Pagina's: [1] 2   Omlaag
Auteur Topic: 15-raams 1975  (gelezen 891 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Type3 Tommy
Onzekere spijl

« Gepost op: Juli 26, 2017, 13:08:17 »

Hallo allemaal,

Na een type3 variant en een T2A Westfalia, is het nu eindelijk zover....een spijlbus! Helaas was het budget niet toereikend voor een Duitse bus, dus is mijn keuze een Braziliaanse 15raams T1 uit 1975 geworden. Het heeft voor mij even geduurd voor ik deze stap heb genomen, voorheen zat ik in het kamp waarin de Braziliaanse spijlbus geen "echte" is. Ik weet dat dat kamp nog steeds ruim vertegenwoordigd is, maar met de huidige prijzen moet je of heel veel geld, of heel veel tijd hebben, en ik heb beide niet  Grapje/Razz

Zal dit topic ook meteen even gebruiken om mij voor te stellen, wel zo netjes.

Ik ben Tom, 33 jaar en sinds een jaar of 15 actief en de luchtgekoelde VW's. Begonnen met klussen aan auto's van andere, en in 2009 mijn eerste eigen auto gekocht: een 1969 type3 variant.

http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?f=33&t=25998

Na 3 jaar van restaureren verkocht om een bus te kopen.

http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=29965&hilit=westfalia

Na ruim 4 jaar rond te hebben gereden is inmiddels ook deze bus verkocht, en heb ik de T1 gekocht.

Plan is om hem eerst klaar te maken voor de keuring. Daarna wil ik een camping interieur gaan maken, vergelijkbaar met een SO23. Ik heb 2 kleine kinderen, en hoop met dat interieur met 4 personen in de bus te kunnen slapen. Koken en spoelen is minder van belang, dus daar zal ik iets kleins van in de banken moeten maken om vervolgens buiten de bus te kunnen gebruiken.

Nu heb ik ook meteen een vraag: ik ben niet extreem lang, maar het zicht met een rechte rug is minimaal. Uiteraard hoort dit bij de spijlbus. maar als ik het iets kan verbeteren dan doe ik dat graag. Ik zit zelf te denken aan een plattere bank voorin de bus. Heeft iemand hier ervaring mee? En wellicht ook wat plaatjes? Zelf gemaakt, of ergens gekocht...alle info is welkom.

Dit is hem voor nu. Ik verwacht ergens in september te kunnen starten met wat klusjes, dus dan hoop ik ook wat nieuwe foto's te kunnen posten.

Groet Tom

Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #1 Gepost op: Juli 26, 2017, 13:52:55 »

Welkom, ik kan je topics van de KS ja

Ach voor het oog blijft het een spijlbus, dus als jij er maar plezier in hebt!
Zo te zien op de fotos een leuke bus!

Ik ben zelf 1.98 en zit prima op de OG stoelen (want die veren nog)
Je kan er ook 914 stoelen inzetten want die zijn lager maar veel stugger. Dat zal je opbreken als je bus verlaagd is en nog stugger veert.
Ik rij zelf met airride en OG stoelen, meestal hang je toch wat voorover in de bus.

Succes met de bouw!

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Zwemcoach
Onzekere spijl

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 26, 2017, 20:27:46 »

Mooie bus, heb er ook zo een gekocht en rijdt er nu al enige tijd mee rond.

EeVeeWee
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #3 Gepost op: Juli 26, 2017, 20:52:02 »

Welkom!
Oei een mooie T2a Westfalia verkocht hiervoor hmmm, wat zonde! tongue3
Ik heb ook mijn T2a Riviera camper verkocht en van het geld kon ik nog net een Duits T1 wrak kopen.  Yellow Very Happy
Maar inmiddels krijgt hij weer serieuze vormen, dus de T2a ben ik al haast vergeten.
Veel plezier ermee!

Type3 Tommy
Onzekere spijl

« Antwoord #4 Gepost op: Juli 28, 2017, 10:11:24 »

Dank allen.

