Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omlaag
Auteur Topic: NL '64-er spijl  (gelezen 9812 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
stephen
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 121


Split 1964 2.0 sinds 1995


« Gepost op: April 10, 2016, 21:05:53 »

Heb niet eerder een project topic aangemaakt, alleen eerder bij voorstellen vlg mij..

Deze als gewoon rijdende Spijl  gekocht in 1995  Cool
Is een orgineel Hollandse Spijl, geleverd als combi, en later vanwege de 60-dgn. kaart, omgezet naar camper in de jaren 70

De eerste jaren, met de 1600 B-motor gereden, later omgebouwd naar Type 4 met Porsche koeling, eerder met Dell orto's, en later met Webers uitgerust, en laters weer met de RVS Ahnendorp uitlaat.

deze Combi, bevalt prima, en heb er jaren de caravan mee door Frankrijk getrokken.
alleen na laatste vakantie met 4mtr caravan naar de Mediterannee, is hij carterdruk gaan opbouwen, met lekkage tot gevolg ( ondanks gedeeltelijke revisie 2 jaar eerder), en daarom de laatste paar jaar nauwelijks gebruikt, terwijl ik er de eerste jaren 10-15.000km mee reed, mede omdat het ook een tijdje mijn dagelijkse auto was, naast de gezins auto waar mijn toenmalige vrouw mee reed ;-)

Eindelijk vorige maand de motor eruit gehaald, want had al nieuwe 2,1 zuig/cil van AA , en nieuwe 1800 371S koppen in huis.
vorige week motor uit elkaar gehaald, en bleek dat ik er al dezelfde koppen op had zitten haha

bij demontage zuig/cil. viel bij 1 de bovente zuigerveer in 2 stukken ertussen uit  d'oh!

vreemd, want zat er pas hooguit 5000km in, voor dat er carterdruk kwam, en daarna nog paar duizend met caravan gereden + paar meetings, en liep nog mooi rond...

Ben tevens onderdelen aan het verzamelen voor de evt. ombouw naar IRS..

dit is mijn Bus




filmpje op budel

[/quote]

zal als het er van komt, later wat foto's van het motor projectje plaatsen
Gelogd

Ferdi
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.085


« Antwoord #1 Gepost op: April 10, 2016, 22:52:47 »

Gaaf man!
Mooie bus met flink wat vermogen!

Gr. Ferdi
Gelogd

JT1
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 2.085



« Antwoord #2 Gepost op: April 11, 2016, 08:59:40 »

Ja zal een mooi gezicht zijn om een grote caravan met een spijlbus door de bergen te trekken. Cool

Kom maar op met dé revisie motor foto's
Gelogd

aap, noot, mes!

stephen
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 121


Split 1964 2.0 sinds 1995


« Antwoord #3 Gepost op: April 11, 2016, 11:03:58 »

Foto´s van motor, niet echt bijzonder, de vorige keer al lagers en andere nokkenas ingebouwd, en toen geen foto´s gemaakt, en nu alleen zuig/cil+ koppen+123-tune

maar zal ze vanavond even op de computer zetten en uploaden.. Smile

rijd al 21 jaar met de reductiekasten tot tevredenheid, maar wil toch eens IRS proberen, maar wel zo, dat het nog omkeerbaar is, ivm orginaliteit ..
als ik er dit jaar weer te weinig mee ga rijden, is de kans nl. groot, dat ik hem dan wegdoe ( dan met de B-motor ), dus twijfel , nu ombouwen, of eerst motor erin, en dan weer eerst genieten...en dan komende winter pas ombouwen Think

maar goed, ben iig weer eens met het busje bezig ipv met alleen de Alfa´s  Cool
Gelogd

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.444


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #4 Gepost op: April 11, 2016, 15:12:23 »

Welkom , leuke bus heb je. Ik heb hem toen in schagen een keer bekeken.

Woon je ook in NH ?


Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

stephen
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 121


Split 1964 2.0 sinds 1995


« Antwoord #5 Gepost op: April 11, 2016, 15:22:53 »

Yep, Warmenhuizen..

zat eerder ook in de organisatie van keverdag schagen.. vrienden van ons clubje organiseren dat  Yellow Very Happy
Gelogd

stephen
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 121


Split 1964 2.0 sinds 1995


« Antwoord #6 Gepost op: April 11, 2016, 20:55:27 »

halve motor revisie, daar carter nog niet zoveel km's geleden al nw. lagers en nokkenas had gekregen



bougie's, waren op 1 na, eigenlijk net te licht, staat dus iets te arm
en die iets donkere was van diegene, waarvan een zuigerveer in 2-en lag..

demontage van de cil.


de nieuwe zuigers en cil. 2.1 Hogere Compressie


de koppen die van een NOS motor kwamen, 1800cc , type 371S


even passen  en gelijk afstellen van de 123-tune.. om te zien hoe ik met bedrading en plug om de USB aan te koppelen uitkom, en gelijk nieuwe bougiekabels gemaakt.


