Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omlaag
Auteur Topic: NL '64-er spijl  (gelezen 10074 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.451


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #60 Gepost op: Augustus 07, 2019, 08:10:04 »

Top dat hij het goed doet!

Ik was zelf niet in Schagen omdat ik in Italie zat  Cool
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

stephen
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 121


Split 1964 2.0 sinds 1995


« Antwoord #61 Gepost op: Augustus 07, 2019, 13:00:55 »

Top dat hij het goed doet!

Ik was zelf niet in Schagen omdat ik in Italie zat  Cool

zover ga ik dit jaar niet met de Bus haha.. maar Italie lijkt me ook wel eens wat, dus tof voor je .. maar met een vd Alfa's heen lijkt me meer gepast  voor mezelf Yellow Very Happy

vrijdag eerst maar naar Spa ook al 330km enkele reis , en gelijk nog wat vakantie daarna  Cool
Gelogd

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.451


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #62 Gepost op: Augustus 08, 2019, 08:51:13 »

Oh ik ook niet, dat was met de daily 1 en caravan Very Happy

Mooi, veel plezier in SPA!
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

stephen
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 121


Split 1964 2.0 sinds 1995


« Antwoord #63 Gepost op: Augustus 12, 2019, 19:40:20 »

Bugshow Spa was weer top Cool

Heenreis bakken met water gehad, maar bus en kever van zoonlief  gaven geen krimp..

Paar keer op de baan geweest, parade, en wat snellere ronde..Tot je achter de safetycar zit haha

Nog een mooie quickshift set gekocht bij een Fransman,  en op camping gedaan gelijk gemonteerd..
Schakelt lekker strak en kort, en kunt gewoon rechtop blijven zitten..top!!
Gelogd

stephen
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 121


Split 1964 2.0 sinds 1995


« Antwoord #64 Gepost op: Augustus 17, 2019, 10:25:22 »

na een week en 1000km verder, weer terug van weekje Spa en Bugshow Cool

had vorig jaar niet gedacht, nog zo vd bus te genieten, maar na smallere voor wielen ( tegen het zware sturen) IRS-ombouw met lange AT bak, en trafficcox lange quickshift schakelpook sinds vorig weekend, is de bus voor mij weer te berijden ..

alleen de remmen schieten nu tekort, daar ik nu boven de 100km/h op de tomtom cruise ( 115 op de teller).en zeker op het circuit van Spa..
heb nog niet eerder zoveel caravans en vrachtwagens ingehaald haha
Gelogd

stephen
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 121


Split 1964 2.0 sinds 1995


« Antwoord #65 Gepost op: Augustus 17, 2019, 10:48:03 »





Gelogd

stephen
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 121


Split 1964 2.0 sinds 1995


« Antwoord #66 Gepost op: Augustus 17, 2019, 10:51:51 »





Gelogd

stephen
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 121


Split 1964 2.0 sinds 1995


« Antwoord #67 Gepost op: Augustus 17, 2019, 10:57:05 »



rondje Spa
Gelogd

stephen
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 121


Split 1964 2.0 sinds 1995


« Antwoord #68 Gepost op: September 11, 2019, 15:07:01 »

Vraagje, zie er weinig over terug...

Een t2a vooras onder een spijl,  en daar dan weer schijven 5x205 op, lijkt me ook wel wat..
Iemand ervaring mee?

Fusee kogels, mit's goede kwaliteit natuurlijk ;-),  zou een verbetering moeten zijn, en dan droppen spindels, daar mijn bus nu een verstelbare as heeft..

Red 9 , is me nog even te gek ...
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.408



« Antwoord #69 Gepost op: September 11, 2019, 15:30:55 »

Ja, dat is mogelijk, maar alleen de T2a vooras van '68 & '69 (die met 5x205 trommelremmen) past.
Een 1970 (5x112 schijfremmen) T2"a" vooras (is eigenlijk gewoon een T2b vooras) past niet!!
De vroege T2a vooras heeft ook fuseekogels en laat zich verder opbouwen met T2b spul.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

stephen
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 121


Split 1964 2.0 sinds 1995


« Antwoord #70 Gepost op: September 25, 2019, 09:50:13 »

T2a as, versie met nog trommels vd eerste jaren was me bekend.. Very Happy

alleen of ik met dropped spindels net zo laag kom als nu, is een vraagstukje, en of je dan gelijk om moet naar schijven, of eerst nog trommels kunt monteren, met alleen grotere HRC en gelijk gescheiden systeem, en later evt schijven, of dat je dan weer van fusees moet wisselen?? wat dan weer afh is van gekozen remsysteem natuurlijk tongue3

Gelogd

Steekwoorden:
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this