Bank ga ik nog even over denken. Voor nu zit er een nette stoel en bijrijdersbank in, dus geen haast.

@Erik, ja er moest een offer worden gebracht. Maar denk dat bij mij de T2 ook redelijk snel is vergeten als ik bezig ben met de T1. Die van jou heb je echt snel gerestaureerd! En ziet er al weer heel mooi uit op de foto's, hopelijk kan je snel weer gaan rijden.

Type3 Tommy
Onzekere spijl

« Antwoord #5 Gepost op: September 13, 2017, 08:43:29 »

Eindelijk iets kunnen doen aan de bus  Very Happy

Gisteren alvast de achterkant verlaagd.

Voorkant kan binnenkort als de nieuwe as met verlaagde spindels binnen is...kan niet wachten!

Nu verder het plan van het camper interieur uit gaan werken.

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #6 Gepost op: September 13, 2017, 20:09:20 »

Cool, heb je een versmalde as? Welke as heb je en waar heb je je spindels laten doen?

aap, noot, mes!

Type3 Tommy
Onzekere spijl

« Antwoord #7 Gepost op: September 19, 2017, 11:21:04 »

Versmalde vooras met dropped spindels komen bij Volksprojects vandaan. Is nu als het goed is klaar, moet alleen nog even opgehaald en gemonteerd worden.

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #8 Gepost op: September 19, 2017, 18:37:04 »

Mooie vooruitzichten dus, kom maar op met de foto's ervan😉

aap, noot, mes!

Type3 Tommy
Onzekere spijl

« Antwoord #9 Gepost op: September 20, 2017, 11:43:08 »

Mooie vooruitzichten dus, kom maar op met de foto's ervan😉

Volgende week monteren, bus staat nu in Nijkerkerveen voor vervangen van de lagers van de reductiekasten.

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #10 Gepost op: September 20, 2017, 18:26:02 »

Heb je de wielen ook rechtstreeks bij John brown wheels vandaan.? Erg fraaie spullen hoor! Cool

aap, noot, mes!

Type3 Tommy
Onzekere spijl

« Antwoord #11 Gepost op: September 21, 2017, 11:26:26 »

Heb je de wielen ook rechtstreeks bij John brown wheels vandaan.? Erg fraaie spullen hoor! Cool

Nee, ook via Volksprojects.

GunBab
Onzekere spijl

« Antwoord #12 Gepost op: September 30, 2017, 20:22:19 »

Ben benieuwd naar de wielen als ze onder de bus zitten. Zijn wel mooie wieltjes.
Ik heb zelf ook een brazil bus in opbouw. Ook al verlaagd met spindels vooraan en achteraan 1 tandje.
Ik ben er nog niet over uit welke wielen ik wil.
Maar blijf maar posten de fotos altijd zeer leuk.

Type3 Tommy
Onzekere spijl

« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 02, 2017, 08:46:44 »

Ben benieuwd naar de wielen als ze onder de bus zitten. Zijn wel mooie wieltjes.
Ik heb zelf ook een brazil bus in opbouw. Ook al verlaagd met spindels vooraan en achteraan 1 tandje.
Ik ben er nog niet over uit welke wielen ik wil.
Maar blijf maar posten de fotos altijd zeer leuk.

Ben ook erg benieuwd  Smile

Zal wel volgende week worden dat de wielen er onder kunnen, banden komen pas eind van de week binnen helaas. Deze week eerst de voor as maar eens monteren.

Type3 Tommy
Onzekere spijl

« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 12, 2017, 11:13:27 »

Zo, we zijn weer een stapje verder

- nieuwe vooras gemonteerd
- remmen voor vernieuwd
- nieuwe wielen onder de bus  Cool

Bus is nu ongeveer 7-8cm verlaagd. Prima voor dit moment, nadat het interieur er in zit maar eens gaan test rijden.

Nu nog een paar kleine klusjes, en dan gaat de bus naar mijn eigen garage om aan het interieur te beginnen.

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this