Spijlbussen.nl

Mijn T1 project

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Johan van Vught

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 5
    • Karma: +0/-0
Dit jaar heb ik een 15 raams T1 uit Braziliė gekocht.
De bus is al gespoten in Braziliė en heeft nog geen interieur etc.
Ik had helemaal geen idee wat ik allemaal zou moeten verwachten van een bus uit Braziliė.
Nu weet ik dat wel een beetje..
Eind Augustus kon ik de bus ophalen in Antwerpen.
De staat van de auto viel wel wat tegen.
De bus heeft helemaal geen roest maar is ook niet overal even netjes gespoten.
Van de electra werkt helemaal niks van de hele auto.
Motor lekt veel etc etc.

Dus eerst begonnen met compleet nieuwe kabelboom maken voor de auto.
En nu maar besloten alles meteen goed te maken.
Motor en bak er uit.
Nu aan het ombouwen naar IRS achteras.
944 Voorremmen er op.
Nieuwe hoofdremcilinder en leidingen etc.
Lange AT versnellingsbak.

Ik ben begonnen een nieuwe motor te bouwen.
Er hoort een 1500 enkelpoort motor in te liggen maar blijkt een 1300 dubbelpoorts motor in te ligen.
Eerst bouw ik de oude motor een beetje simpel op en dan komt die er eerst in en ga ik daarna een nieuwe motor bouwen met injectie.

Voor de rest weet ik nog niet echt wat ik allemaal ga doen, maar dat gaan we gedurende het project allemaal nog een beetje bedenken..
Hierbij nog wat foto's:
















Johan


Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.393
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967
Welkom en succes met de klus!
Weer eens wat anders!


Offline SplitscreenTaxibus

  • Spijl blijft
    • Berichten: 105
    • Karma: +0/-0
  • Kombi 6 portas tipo 201
    • SplitScreenTaxiBus
Je Braziliaan ziet er best netjes uit.
Die SplitScreenTaxiBus was ook al in Brazilie opgeknapt maar de motor en versnellingsbak zijn nu wel vervangen en gereviseerd.
Verder deze maand 6 jaar in gebruik en een hoop lol al mee gehad.
Je pakt het wel gelijk heel uitgebreid aan. Sucses met jouw project en dat je er spoedig in kan rondkarren.
.


Offline VolksWouter

  • Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 6.334
    • Karma: +1/-0
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register
Een 1300cc met dubbele carburateurs en een half lange bak is best een goede combinatie in een Spijlbus.


Offline Johan van Vught

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 5
    • Karma: +0/-0
Je Braziliaan ziet er best netjes uit.
Die SplitScreenTaxiBus was ook al in Brazilie opgeknapt maar de motor en versnellingsbak zijn nu wel vervangen en gereviseerd.
Verder deze maand 6 jaar in gebruik en een hoop lol al mee gehad.
Je pakt het wel gelijk heel uitgebreid aan. Sucses met jouw project en dat je er spoedig in kan rondkarren.
.
Mooie bus heb je.
Ik probeer meteen alles technisch goed aan te pakken, zodat ik aantal jaren probleemloos kan rijden.
Maar zit best wel even wat werk in :-)


Offline Johan van Vught

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 5
    • Karma: +0/-0
Een 1300cc met dubbele carburateurs en een half lange bak is best een goede combinatie in een Spijlbus.

Ik ga voor een lange AT bak en een 1640cc met een beetje tuning.
Hopelijk bevalt dat een beetje..


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.502
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
Mooi project Johan, ik rij ook met een 1641 en AT bak, bevalt mij prima!
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline Splitrazor

  • Spijl blijft
    • Berichten: 224
    • Karma: +0/-0
  • The Brazilian way
Mooi, ik hoop dat je je vorderingen bijhoud in je topic👌🏼