Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: ervaring met rasterplaatjes  (gelezen 4419 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Gepost op: April 18, 2007, 20:59:58 »

wie hebben er hier rasterplaatjes op hun vooras
en wat zijn de bevindingen er van en hoeveel verlaagt het

ik ben het namelijk ook van plan maar weet niet of de plaatjes wel deugen

gr mike
Gelogd

spijl63
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 654



« Antwoord #1 Gepost op: April 18, 2007, 23:02:52 »

Mike, ik heb rasterplaatjes gebruikt (zie mijn project eerste pag.) Het is best veel werk, handremkabels los, schakelstang los, stuurhuis los ed. Bus word stugger (de vering). Hij zakt wel aardig diep en is dan ook wel verstelbaar. Achteraf had ik misschien toch beter voor verlaagde spindels gekozen omdat ze dan gelijk nieuw zijn en je de vering niet stugger maakt, je zit al boven de vooras waardoor je alles voelt.

groet corne
Gelogd

Evolutie?... waarom moeilijk doen als het ook in 6 dagen kan...

classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Antwoord #2 Gepost op: April 19, 2007, 17:48:05 »

bedankt voor je antwoordt corne

en wat werk betreft dat geeft niet ik heb alles al uit elkaar liggen
en de spindels heb ik van de week al verlaagt  Very Happy
maar hoeveel zakt hij ongeveer met die rasterplaatjes Yellow Question

en van dat stugger worden begrijp ik niet helemaal want je gebruikt toch
geen andere veren  Yellow Question

gr mike
Gelogd

rappelkiste
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 62



« Antwoord #3 Gepost op: Mei 22, 2007, 21:12:41 »

hoe zit het dan met de punten die in de as gestanst zitten om het schijfje in het midden van de as op zijn plaats te houden of ben ik de enige met dat probleem  Think
Gelogd

Green wheelin

classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Antwoord #4 Gepost op: Mei 22, 2007, 22:18:12 »

ja das ook een goeie vraag maar ik denk dat je bus daar wel door zakt door het gewicht
Gelogd

spijl63
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 654



« Antwoord #5 Gepost op: Mei 22, 2007, 23:45:43 »

Zie ook http://www.spijlbussen.nl/smf/index.php?topic=32.0 of



bovenste is met een kit van Area 51 (deel van de torsiebuis wordt draaibaar gemaakt)en de foto is gebruik van rasterplaatjes (puntjes worden uitgeboord en een gleuf word in de buis gemaakt), stond ooit een artikel in het boxertje, hoe je het moest doen
Gelogd

Evolutie?... waarom moeilijk doen als het ook in 6 dagen kan...

Bussie komt zo
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 415



WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 23, 2007, 08:30:38 »

hoe zit het dan met de punten die in de as gestanst zitten om het schijfje in het midden van de as op zijn plaats te houden of ben ik de enige met dat probleem  Think
Die puntje (3 per buis) moet uitboren.
(2 zichtbaar,1 achter de steun voor je pitmanarm)
daardoor komt de "het schijfje" los en is het draaibaar.
De puntjes las je weer dicht.
Aan de achterkant van de buis komen dan de rasterplaatjes.

Bus hoeft met de plaatjes niet stugger te worden.
De stand van de torsievering veranderd niet.
vaak door kortere gasgevulde schokbrekers wordt hij stugger.
Gelogd

Droppped Spindels,verstelbare as of en versmalde en verstelbare as nodig.
Mail of stuur een PB.

http://volksprojects.blogspot.com/

slambulance
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Juni 20, 2008, 13:33:30 »

Zoals erwin zegt:-)   
Maar als je geen verlaagde spindles gebruikt en enkel op de as gaat regelen, dan pas wordt de vering enorm stug doordat de lamellen rechter komen te staan en niet meer doorbuigen.
Gebruik je verlaagde spindles + rasterplaten om de bus exact te krijgen waar je die hebben wil, valt dat goed mee want dan moet je niet veel mee rop de as zelf regelen!

Rasterplaatjes is iets meer werk, maar vind ik nog altijd de mooiste en een compacte manier van werken (en het kost niet zoveel, een setje kost 80 euro Smile)

Peter
http://slambulance.skynetblogs.be
Gelogd

henk155
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 432


« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 31, 2016, 11:54:55 »

is er iemand die weet wat één tand op het rasterplaatje doet ten op zichte van de hoogte.
Dus als ik het rasterplaatje één tand verplaats hoeveel cm komt de bus dan hoger of lager?

Henk!!!
Gelogd

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.444


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #9 Gepost op: November 01, 2016, 08:00:08 »

Dat kan je niet echt zeggen., dat ligt aan het gewicht van de bus, en de staat van het verenpakket
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

henk155
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 432


« Antwoord #10 Gepost op: November 01, 2016, 08:42:33 »

Ok begrijp ik.
Maar zou het mogelijk zijn om 2cm te halen met 3 tanden te verzetten denk je?

Henk!!!
Gelogd

Bussie komt zo
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 415



WWW
« Antwoord #11 Gepost op: November 01, 2016, 09:47:55 »

Dat ligt aan het type rasterplaat Henk.
je hebt ze met fijne en grove tanden.
welke heb je?
Gelogd

Droppped Spindels,verstelbare as of en versmalde en verstelbare as nodig.
Mail of stuur een PB.

http://volksprojects.blogspot.com/

henk155
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 432


« Antwoord #12 Gepost op: November 01, 2016, 11:09:09 »

Dit is men as met de rasterplaatjes.
Hoop dat je het kan zien.

Henk!!!

Gelogd

Bussie komt zo
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 415



WWW
« Antwoord #13 Gepost op: November 01, 2016, 12:36:33 »

1 tandje van de fijnere rasterplaatjes is ongeveer 1cm.
Gelogd

Droppped Spindels,verstelbare as of en versmalde en verstelbare as nodig.
Mail of stuur een PB.

http://volksprojects.blogspot.com/

henk155
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 432


« Antwoord #14 Gepost op: November 01, 2016, 13:57:05 »

Ok bedankt.
Dan probeer ik het eerst daarmee.

Henk!!!
Gelogd

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this