Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omlaag
Auteur Topic: NL '64-er spijl  (gelezen 9712 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
stephen
Spijl blijft

Split 1964 2.0 sinds 1995

« Antwoord #30 Gepost op: Juni 07, 2017, 15:37:43 »

uch...uch... stof er maar eens af  Yellow Very Happy

laatst de bus uit de stalling vandaan gehaald...starten lopen glasses2 Cool

lekkage stoterpijpjes maar aangepakt, de nieuwe  Paruzzi spullen eronder weg gehaald, en de oude pijpjes met nw orginele set o-ringen ( die ik nog vond) weer gemonteerd, en de lekkage is voor nu iig verholpen..
nog even gedacht, om iig de nw pijpjes te gebruiken, maar pijp diameter wijkt af, net als de totale buitenmaat met o-ring wat afwijkt...kan dus beter de prullenbak in tongue3

kwam er met rijden wel achter, dat er een rem aanliep, en r.a. was zelfs de velg heet geworden met 10km rijden... terugstellen hielp niet, dus maar op de brug gezet.

oorzaak was wat ik al een beetje verwachtte, dichte remslang..

dus kon gelijk slang/ leiding en remschoenen vervangen, nu na ontluchten/doorspoelen van cpl. remmerij, echter nog een pedaal wat bij 1e maal bedienen te diep zit...
moet dus nog weer aan de gang, voor dat ik evt naar wanrooij kan met de bus haha

rijdt verder als een tierelier  Very Happy

stephen
Spijl blijft

« Antwoord #31 Gepost op: April 26, 2018, 11:12:21 »

...en weer bijna een jaar verder.. Yellow Very Happy

hoofdstroom schakelaar om, brandstofpomp even de carb´s laten vullen, paar keer pompen, en gelijk aanslaan en mooi rondlopen  Cool

zoonlief wilde hem uit de stalling hebben haha..zelf mee naar Vintage a Zandvoort gereden, en kreeg de kever van zoonlief mee terug, want die bleef het weekend daar met de bus..

bus rijdt op zich nog steeds prima, echter daar er vorig jaar augustus, weer iemand het nodig vond , om weer bij de zelfde auto van mij achterop te rijden, heeft mijn nek er nog moeite mee.. Yellow Mad

door weer wat nekletsel erbij, is het er nog steeds niet van gekomen, om aan het IRS verhaal te beginnen helaas..ff zien of dat er nog van komt op korte termijn..

stephen
Spijl blijft

« Antwoord #32 Gepost op: Juni 23, 2019, 09:47:26 »

zo..maar weer eens wat stof van mijn project  Yellow Very Happy

Ondertussen gaat het iets beter met mijn nekletsel, en heb een paar smallere voorwielen/banden gemonteerd, en lukt nu weer wat om met het busje te rijden Cool drempels is een crime, maar zal alleen met een Red 9 wat beter worden ben ik bang..

Ben er laatst weer mee naar IKW Wanroij geweest, en motor snort erover, maakt alleen teveel toeren op de snelweg

Daarom vd week begonnen met IRS ombouw

-motor/bak/schokbrekerophanging chassis gedemonteerd
-"Ferdi" klembeugels geplaatst
-type 3 draagarmen.. schokbrekerophanging moet nog aangepast/verwijderd
-remankerplaten en trommels van een Kubel 5x205 gemonteerd
-veerplaten gatenpatroon aangepast en ingekort

bus staat/rolt nu weer op zijn 7Jwielen..banden 205/50-15 lopen net vrij vh achterscherm

bus staat in gezamelijke loods, dus kan hem niet paar wkn op de brug laten staan..

lijstje met benodigde delen gemaakt, en deze vd week maar eens bestellen..

wil weer met de Bus naar VW Spa begin augustus, dus moet nog wel het eea nog gebeuren  Yellow Very Happy

komt een AT bak onder, nog klaarmaken met nw keering en T1 staartstuk
aandrijfassen en spacers moeten ook nog ergens liggen, net als de busjes voor de handremkabels, die ik ws moet vernieuwen, want krijg ze nog niet uit de ankerplaten haha

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #33 Gepost op: Juni 23, 2019, 13:15:50 »

Even gemist wat voor motor(vermogen) jij hebt, maar voor een standaard motor is een AT bak té lang..
Leuk, een laag motortoerental, maar minder toeren betekent ook minder koeling...

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

stephen
Spijl blijft

« Antwoord #34 Gepost op: Juni 23, 2019, 18:08:18 »

Even gemist wat voor motor(vermogen) jij hebt, maar voor een standaard motor is een AT bak té lang..
Leuk, een laag motortoerental, maar minder toeren betekent ook minder koeling...

