Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Alarmlichten instaleren  (gelezen 1346 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
vwoldies
Onzekere spijl

« Gepost op: April 23, 2017, 10:51:51 »

Hallo ik heb een paar vragen over de knipperlichten. Ik heb een bus van 1962 (volgens het chassisnummer is hij echter model 1961. Ik heb een richtingaanwijzerschakelaar met 3 draden. Als ik het elektrisch schema bekijk dan valt mij op de er geen gevarenlichtschakelaar is klopt dit? hadden bussen van dit bouwjaar dit niet?

Mijn richtingaanwijzerschakelaar veert gelijk weer terug naar de nul stand (er staat nog geen stroom op). hoort dit? gaan dan niet gelijk de knipperlichten weer uit of moet je de hendel vast blijven houden? Weet iemand dit?

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

wouterduijndam
« Antwoord #1 Gepost op: April 24, 2017, 08:44:39 »

1- Ik heb een bus van 1962 (volgens het chassisnummer is hij echter model 1961)

Wat is het chassisnummer? Er staat zeker op je Amerikaanse title dat hij van 1962 is?

2- Ik heb een richtingaanwijzerschakelaar met 3 draden. Als ik het elektrisch schema bekijk dan valt mij op de er geen gevarenlichtschakelaar is klopt dit? hadden bussen van dit bouwjaar dit niet?

Ik heb het even opgezocht voor je en dit is wat Volkswagen gedocumenteerd heeft.

Op 6 april 1963 zijn de alarm lichten geļntroduceerd voor zowel de 6 als de 12 Volt uitvoeringen.
Achteraf installatie is wel mogelijk, ik heb zelf op mijn 57'er ook alarmlichten gebouwd.
Ik heb hier gebruik gemaakt van een moderne alarmlicht schakelaar van een Golf 4 en een modern knipperlicht relais.

3- Mijn richtingaanwijzerschakelaar veert gelijk weer terug naar de nul stand (er staat nog geen stroom op). hoort dit? gaan dan niet gelijk de knipperlichten weer uit of moet je de hendel vast blijven houden? Weet iemand dit?

Ik denk dat jouw richtingaanwijzer hendel versleten is, want als je hem uitzet naar rechts of naar links dan moet deze uit blijven staan ook zonder dat er stroom loopt over de schakelaar.

vwoldies
Onzekere spijl

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 01, 2017, 09:49:48 »

Oke bedankt. Dan ga ik maar eens op zoek naar een andere richtingaanwijzer schakelaar. En maak ik toch maar een alarmlichtschakelaar.

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this