tevens op de Ahnendorp uitlaat gelijk een gat geboord en moer gelast voor de Lambdameter, zodat ik rijdende voort kan zien, of de motor arm of rijk staat..zag alleen dat ik daar geen foto's van gemaakt heb, komt wel bij opbouwen, als ik er aan denk  Grapje/Razz

daar de Bus bij een maatje in de stalling staat, en de motor dus nog vervoerd moet worden, is het handiger om de motor in de bus verder op te bouwen..of moet de bus naar huis slepen, en dan kan hij cpl afgemonteerd op de krik zo erin gereden worden??
ook afhankelijk, wanneer ik de komende tijd bij de bus kan..
Gelogd

stephen
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 121


Split 1964 2.0 sinds 1995


« Antwoord #7 Gepost op: April 24, 2016, 21:11:30 »

de Bus toch maar naar huis gesleept, om de motor in te bouwen , en gelijk wat dingen te modificeren ;-)
in de loop der jaren, wat elektrische dingen gewijzigd, en iedere keer ergens een zwevende zekering en of relais, en de bedrading was dus effectief, maar een warboel geworden..

hier een electra bordje onder de achterbank, bijna gereed, en van daaruit alles naar startmotor en motor, aan een kant, zodat het overzichtelijk is


relais voor
-startmotor
-geschakelde + voor electrische brandstof pomp
-geschakelde + voor 123-tune verdeler
-relais aansturing voor Koelkast en of ooit 2e accu

1 hoofdzekering
de relais uitgangen
ventilator oliekoeler
en dan nog + voor de lambda, die er nog bij moet

 was alleen vergeten, dat ik er ook nog een Lambda-regeling op aan had moeten sluiten, maar daar is wel ruimte voor, maar moet dus nog een extra kabel naar binnen zien te krijgen, en bleek, dat ik een verkeerde stekker voor de sensor had, dus moet daar nog achteraan



uitlaatspruitstuk weer geplaatst


hopelijkvan de week de carb's en de rest van de uitlaat erop zetten,
en de electra nog even testen ;-)
en dan nog de extra motorsteun, en de bumper met trekhaak plaatsen

de Bus wil ik snel rijdend hebben, want heb nog een apk klus voor een van de alfa's, aardig wat laswerk, en heb voor mijn zoon een keveretje erbij gekocht, en hij wil daar mee aan de gang, maar daar moet nog een nw. bodemplaat in, en wat klein laswerk, en een vers kleurtje d'oh!
beetje te veel werk dus, en weinig tijd om naar evenementen te gaan helaas..verkeerde planning haha
Gelogd

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.444


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #8 Gepost op: April 25, 2016, 08:07:46 »

Goed bezig.

Welke motor beplating gebruik je allemaal?
Originele delen voor een type 4? of?

Bedankt.
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Ferdi
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.085


« Antwoord #9 Gepost op: April 25, 2016, 08:22:24 »

Ziet er goed uit joh!
Gelogd

Ron
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.078



« Antwoord #10 Gepost op: April 25, 2016, 10:08:58 »

Super, mooi strak werk.
Waar ga je de extra motorsteun aanbrengen, want dar wil ik eigenlijk ook nog doen.
Evt met foto als je zover bent.
Gelogd

stephen
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 121


Split 1964 2.0 sinds 1995


« Antwoord #11 Gepost op: April 25, 2016, 13:53:17 »

plaatwerk   icon_smile gewoon type 1 wat aangepast, maar dat is het net niet, had een Alu. plaat hiervoor , maar ook net niet...
dus dat moet ook eens, nog wat knappers voor gemaakt haha...iets met tijd, als het rijdt, gaan we weer met andere dingen aan de gang   Whistle
aan de zijkanten, sluit het motorruimterubber , aan op de Alu. klepdeksels, en aan voorzijde zit nu niets meer, had dit eerder wel, maar moet ook genoeg lucht in motorruimte kunnen komen voor de Carb´s...
alternatief zijn die windvangers, op de zijkant, maar vind dit op een nette bus, wat minder geslaagd, ook al heb ik er wel mee in mijn handen gestaan, omdat het best een aardige gadget is ;-)


motorsteun, op de orginele type 4 motor steunrubbers, en daar een balkje voor pas gemaakt,.je ziet de orginele steunen ook nog net op de motor zitten..
moet wel ergens foto´s hebben, van gemonteerd, maar zal nog wel foto´s maken van de steun, en later van gemonteerd

andere optie, is een extra steun, die op je bak gemonteerd wordt, en dan buffers, en steunen op je bakvorken lassen.
Gelogd

stephen
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 121


Split 1964 2.0 sinds 1995


« Antwoord #12 Gepost op: April 27, 2016, 21:26:41 »

foto's van de motorsteun gevonden.
had toen nog geen externe oliekoeler, zoals tegenwoordig ;-)




steunen zitten dmv hoeklijn, aan de balken vast.http://
Gelogd

Ron
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.078



« Antwoord #13 Gepost op: April 28, 2016, 22:57:00 »

Oké, thanks.
Gelogd

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.284



WWW
« Antwoord #14 Gepost op: April 29, 2016, 08:51:36 »

Wat doet deze snuiter in jouw verhaal??????  Yellow Very Happy

Gelogd


Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this