Pagina's: [1] 2 3 ... 8   Omlaag
Auteur Topic: 1964 Mause Grau Kombi "Airbus"  (gelezen 16591 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.458


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Gepost op: Augustus 19, 2016, 11:15:05 »

Nou ik zal eens een voorstel/project topic maken hier, werd wel eens tijd..
Gezien het sleutelen niet zo vaak meer gebeurd heb ik hier wat tijd voor.

Ik kocht ca 6 jr terug mijn bij bus K&K als een leeg karkas, maar wel vrij hard.. (mijn t2b westy ingeruild)
Het gaat om een 1964-er Mause Grey bus, die lekker in Santa Cruz heeft gescheurd.. ik denk als personen vervoer.. en nog flink in de Originele lak staat.

De "Buy Me' bus..

En een 2 jr later kwam ik hier ergens op uit: (buiten beunen zonder schuur)
Nieuwe rechter dorpel met stukje laadvloer, nieuwe neus en bumper bak en cabinevloer.. de rest is nog OG.
Ook heb ik de lak wat opgepoetst.. tevens staat alles in de RX en kun je eten van de bodem.
Het interieur onbrak dus deze heb ik samen met mijn vrouwtje naar het zin gemaakt. ik vind het zelf heerlijk om alles uit te vinden en zelf te maken zover mogelijk.



Ook na mijn supercharged AMR500 blokje, ben ik bezig een T4 2.0 low budget turbo blok te maken. (laat het low budget maar weg)



Momenteel scheur ik met een 1600DP met 2x40mm solex en 1,25 tuimelaars, hij trok zelfs de caravan (max 750KG)


Hier nog wat specs zoals hij er nu bij staat:




Voorkant:
- 2.5 inch versmalde (bushed) vooras met 2x airbags (3 level bags)
- 914/911 stuurhuis met 911 turbo spoorstangen
- 944 remmerij
- 912 lemmertz 4.5 J steelies.
- 165/50/15 Nakang tires.
Geen notches.. Geen tubs.. Geen verhoogde as....etc

Achter:

- 944 IRS met 2 airbags (home made) (3 level bags)
- verstelbare veerplaten
- Notched chassis
- AT 1303 versnellings bak..
- 944 remmerij
- 944 reservewielen 5.5J
- 185/65/15 banden

Airride installatie met afstandbediening (grappig als iemand op je bus staat te leunen!)


Alles is zo een beetje home made behalve de IRS klemmen en veerplaten (volksprojects!)

Wat tech fotos:


External dual brake booster  Cool


911 rack + airride + 944 brakes


Wat ik nog een keer wil doen is de achterhoeken uitdeuken en vervangen indien nodig, ze hebben flink gebotst in de US..
Verder lekker scheuren!

Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.962



« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 19, 2016, 16:48:42 »

welkom hier, komt me vaag bekend voor die bus  tongue3

cheers Renka
Gelogd

To finish first, you first have to finish

JT1
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 2.110



« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 19, 2016, 19:31:00 »

Vette ride. Leuk dat je nu een topic erover bij kan houden.
Gelogd

aap, noot, mes!

MR.Hamburger
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 720


`64 walktrough caravelle camp-wagon


Re:
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 20, 2016, 00:30:37 »

Welkom!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gelogd

manijack
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 87


« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 20, 2016, 22:52:21 »

Ziet er goed uit! Vooral dat 911 stuurhuis vind ik zeer interessant, ik hoop dat je daar nog meer over gaat delen ;)
Gelogd

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.458


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 22, 2016, 15:56:15 »

Thanks Heren !

Ja, ik rij al 2,5 met het stuurhuis en bevalt mij prima. Echter heeft mijn bus wel een rijstand, ivm de korte spoorstangen.. Ik heb al een idee hoe ik dit ga oplossen.

De vooras wil ik opnieuw bouwen, en dan meteen met lagers. Zelf zat ik te denken aan hydrauliek, maar de airride doet goed zijn werk.
Echter een grotere luchttank en een extra compressor zou geen overbodige luxe zijn, dan kan de bus echt in Baja stand met 11 bar. Momenteel draai ik op 8. (mijn veerweg achter heeft een slag van 23 cm max, schokbreker is de limiet, en de achterwielkast, ik heb nu 7 mm tussen de band en bovenkant wielkast)   

Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.458


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #6 Gepost op: September 15, 2016, 13:51:11 »

Van het weekend even lekker gereden! Klein probleempje met de airride.. zat een kabel schoentje los.. (nu gesoldeerd)

Even in Wijk aan Zee geweest:


 
Wat plaatjes van het interieur (na 4 jaar nog best netjes)




En toen na een mega garage opruiming en inrichting stiekem beetje weer begonnen aan het T4 blokje..




