Pagina's: 1 ... 5 6 [7]   Omlaag
Auteur Topic: 11 raams '61 uit Brazilie  (gelezen 12844 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ferdi
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #90 Gepost op: Augustus 31, 2018, 19:05:13 »

Ziet er goed uit man je pakt hem goed aan!
Zorg dat je de moed erin houd dan komt het allemaal goed.

PieterB
Onzekere spijl

« Antwoord #91 Gepost op: September 27, 2018, 18:54:42 »

Weer een update.

Ik ben inmiddels klaar met het wegslijpen van de slechte stukken in het middendeel van de bus.
De chassisbalken zijn schoon (alle las resten weg geslepen). Het was nog een behoorlijke klus. In BraziliŽ hadden ze aan de onderzijde van de chasisbalken hoekstalen gelast (ter bescherming denk ik).

Verder zijn de C en B stijlen allemaal slecht aan de onderzijde. De C stijlen een centimeter of 20. De B stijlen en stuk meer. Aan de linker zijde blijkt de B stijl aan de deurzijde helemaal gedeukt en gedeeltelijk gaar te zijn. Zat verstopt onder een dikke laag plamuur. Ik heb besloten dit vrijwel helemaal te gaan vervangen.

Ook de bovenrand van het tussenschat heb ik los gehaald. Deze was helemaal niet recht meer. Deze ga ik opknappen en dan weer monteren. Zo blijft het toch een beetje origineel:-)

Tegen de linker chassisbalk zat een 4 mm dikke plaat gelast. Dit bleek een vesteviging te zijn omdat ze een plaatje in de chassisbalk hadden gelast. Bij het verwijderen van die plaat heb ik helaas de chassisbalk wel beschadigd. Dus dat moeten we maar weer fixen.

Aan de rechterzijde waren de verstevingings ribben van de zijkant helemaal verroest. Op een aantal plekken doorgeroest maar bij het loshalen bleken ze helemaal verrot te zijn.

Nu tijd om spullen te bestellen en dan kan ik de B en C stijlen weer gaan opbouwen zodat er weer stijfheid in komt.

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #92 Gepost op: September 27, 2018, 20:54:28 »

Jij durft. Zoveel materiaal weghalen zonder verstevigen. Maar goed dat de rot is weggehaald. Wordt nog hele klus om het weer in oude glorie te herstellen.

Succes!

aap, noot, mes!

Split67
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #93 Gepost op: September 27, 2018, 20:58:01 »

Pas maar op, je stevigheid is compleet weg

PieterB
Onzekere spijl

« Antwoord #94 Gepost op: November 07, 2018, 20:54:28 »

Een weekje vrij geweest om aan de bus te kunnen werken. 
Eerst een aantal onderdelen die ik wil hergebruiken weer netjes recht gemaakt onder de pers op man werk.
Daarna stralen en gaan monteren.

Alles mooi in de primer.

De twee dwarsliggers voor de B en C stijlen zitten er weer in samen met de binnendorpels.
De bedoeling is om hier de B en C stijlen weer naar toe te gaan brengen en vast te zetten.

De linker B stijl er uitgehaald om te gaan vervangen.

Omdat alle B en C stijlen aan de onderkant volledig verprutst zijn heb ik helemaal geen referentiepunten waar ik vanuit kan gaan. De deuren zijn ook geen maat die ik kan volgen. Die zijn net zo goed verprutst aan de onderkant. Het plan was om de nieuwe B stijl die ik voor links nodig heb te gaan gebruiken als uitgangspunt. Bij het plaatsen komt deze echter 1 cm te laag uit. Ook het nieuwe stuk huid bij de C stijl rechts komt 1 cm te laag uit. Dat het geheel een stukje omhoog zou moeten had ik wel verwacht maar 1 cm lukt niet eens.

De onderzijde van de A stijlen is ook aan gerommeld maar het lijkt me toch ook wel stug dat alles omhoog zou moeten. En het lijkt me dat de deuren dan veel te ruim komen te zitten. Heeft iemand een idee?

PieterB
Onzekere spijl

« Antwoord #95 Gepost op: November 29, 2018, 16:07:08 »

De afgelopen weken bezig geweest met de B-stijl. Eerst de middellijn weer in vorm geklopt. Deze was helemaal ingedeukt op het stukje waar die aansluit bij de deur. Ook de rand van de zijkant waar de B-stijl op bevestigd moet worden was helemaal hobbelig en gedeukt. Ook die is nu weer vrij strak. Een klein beetje plamuur zal nog wel nodig zijn.

Vervolgens met veel passen en meten de nieuwe B-stijl op maat gemaakt en vast gezet.
En wat zijn Cleco's onmisbaar in deze situatie.

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #96 Gepost op: November 29, 2018, 19:12:00 »

Mooi zo. Komt er gelijk weer wat stevigheid in.😀

aap, noot, mes!

GunBab
Spijl blijft

« Antwoord #97 Gepost op: December 02, 2018, 12:41:09 »

Zeer mooi project om te volgen. Goed bezig. Succes

Rob
Spijl blijft

« Antwoord #98 Gepost op: December 02, 2018, 15:39:05 »

herkenbaar, maar hier is meer uit gegaan dan bij mijn bus. Lekker bezig en gemeend succes met het terugbrengen van de stevigheid. Dat is nog een aardige klus.

always BUSy

Steekwoorden: 11 raams brazilie 1961 61 kombi personenbus  brazilie  1961  61  kombi  personenbus 
Pagina's: 1 ... 5 6 [7]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this