Spijlbussen.nl

Goede plaatwerker/spuiter gezocht

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline nos

  • Spijl blijft
    • Berichten: 322
    • Karma: +0/-0
old vw terveld, is echt een goede keuze hoor.
hun gaan ook mijn bus spuiten, had eerst ook contact met keverstandaard, maar ga toch voor een professionele spuiter.
 maar je kan het beste zelf gaan praten met verschillende spuiters en hun jou bus laten bekijken, anders kunnen ze ook geen goede offerte maken.

kies zelf een spuiter uit, waar je het beste gevoel bij hebt.
 


Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.382
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967
Ik heb al twee prijsopgaven gehad, één van €10.000,- met de mededeling "maar het kan ook wat meer worden" en één van €13.000,-  ::x
Dan toch maar de roller er overheen, hier word je toch niet vrolijk van...
Weer eens wat anders!


Offline Ferdi

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.106
    • Karma: +0/-0
Ja die prijzen zijn gewoon schandalig,als je dat omrekent in onze ouwe guldentijd kon je er toen haast een nieuwe auto voor kopen.
Ik weet ook nog niet wat ik ga doen,het word te gek tegenwoordig.....

Gr ferdi


Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.382
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967
Ja die prijzen zijn gewoon schandalig,als je dat omrekent in onze ouwe guldentijd kon je er toen haast een nieuwe auto voor kopen.
Ik weet ook nog niet wat ik ga doen,het word te gek tegenwoordig.....

Gr ferdi

Dat heb ik dus ook, iedereen lijkt wel te willen profiteren van de hoge T1 prijzen.
Weer eens wat anders!


Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
Een vriend van mij heeft zelf z'n bus strak gemaakt, heeft alleen een spuiter gezocht voor de primer, daarna de bus terugehaald en weer geschuurd, daarna weer naar de spuiter en die heeft hem in de L345 gespoten.

Al met al bleef hij ruim onder de 2000,- en het resultaat doet niet onder voor een 10.000 spuitklus.
De jongen wil zijn bus gebruiken en van genieten en zo nu en dan 's nachts eens voor de deur laten staan (in Den Haag), zo'n bus is helemaal geen 10.000 spuitklus waard !!
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!


Offline Ferdi

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.106
    • Karma: +0/-0
Een vriend van mij heeft zelf z'n bus strak gemaakt, heeft alleen een spuiter gezocht voor de primer, daarna de bus terugehaald en weer geschuurd, daarna weer naar de spuiter en die heeft hem in de L345 gespoten.

Al met al bleef hij ruim onder de 2000,- en het resultaat doet niet onder voor een 10.000 spuitklus.
De jongen wil zijn bus gebruiken en van genieten en zo nu en dan 's nachts eens voor de deur laten staan (in Den Haag), zo'n bus is helemaal geen 10.000 spuitklus waard !!

Idd ik wil mijn bus ook gewoon langs de weg kunnen zetten en er mee naar de winkel kunnen gaan,als je 10.000 hebt betaald ben je al bang dat er een vlieg op gaat zitten.
En onze busjes zijn tegenwoordig erg populair,er zijn zat mensen die even met hun jas rits tegen je deur aan staan om ff naar binnen te kijken...

Strak maken is een vak apart wat niet iedereen kan daar heeft hij erg geluk mee ik maak mijn bus ook zoveel mogelijk zelf strak,een vriend van mij is spuiter van beroep en die zal dat de puntjes op de ï zetten met een beetje geluk,dat scheelt al een hoop uren die normaal betaalt moeten worden..

Gr ferdi


Offline sixpack

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.418
    • Karma: +0/-0
Heb hem ook zelf gespoten en strak gemaakt
nog steeds blij mee :-)

alleen de lak(ken) en andere materialen was ik al 1400,- kwijt (met eenkorting)


Offline Ferdi

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.106
    • Karma: +0/-0
Heb hem ook zelf gespoten en strak gemaakt
nog steeds blij mee :-)

alleen de lak(ken) en andere materialen was ik al 1400,- kwijt (met eenkorting)

Dus we hebben een spuiter gevonden? ::D :tongue3:

Lak en los materiaal is zeker duur het zijn de arbeids uren die het vaak duur maken...


Offline sikke-aant

  • Spijl blijft
    • Berichten: 283
    • Karma: +0/-0
Ik ga hem ook zelf strakmaken en een maatje van me kan wel aardig spuiten. Ga echt geen 10k betalen, wil dat ding gebruiken. En vind het ook niet zo erg dat hij niet super strak is, je mag wel zien dat het een bus van 58jaar oud is.......

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk


Offline sixpack

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.418
    • Karma: +0/-0

Offline Sancho

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.306
    • Karma: +0/-0
    • Aircooled Import
veel mensen vergeten dat een bus toen hij nieuw was....
Ook niet strak was.
Er zit genoeg verschil tussen alle panelen en mallen + slijtage daarvan.

Ondanks de nieuwe technologiën zijn veel wagens nu ook niet "strak".
Bodygaps van allerlei merken zijn niet altijd even mooi.
En het lakwerk van BMW's is om van te huilen (worden gespoten met statische aantrekking, waardoor heel die wagen een sinaasappelstructuur heeft).
(maar hé, als je 75.000 euro betaald hebt, dan vind je het zowieso "prachtig")


Offline Ferdi

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.106
    • Karma: +0/-0
veel mensen vergeten dat een bus toen hij nieuw was....
Ook niet strak was.
Er zit genoeg verschil tussen alle panelen en mallen + slijtage daarvan.

Ondanks de nieuwe technologiën zijn veel wagens nu ook niet "strak".
Bodygaps van allerlei merken zijn niet altijd even mooi.
En het lakwerk van BMW's is om van te huilen (worden gespoten met statische aantrekking, waardoor heel die wagen een sinaasappelstructuur heeft).
(maar hé, als je 75.000 euro betaald hebt, dan vind je het zowieso "prachtig")

Klopt idd,ik heb wel eens bussen gezien die dan eigenlijk te strak zijn voor een spijlbus...

Wat betreft de bmw's ik meende dat laatst ook al te zien,ik vroeg aan mijn collega als hij schade had gehad maar dit is vanuit de fabriek dus slecht gespoten :laughing11:
Ze zullen het vast en zeker net zo spuiten als poedercoating dat werkt ook met stroom tijdens het spuiten van de poeder coating.


Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.382
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967
Nou de BMW waar ik in rijd uit 2013 ziet er anders wel knap strak uit.  ::D
Ik heb trouwens een spuiter gevonden die mij op weg helpt om zelf zoveel mogelijk strak te maken.
Hij zorgt voor het juiste materiaal en voor goed gereedschap.
Daarna pas gaat hij de finishing touch doen en de bus spuiten.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat in de praktijk.  :-)
Weer eens wat anders!


Offline safari spijl

  • Spijl blijft
    • Berichten: 277
    • Karma: +0/-0
  • ff wachten nog!!!
als jij nou goed werk verricht heb ik straks ook nog een bus voor je ::D
groet, Renzo

kever1973 kever1967 t3caravelle1986 spijlbus1964


Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.382
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967
als jij nou goed werk verricht heb ik straks ook nog een bus voor je ::D

Misschien wil ik niets anders meer doen!  :tongue3:
Weer eens wat anders!