Spijlbussen.nl

Massa rijklare T1 camper

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.382
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967
Op mijn (Finse) papieren staat een massa van 1270 kg in lege staat, het was eerst een panel bus.
Totaal mag de bus 2070 kg zijn.
Heeft iemand al eens zijn camper (want dat wordt het) rijklaar gewogen?
Ik ben benieuwd hoeveel dat is in verband met mogelijk vervoer per autotrailer.
Weer eens wat anders!


Offline josw

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 93
    • Karma: +0/-0
  • chrome won`t get you home
ik heb hem in het begin moeten wegen voor camperkenteken(zelfbouw)
en kreeg 1240 kg op kenteken
1270kg leeg lijkt me dan wel erg veel


Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.382
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967
ik heb hem in het begin moeten wegen voor camperkenteken(zelfbouw)
en kreeg 1240 kg op kenteken
1270kg leeg lijkt me dan wel erg veel

Dit staat op mijn Finse kenteken:

Ajoneuvon omamassa 1270
Tieliik sall akselimassa 1150
Tieliikenteessš sallittu suurin kok massa 2070

Google Translate maakt er dit van:

Ledige massa van het voertuig 1270
Wegverkeer perm asbelasting 1150
De maximaal toegestane massa Coalitie voor vervoer over de weg 2070
Weer eens wat anders!


Offline josw

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 93
    • Karma: +0/-0
  • chrome won`t get you home

Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.382
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967
staan er op thesamba niet ergens gewichten?

Ja maar die zijn vaak theoretisch, ik ben benieuwd naar werkelijk gewogen massa's.
Weer eens wat anders!


Offline josw

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 93
    • Karma: +0/-0
  • chrome won`t get you home
als ik  alles bij elkaar zou moeten wegen denk ik toch dat het zomaar 1300 kilo of meer kan zijn,
volle benzinetank,watertank, tentstokken keukengerei,reserveonderdelen, etc......


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.495
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
mijn bus woog leeg 920 bij de rdw.. met slaapbank.. safari's popouts, reservewiel..

1020 rijklaar..


Zonder schijfremmen airride  irs..etc
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.382
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967
mijn bus woog leeg 920 bij de rdw.. met slaapbank.. safari's popouts, reservewiel..

1020 rijklaar..


Zonder schijfremmen airride  irs..etc

Wow dat is niet zwaar!
Weer eens wat anders!


Offline Bianca & Dimitri

  • Spijl gaat niet meer weg
    • Berichten: 719
    • Karma: +0/-0
1220 bij de RDW op de weegbrug, westfalia so44 origineel. 1320 rijklaar gewicht

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y550-L01 met Tapatalk
Bianca, Dimitri, Emma & Noa

1965 SO44


Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.382
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967

Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
mijn bus woog leeg 920 bij de rdw.. met slaapbank.. safari's popouts, reservewiel..

1020 rijklaar..

Zonder schijfremmen airride  irs..etc

Daar moet wel ergens iets zijn foutgegaan, bij het wegen...

Op de deutsche fahrzeugbrief die bij mijn 1965 Combi zit staat een leeggewicht van 1065kg
(dat is een combi, dus een -lege- bestelbus met ramen, geen banken achterin... banken- personenbus werd een microbus genoemd)
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.495
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
mijn bus woog leeg 920 bij de rdw.. met slaapbank.. safari's popouts, reservewiel..

1020 rijklaar..

Zonder schijfremmen airride  irs..etc



De man grapte nog dat toen ik uitstapte dat de bus 100 KG lichter was.. ik heb hem zelf op de weegschaal gezet en mijn maat stond erbij. Kon het ook niet geloven, maar het was echt zo.

Misschien scheelt het dat ik geen vertragings kasten heb..
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline TweeB

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 15
    • Karma: +0/-0
SO42 in juni bij de RDW, achterin alleen de slaapbank gemonteerd, rest van interieur lag nog in de werkplaats...


Massa & laadvermogen

Massa leeg voertuig   
1.121 kg
Toegestane maximum massa voertuig   
2.070 kg
Massa rijklaar   
1.221 kg


Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.382
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967
SO42 in juni bij de RDW, achterin alleen de slaapbank gemonteerd, rest van interieur lag nog in de werkplaats...


Massa & laadvermogen

Massa leeg voertuig   
1.121 kg
Toegestane maximum massa voertuig   
2.070 kg
Massa rijklaar   
1.221 kg


Ik denk dat in de praktijk zo'n 1400 kg wel reŽel is als ik zo de massa's zie.
Weer eens wat anders!


Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
Mijn SO42 staat -met het komplete orginele interieur- als 1265kg op het kentekenbewijs
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!