »

wauww..wat een gave bus is dit geworden Cool

red9 subaru samba dak safari's ..top!!

red 9 en samba dak staan nu gelijk op het wensenlijstje haha..IRS en vlotte Type 4 heb ik al, en type 4 is betrouwbaar gebleken, in het verleden met caravan naar de Mediterranee  Yellow Very Happy

heb nog wel 2 subaru's staan, en dat loopt rijdt ook prima..

benieuwd naar je bak keuze..en of dat ook red9 geworden is??

Berrie120
Split personality

« Antwoord #50 Gepost op: Augustus 01, 2019, 09:30:06 »

bakkeuze kan er maar 1 de juiste zijn, een subaru 5 bak!

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

stephen
Spijl blijft

Split 1964 2.0 sinds 1995

« Antwoord #51 Gepost op: Augustus 01, 2019, 09:54:20 »

bakkeuze kan er maar 1 de juiste zijn, een subaru 5 bak!

en daar denken ze in de subaru wereld dan weer bedenkelijk over  Yellow Very Happy

maar den hebben we het wel over 300+Pk en 350+Nm...
vanaf wrx 2001/2002 iets beter, en de 6 bakken zijn aardig hufterproof

is er nog ergens een topic over subaru 5-bakken conversie??.,. wel benieuwd, puur uit technische interesse..en welke versie..want je wilt natuurlijk geen 200+ rijden haha.. dus een 1.6 bak-overbrenging met een std
2.0t forrester blok met 170Pk zou al leuk zijn..een 125PK 2.0 brengt weinig meer lol dan een leuke type 4 luchtgekoeld

p911sc
Onzekere spijl

« Antwoord #52 Gepost op: Augustus 10, 2019, 08:08:41 »

Bak is een subaru 5 speed geworden Smile

Dat was voor mij de enige goede optie omdat deze gewoon perfect aansluit op de motor qua vermogen, en 5 speed is natuurlijk ook erg lekker.

Inmiddels ben ik net terug van vakantie en de bus heeft het top gedaan.
We zijn ermee naar Spanje gereden en hebben er 3600 kilometer mee gereden.

De koeling was voor mij wel een dingetje maar die heeft het top gedaan.
Ik heb er een elektrische waterpomp in gezet en een controller die de waterpomp aanstuurt en de fan, hierdoor kon ik mooi de temperatuur regelen en in de gaten houden.
Bij 85gr gaat de waterpomp volledig draaien en bij 88gr gaat de fan aan.
Vervolgens heb ik er een 2e fan bij gezet die bij 90gr aangaat.

In de bergen en met 35gr buitentemperatuur, en met aanhanger is de temperatuur nooit boven de 91gr geweest, prima dus.
Ik wil alleen nog wat aanpassingen doen omdat de fan altijd nodig is, ook als het buiten maar 20gr is.

p911sc
Onzekere spijl

« Antwoord #53 Gepost op: Augustus 10, 2019, 08:30:21 »

Ook nog even een bijpassende aanhanger gemaakt Very Happy

En het busje mooi in de stalling in Blanes Cool

Splitrazor
Onzekere spijl

The Brazilian way

« Antwoord #54 Gepost op: Augustus 10, 2019, 09:33:58 »

Ziet er top uit! Lijkt me heerlijk zoín reis met de bus ook icon_thumleft

p911sc
Onzekere spijl

« Antwoord #55 Gepost op: Augustus 11, 2019, 12:51:37 »

Was inderdaad top.
Op vakantie met zo'n busje is echt geweldig, super veel reacties op de weg en bij de tankstations.
Auto rijdt nu ook als een nieuwe en remt, stuurt en veert top.

p911sc
Onzekere spijl

« Antwoord #56 Gepost op: Augustus 11, 2019, 12:56:41 »

Balen dat het zo moet gaan maar tegenwoordig is het heel normaal om te roepen dat je de beste bent en shit in je handen gedouwd krijgt en ze dan hun schouders op halen.
Ik ben zelf ook meermalen hier in getrapt tijdens de restauratie. het zijn prutsers die met 2 pennen schrijven. of ons verwachtings patroon is te hoog dat kan natuurlijk ook... Yellow Very Happy Yellow Very Happy

Maarja helaas ben je voor sommige zaken afhankelijk van een ander.
Uiteindelijk komt het allemaal goed.
Je bus wordt mooi!
[/quote]

Thanks, denk dat het verwachtingspatroon inderdaad wat hoger ligt dan men gewend is Confused
De enige goede manier is denk ik kijken naar wat men gemaakt heeft bij andere en dan bepalen of dit goed genoeg is voor je eigen auto, zo ga ik het in ieder geval voortaan doen.
Zeggen dat iemand goed is, is dus niet goed genoeg meer voor mij.

Berrie120
Split personality

« Antwoord #57 Gepost op: Augustus 12, 2019, 10:38:40 »

Ik wil alleen nog wat aanpassingen doen omdat de fan altijd nodig is, ook als het buiten maar 20gr is.

gooi die elektrische waterpomp maar overboord heb je niet nodig.

Keurige en nette setup, is bij mij niet meer zo netjes na al mijn geexperimenteer.

achter de radiator, plaat aanbrengen zodat de lucht niet kan ontsnappen en door de radiator heen moet,  aan de zijkanten idem.

ik rij nooit meer met draaiende fannen, enkel als het asfalt bloed verzengend heet is, dan lukt dat niet meer.

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Rob
Spijl blijft

« Antwoord #58 Gepost op: Augustus 16, 2019, 09:16:11 »

indrukwekkend project, tijdje niet meer geweest en dan leeft er toch nog een hoop aan projecten.

always BUSy

Steekwoorden:
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this