Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omlaag
Auteur Topic: NL '64-er spijl  (gelezen 10073 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
stephen
Spijl blijft

Split 1964 2.0 sinds 1995

« Antwoord #15 Gepost op: April 30, 2016, 09:12:35 »

Grapje van Tinypic denk ik  d'oh!

Wat doet deze snuiter in jouw verhaal??????  Yellow Very Happy

stephen
Spijl blijft

« Antwoord #16 Gepost op: Mei 10, 2016, 14:09:53 »

ondertussen had ik de motor ingebouwd, test gelopen, alles leek in orde, motor steun en bumper opgebouwd, testgereden, en daarna lekkage, via krukaskeerring  Confused

zondag de motor maar weer gedemonteerd, en Keerring uitgewisseld, nog maar even zonder motorsteun en bumper weer terug gebouwd, en nu lijkt het droog te blijven, op 2 stoterpijpjes na...( nieuwe pijpjes en o-ringen...)

maar even aanzien, want de uitlaatdempers, moeten er ws onderuit, voordat ik de pijpjes eruit krijg...klepdeksels gaat net, met de Ahnendorp uitlaat...

tussendoor, met kevert bezig voor zoonlief, die nu ook zijn rijbewijs in de pocket heeft, dus die wil wel rijden van de zomer haha

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #17 Gepost op: Mei 10, 2016, 15:37:00 »

Bij een ahnendorp uitlaat moet je, tenminste bij type 4 motor, altijd de stoterstangpijpjes knijpen idd anders gaan deze zeker lekken...

aap, noot, mes!

stephen
Spijl blijft

« Antwoord #18 Gepost op: Mei 11, 2016, 14:22:11 »

Bij een ahnendorp uitlaat moet je, tenminste bij type 4 motor, altijd de stoterstangpijpjes knijpen idd anders gaan deze zeker lekken...

heb ik bij de nieuwe stoterpijpjes idd nog niet gedaan   Eh?
ben daare eerder wel mee bezig geweest idd... d'oh! zal daar eens naar kijken...

Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #19 Gepost op: Mei 11, 2016, 16:01:56 »

knijpen?

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

stephen
Spijl blijft

« Antwoord #20 Gepost op: Mei 14, 2016, 16:24:37 »

"knijpen" omdat stoterpijpje, tegen spruitstuk komt, dus onder spanning staat...met evt lekkage tot gevolg

motor er toch weer uit, vanwege lekkage krukaskeerring

en weer d'r in, zonder bumper en motorsteun, zie je, waar het mooie geluid vandaan komt, de Ahnendorp auspuff ;-)

ondertussen, bumper en steun weer gemonteerd ..

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #21 Gepost op: Mei 14, 2016, 22:08:33 »

Mooi die type 4  Cool

aap, noot, mes!

Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #22 Gepost op: Mei 17, 2016, 11:04:02 »

ach so, thanks.. had ik geen last van gelukkig.

Mooie uitlaat, jammer dat hij zo laag hangt..

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

stephen
Spijl blijft

« Antwoord #23 Gepost op: Mei 19, 2016, 19:34:32 »

lijkt misschien lager, dan het is, heeft iig nog nooit aangelopen, ook niet over vlotbruggen ( nummerplaat voorzijde wel )

valt grotendeels achter de bumper, nou hangt die van mij ook wel ietsje lager, vanwege eigenbouw/ombouw T2b trekhaak  Cool

stephen
Spijl blijft

« Antwoord #24 Gepost op: Juni 02, 2016, 19:55:21 »

weinig bijzonders, maar busje heeft ws zijn laatste apk gehad, met de aankomende wijzigingen  Cool

reflector koplamp moest wat opgepoetst, stuurkogelhoesje, en a. rem wat bijstellen, dus viel weer reuze mee  Very Happy

iig klaar voor bezoek IKW Wanrooij..

stephen
Spijl blijft

« Antwoord #25 Gepost op: Maart 28, 2017, 15:43:48 »

Pfff wat een stilte van mijn kant  Whistle

vorig jaar weinig met de bus gereden, mede door lekkage met de nw. stoterpijpjes/imi. o-ringen, en mede door het feit, dat het rijden met de bus, mij lichamelijk zwaar valt, sinds mijn 4e whiplash, en de zin er dan ook af raakt...en maar met de andere autopassie bezig gaan houden, turbo motoren en Alfaīs  Yellow Very Happy

twijfel nu om de lekkage te verhelpen , of de B-motor met nw zuiger/cil. en koppen weer op te bouwen en deze te plaatsen...

wil er dan weer mee gaan rijden, maar als ik dan weer pijn in mijn donder krijg, gaat hij weer in de stalling, of in de verkoop d'oh!

hopelijk kom ik er in de komende maand weer eens aan  toe, en meld me dan wel weer  Smile

andere topicīs weer even door gelezen, en dat motiveert wel weer wat..

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #26 Gepost op: Maart 28, 2017, 18:37:30 »

Je kunt ook een elektrische bekrachtiging plaatsen, wordt het weer prettiger van.

aap, noot, mes!

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #27 Gepost op: Maart 28, 2017, 21:39:07 »

Dat zou wel heel erg jammer zijn dat je hem daardoor moet verkopen maar om er hele tijd met pijn in te rijden is ook niks...

stephen
Spijl blijft

« Antwoord #28 Gepost op: Maart 29, 2017, 10:39:06 »

Dat zou wel heel erg jammer zijn dat je hem daardoor moet verkopen maar om er hele tijd met pijn in te rijden is ook niks...

dat is het zeker...is nogal frustrerend, dat je er niet zonder dagen napijn van kunt genieten, dus nodigt niet uit, om er weer mee op vakantie e.d. te gaan..en alleen af en toe een rondje, is ook net nix..
kan hem paar jaar in de stalling laten, en hopen dat het nog wat bijtrekt Confused
kost alleen mooie droge stalling, en zal dus niet echt in waarde zakken neem ik aan...en zou ook nog niet weten, wat ik er dan voor in de plaats zou willen  tongue3

EeVeeWee
Spijl is het geworden

« Antwoord #29 Gepost op: Maart 29, 2017, 11:29:23 »

Balen man.
Ik heb twee jaar terug ook een zware tijd gehad met mijn T2 camper, de pen van het hulpstuurhuis bleek veel te zwaar te draaien.
En in combinatie met al die artrose in mijn nek was het flink afzien.

Misschien kun je hier wat wijzer worden:
http://litesteer.com/products/campervans/

Of relatief low budget zelf iets maken:
http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic.php?f=6&t=50041&p=383312&hilit=power+steering#p383312

Sterkte!

Steekwoorden:
Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this