Rond de 115 Pk  Cool

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #35 Gepost op: Juni 23, 2019, 21:07:26 »

Kijk, dan zit het met de trekkracht/vermogen wel goed  Cool

De opmerking van minder toeren = minder koeling blijft van kracht... kleinere dynamo poelie monteren

stephen
Spijl blijft

« Antwoord #36 Gepost op: Juni 23, 2019, 21:42:40 »

probleem met mijn porsche koeling is juist, dat hij vanaf 4000rpm zo hard blaast, dat het terug kaatst lijkt het Confused

vriend van me viel dat ook op, maar hij rijdt dan 120+km/h ofzo , dus heeft daar geen last van..dat rijdt je weinig uren lang haha

als ik met 30+ gr met een 4 mtr caravan een file in rijdt, koelt hij stationair al netjes af  Smile

dus ben niet bang voor te weinig koeling.. maar houd de temperatuur en Lambda meest wel wat in de gaten..maar bedankt voor meedenken Cool

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #37 Gepost op: Juni 24, 2019, 06:46:35 »

Ik had die 911 style koelvin even gemist  Whistle

stephen
Spijl blijft

« Antwoord #38 Gepost op: Juni 28, 2019, 09:26:15 »

zal vh weekend eens wat foto´s uploaden. icon_silent

gister de versnelingsbak geplaatst, na staartstuk overzetten, en verse steunpunten en keerring gemonteerd te hebben..koppelingshevel, loopt net aan vrij  Cool

even een schokbreker in de irs draagarm gezet, en deze lijkt best aardig uit te komen, nu staat de bus nog hoog, maar zal een aandrijfas  monteren, om het wat beter te kunnen beoordelen..

weet niet of er wat verschil zit in type 3 draagarmen en kever, qua schokbreker ophanging ??

ook gister tasje met nw onderdelen opgehaald, dus kan weer wat verder  alleen schakelstang verbindingstuk, is verkeerde diameter..stond bus tot '67 , maar moet rond 15 zijn, en is iets van 15,8 a 15,9mm  Surprised

vandaag een vrije dag, en eens zien, of ik een busje voor bovenste schokbreker ophanging kan (laten) maken.

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #39 Gepost op: Juni 30, 2019, 13:27:15 »

Als je laag gaat dan komt hij wel tegen de aandrijfas hoes aan,kijk maar eens in mijn project topic...
Ik ben er nogal mee bezig geweest...

Gr. Ferdi

stephen
Spijl blijft

« Antwoord #40 Gepost op: Juni 30, 2019, 19:54:43 »

Als je laag gaat dan komt hij wel tegen de aandrijfas hoes aan,kijk maar eens in mijn project topic...
Ik ben er nogal mee bezig geweest...

Gr. Ferdi

heb je topic laatst nog doorgenomen  Very Happy

ik ga niet echt laag is de bedoeling...
liep mooi vrij..maar heb hem net tandje lager gezet, kwam anders niet uit met aandrijfas met spacer...maar heb er daarna niet meer op gelet.

aan 1 zijde heb ik een aandrijfas zonder spacer gemonteerd, en kan dan een grotere hoek aan..helaas had ik er daar maar 1 van,  en is niet helemaal plu_play tongue3

stephen
Spijl blijft

« Antwoord #41 Gepost op: Juli 06, 2019, 13:54:14 »

Voorlopige resultaat, moet nog handremkabels monteren, gister opgehaald, bumper en motorsteun monteren,
en veerplaten nog aanpassen, en ws later verstelbare platen toch maar (gedeeltelijk) monteren

wat ik dacht hoe het gaten patroon moest

hoe het gatenpatroon echt moest (gebruik type 3 draagarmen)

orginele wielophanging

kale kont

1e draagarm in de "Ferdi" beugel

eerste schokbreker gemonteerd

stephen
Spijl blijft

« Antwoord #42 Gepost op: Juli 06, 2019, 14:04:56 »

tinypic werkt niet helemaal mee Surprised

hoe gatenpatrron veerplaat moest

stephen
Spijl blijft

« Antwoord #43 Gepost op: Juli 06, 2019, 14:08:22 »

motor klaar om weer in te bouwen

verder lukt het ff niet om wat te uploaden ;-(

Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #44 Gepost op: Juli 08, 2019, 08:07:57 »

Ha mooi werk! IRS gaat wel ff beter op de weg.

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Steekwoorden:
Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this