Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Rembekrachtiger slang of leiding?  (gelezen 1347 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.286



WWW
« Gepost op: September 15, 2017, 09:28:36 »

Wie heeft er een voorbeeld hoe de rembekrachtiger wordt aangesloten?
Vanaf de motor tot vooraan deels met een leiding of geheel met een vacuŁmslang?
Gelogd


safari spijl
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 257


ff wachten nog!!!


« Antwoord #1 Gepost op: September 15, 2017, 09:59:27 »

vanaf carburateur spruitstuk naar rembekrachtiger kan met vacuum slang van stug materiaal.
met vaste leiding kan ook wel maar is meer werk.
Gelogd

groet, Renzo

kever1973 kever1967 t3caravelle1986 spijlbus1964

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.444


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #2 Gepost op: September 15, 2017, 13:17:16 »

Ik heb er een festo slang tussen zitten van mijn airride Smile

vergeet niet het terugslag klepje..
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.286



WWW
« Antwoord #3 Gepost op: September 15, 2017, 20:37:05 »

Ik heb er een festo slang tussen zitten van mijn airride Smile

vergeet niet het terugslag klepje..

Wat is het nut van de terugslagklep?
Nog een keer remmen als de motor afgeslagen is?
Of geen lucht/brandstofmengsel de slang inzuigen?
Gelogd


safari spijl
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 257


ff wachten nog!!!


« Antwoord #4 Gepost op: September 15, 2017, 22:39:39 »

met de klep houd je het systeem onder druk, ook nog even als motor heel langzaam draait of afgeslagen is. kom je niet voor verrassingen te staan als je verkeert schakeld en motor afslaat! Yellow Very Happy
Gelogd

groet, Renzo

kever1973 kever1967 t3caravelle1986 spijlbus1964

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.286



WWW
« Antwoord #5 Gepost op: September 15, 2017, 23:00:53 »

met de klep houd je het systeem onder druk, ook nog even als motor heel langzaam draait of afgeslagen is. kom je niet voor verrassingen te staan als je verkeert schakeld en motor afslaat! Yellow Very Happy

OK dus toch.
Bedankt voor de tip!
Gelogd


Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.973



« Antwoord #6 Gepost op: September 16, 2017, 11:22:52 »

met de klep houd je het systeem onder druk, ook nog even als motor heel langzaam draait of afgeslagen is. kom je niet voor verrassingen te staan als je verkeert schakeld en motor afslaat! Yellow Very Happy

dit is niet het hoofd doel, de meeste vacuumbekrachtigers lekken toch inwendig iets dus druk verliezen doe je zowiezo, Hier is het echt niet alleen voor. je wilt geen druk in je vacuumleiding bij backfire's. dit kan je membraam beschadigen, heeft niet met brand of zo te maken.
Vaak hebben bekrachtigers ook inwendige kleppen achter de luchtkamer.
maar wat verkeerd schakelen hiermee van doen heeft is nieuw voor me,  vertel eens?

Btw de bekrachtigers van creative die van amerikaanse makelij zijn lekken nogal veel, met een elektrische pomp hoor je dat deze frequent, weliswaar erg kort, aanslaat, vandaar dat ik van plan om te gaan ombouwen naar een vw bekrachtiger

 
Gelogd

To finish first, you first have to finish

safari spijl
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 257


ff wachten nog!!!


« Antwoord #7 Gepost op: September 16, 2017, 17:47:43 »

stukje van ander forum

De terugslagklep zorgt ervoor dat de onderdruk in de rembekrachtiger zoveel mogelijk behouden blijft tijdens dat er minder onderdruk in het spruitstuk is. Anders zou er al naar gelang het gasgeven variatie in de onderdruk en daarmee werking van de rembekrachtiger zijn (en zou bij uitvallende motor de bekrachtiging ook meteen weg zijn, als alles goed is werkt hij op deze manier zeker nog een keer).
Als alles in orde is zuigt de motor hier geen lucht aan tijdens het rijden (alleen in het begin en na het remmen weer de onderdruk opbouwen, maar dat vergt zeer weinig lucht) en zal er voor de motor geen verschil tussen in orde en afgedopt zijn, natuurlijk wel voor je remmen!
Gelogd

groet, Renzo

kever1973 kever1967 t3caravelle1986 spijlbus1964

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.286



WWW
« Antwoord #8 Gepost op: September 16, 2017, 18:19:55 »

Interessant info!
Ik had me er nog niet in verdiept maar dat hoeft nu niet meer.  Yellow Very Happy
Gelogd


EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.286



WWW
« Antwoord #9 Gepost op: September 18, 2017, 09:03:49 »

Zo te zien zit er al een terugslagklep op de Bosch rembekrachtiger.

Gelogd


Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.444


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #10 Gepost op: September 18, 2017, 10:33:28 »

Top!
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this