Spijlbussen.nl

gaskabel doorvoerbuis Vw Bus T1

Offline GunBab

• Spijl blijft
Ik vroeg me af of ik een gewoon buisje van 8mm diameter met een wanddikte van 1 mm kan gebruiken als gaskabeldoorvoerbuis voor mijn bus?
Kostprijs is dan ook een pak lager dan dat ik het bij een verdeler aankoop.

Dit zelfde wil ik als gaskachel doorvoerbuis. Hiervoor is een buis nodig van 70 mm nodig met een wanddikte van 1mm en 127 cm lengte.

Bij de lokale ijzerhandel allemaal een pakgoedkoper maar kan dit dus zomaar gemonteerd worden onder de bus?

Offline Ferdi

• Spijl is het geworden
Dit kan zeker zolang de maatvoering maar hetzelfde blijft,ik heb ze zelf van rvs,alleen die grote kachelbuis kon ik zo gauw niet vinden meestal zijn die in wanddikte veel dikker.
Die kachelbuis maat heeft vaak een wanddikte van 3mm en dan is hij gelijk weer lood zwaar.

Ik had hetzelfde idee als jou maar dan kom je er achter dat je dat dunwandige  (1mm) vaak moeilijk kan krijgen omdat dat normaal voor een constructie bedrijf veelste dun is...

Gr. Ferdi

Offline GunBab

• Spijl blijft
Hoi Ferdi,

Wat heb jij ze betaald de RVS buisjes? Mag eventueel in Pb en waar besteld?
Hoe heb jij het dan opgelost met de gaskachel doorvoerbuis?

Offline Ferdi

• Spijl is het geworden
Ik heb alleen de handremkabel buisjes van rvs en het koppelings kabelbuisje is ook van rvs.
Ik weet niet meer wat ik er voor betaald had maar dat kostte echt maar een paar euro het was nog goedkoper dan een nieuwe bij jt Carrosserie.
Ik had dat bij ons in de buurt gekocht bij een metaal bedrijf die had dit toevallig liggen.

Het gaskabel buisje heb ik niet vervangen want die was nog goed,die andere buisjes moest ik wel vervangen want de vorige eigenaar had met de slijpstol door die buisjes geslepen en ik verwacht dus dat die wel vol met roest zitten...

Ook de koppelingsstang buis heb ik nieuw gekocht en de kachelbuis ook,die kon ik helaas niet bij een ijzerwaren handel krijgen en heb ik besteld bij een spijlbus onderdelen zaak die waren idd duur maar dat is even niet anders ik heb hem nu nodig.

Wat ik jou wel kan vertellen is dat je de zwarte kachelbuis niet moet kopen die heb ik ook gehad en de maatvoering is echt waardeloos...
Dat is een gewalste buis die aan elkaar gelast is en de maatvoering is veelste klein in diameter die hoort 70 mm te zijn en de zwarte buis is 65 tm 67mm en is echt een B-kwaliteit en is zonde van je geld en vaak worden die verkocht als 1 meter lang,dat heb ik ook mee gemaakt😲
Deze op de foto zijn de goeie kachelbuizen...

Offline EeVeeWee

• Spijl is het geworden
    • Restauratie Finse VW T1 1967
Ik heb eventueel nog een nieuwe kachelbuis liggen, die is over.
Weer eens wat anders!

Offline GunBab

• Spijl blijft
Hoi Eevewee,

Kan je me doorgeven wat je voor de kachelpijp nog wil hebben?
En waarom gebruik je ze zelf niet meer?

Offline EeVeeWee

• Spijl is het geworden
    • Restauratie Finse VW T1 1967
Hoi Eevewee,

Kan je me doorgeven wat je voor de kachelpijp nog wil hebben?
En waarom gebruik je ze zelf niet meer?

Ik heb 44,- ervoor betaald en hij ligt nog steeds nieuw in de hoek.
Ik heb namelijk besloten de originele kachels te vervangen, er komt een benzinekachel in de cabine.
30,- OK?
Het handigste is ophalen in Diemen of Amersfoort, laat maar even weten.
Weer eens wat anders!