Iets minder is dat nu beide safari's zijn log gescheurd van het schanier, maar ik mag ze naar CE opsturen.. En er brank spontaan een "40 euro" popout hendel bij het open doen.. hmm

Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.310



WWW
« Antwoord #7 Gepost op: September 15, 2016, 16:52:10 »

Van het weekend even lekker gereden! Klein probleempje met de airride.. zat een kabel schoentje los.. (nu gesoldeerd)

Even in Wijk aan Zee geweest:

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1554280.jpg
 
Wat plaatjes van het interieur (na 4 jaar nog best netjes)
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1554279.jpg

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1554278.jpg

En toen na een mega garage opruiming en inrichting stiekem beetje weer begonnen aan het T4 blokje..

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1554277.jpg

Iets minder is dat nu beide safari's zijn log gescheurd van het schanier, maar ik mag ze naar CE opsturen.. En er brank spontaan een "40 euro" popout hendel bij het open doen.. hmm



Interessant project!
Maar heb jij contact gehad met Creative Engineering?
De site ligt al een maand plat en op mijn e-mails reageren ze ook niet.
Ik las op TheSamba.com iets over persoonlijke problemen of zo.
Gelogd


Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.458


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #8 Gepost op: September 16, 2016, 08:23:50 »

Thanks!

nee Via Johan van JT carosserie.

Ben beetje bang dat het niks word met CE inderdaad..  sad7

Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.458


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #9 Gepost op: September 16, 2016, 10:07:03 »

Ik zit een beetje te brainstormen om een aluminium pianoscharnier te zoeken, die we er evt op kunnen lassen. Tevens meteen dan het raam wat mooier plaatsen..
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Golf-classic
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 151



« Antwoord #10 Gepost op: September 16, 2016, 23:22:51 »

nette bus met dikke up dates
heb je fotos van de irs achterkant?
Gelogd

Ferdi
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.091


« Antwoord #11 Gepost op: September 18, 2016, 10:39:48 »

Ik vind dit echt een van de mooiste bussen die er hier rond rijden,ik vind die stijl echt mooi.
Mocht je in de toekomst je airride willen verkopen dan hou ik me aanbevolen...

Wat betreft het lassen van pianoschanieren dat gaat niet lukken ben ik bang voor.
Aluminium lassen is al een proces wat heel erg heet word en met dun materiaal word het een drama,ik ben een ervaren lasser en spreek uit ervaring dat je het er beter niet op kan gokken,het zal erger worden dan het al is en dat zou heel erg zonde zijn...
Het zou kunnen maar dan moet je een goed tig lasapparaat hebben en heel voorzichtig hechten en voor de rest niet te zwaar aflassen.
Ik zou nog ff geduld hebben als ik jou was en hem gewoon terug sturen naar ce.

Mvg. Ferdi
Gelogd

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.458


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #12 Gepost op: September 19, 2016, 08:53:10 »

nette bus met dikke up dates
heb je fotos van de irs achterkant?

Thanks! Die zal ik binnekort eens opzoeken ..
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.458


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #13 Gepost op: September 19, 2016, 09:03:03 »

Ik vind dit echt een van de mooiste bussen die er hier rond rijden,ik vind die stijl echt mooi.
Mocht je in de toekomst je airride willen verkopen dan hou ik me aanbevolen...

Wat betreft het lassen van pianoschanieren dat gaat niet lukken ben ik bang voor.
Aluminium lassen is al een proces wat heel erg heet word en met dun materiaal word het een drama,ik ben een ervaren lasser en spreek uit ervaring dat je het er beter niet op kan gokken,het zal erger worden dan het al is en dat zou heel erg zonde zijn...
Het zou kunnen maar dan moet je een goed tig lasapparaat hebben en heel voorzichtig hechten en voor de rest niet te zwaar aflassen.
Ik zou nog ff geduld hebben als ik jou was en hem gewoon terug sturen naar ce.

Mvg. Ferdi

Dank je wel!

Oke ja was ik ook al bang voor. Ik zal het eens vragen aan de huis lasser hier in het bedrijf, die heeft hier wel mega veel ervaring mee. Gezien CE ze zelf ook last zou het moeten kunnen.
En ja voorlopig wil ik nog rijden, dus ik wacht CE af..

Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.310



WWW
« Antwoord #14 Gepost op: September 19, 2016, 20:05:47 »

Zo heb ik ze bij Creative Engineering gekocht, op drie punten gelast:



Gelogd


Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2 3 ... 8   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this