Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: rembekrachtiger op trommelremmen  (gelezen 1911 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 237


« Gepost op: Juni 04, 2017, 11:57:46 »


Ik wil een rembekrachtiger van een golf 1 op een hoofdremcilinder van een t2b inbouwen.
Ik wil echter de originele trommelremmen behouden.
Heeft hier iemand ervaring mee?

Een tweede optie is op een zo goedkope manier schijfremmen op de bus te zetten.
Het moet wel betrouwbaar zijn, geen gepruts, de hele autosloop ligt namelijk vol met goed remmende onderdelen.
Heeft hier iemand ervaring in.?
Zijn deze
http://www.air-cooled-parts.com/cat/product_info.php/131407615a-brake-disk-rotor-brake-conversion-65-67-p-38235
Zijn ook voor een t1 te gebruiken.
Gelogd

Ferdi
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.091


« Antwoord #1 Gepost op: Juni 04, 2017, 18:00:39 »

Ik heb er geen ervaring mee henk maar dat ziet er goed uit voor dat geld...
Gelogd

JT1
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 2.078



« Antwoord #2 Gepost op: Juni 04, 2017, 19:41:34 »

t1 is kever en geen t1 bus Question

in mijn beleving zijn de lagers dan ook erg verschillend van elkaar, misschien dat je het kan fabrieken in wat anders Yellow Very Happy
Gelogd

aap, noot, mes!

henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 237


« Antwoord #3 Gepost op: Juni 04, 2017, 20:27:18 »

Ik heb helemaal geen ervaring met kevers, als ik het goed begrijp zijn de lagers anders.
Gelogd

Split67
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 633



« Antwoord #4 Gepost op: Juni 05, 2017, 09:11:41 »

Idd de maten van de lagers zijn anders
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.441



« Antwoord #5 Gepost op: Juni 05, 2017, 16:38:03 »



Nee, die zijn niet voor een T1 te gebruiken...
De astap van een kef‚h (type1) is korter en dunner dan van een type2 T1
(type1 is kef‚h, type2 is bus en daarin heb je dan weer de T1,T2, T3, enz.)
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 237


« Antwoord #6 Gepost op: Juni 05, 2017, 18:14:02 »

Ik denk dat ik de rembekrachtiger eerst zo op de bestaande trommelremmen inbouw.
Gelogd

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.286



WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Juni 05, 2017, 18:28:52 »

Ik denk dat ik de rembekrachtiger eerst zo op de bestaande trommelremmen inbouw.


Heb je al een rembekrachtiger?
Gelogd


Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.441



« Antwoord #8 Gepost op: Juni 05, 2017, 19:21:23 »

Ik denk dat ik de rembekrachtiger eerst zo op de bestaande trommelremmen inbouw.

Waarom is dat?
Trommels bekrachtigen in principe zichzelf, het enige wat je ermee bereikt is een harder/korter pedaal, waardoor je later gaat remmen
(je wordt overmoedig/krijgt meer -onterecht- vertrouwen in je remmerij) waardoor de boel alleen maar eerder oververhit word.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 237


« Antwoord #9 Gepost op: Juni 06, 2017, 23:09:28 »

Klopt de remmen bekrachtigen zichzelf omdat ze alle twee (voor) oplopend zijn.
Dat warm lopen valt best mee maakt in theorie zelfs amper verschil.
De energie van de massa die afgeremd moet worden is hetzelfde, als je nu wat korter remt of wat langer over doet.
De bedoeling is om wat een lichtere rem druk te krijgen, dit zal niet zo extreem licht zijn gezien de kleine bekrachtiger van de golf 1.
Trommelremmen remmen ook goed maar worden gewoon wat eerder warm als schijfremmen.

Bij dagelijks gebruik (zo lang je maar niet met 120 km/h van de Brenner naar onder gaat) worden trommelremmen met die bekrachtiger echt niet warm.
Je kunt alles warm rijden ook schijfremmen.

En daarbij heb ik ook nog eens een dubbel remsysteem.
Gelogd

henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 237


« Antwoord #10 Gepost op: Juli 16, 2017, 22:40:30 »

Ik rij er ondertussen al een tijdje mee rond, gaat prima hoor, remt wat lichter, dubbel systeem, ik ben er dik tevreden over.
Heb ook niet dat gedoe met remdrukbegrenzers.
Gelogd

Steekwoorden: rembekrachtiger golf 1 hoofdremcilinder t2b 
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this