Pagina's: [1] 2   Omlaag
Auteur Topic: Versnellingspook afstellen  (gelezen 4043 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
T1m
Spijl blijft

tim.alders
« Gepost op: Maart 31, 2016, 09:15:30 »

Ik heb vorige week voor het eerst met de bus gereden! dat ging in principe prima alleen kan ik geen achteruit vinden en heb ik geen vrij Smile

dit zal te maken hebben met afstellingen gok ik maar wilde hier even om wat raad vragen.

Ik heb een Type 1 AT bak, hoe sluit ik de schakelstang aan?
doe ik dit wanneer de het pikkie uit de bak volledig uitgetrokken is of juist volledig in of ergens ertussen?

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #1 Gepost op: Maart 31, 2016, 09:27:41 »

Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar het meest logische is dat je de bak in zin vrij zet,dan je pook ook in de neutrale stand in rustpositie dus in het midden,dan vast zetten en kijken als ze goed op elke plek zitten,als je hem dus niet in je achteruit krijgt zal je je schakelstang iets moeten verdraaien...

Gr ferdi

T1m
Spijl blijft

tim.alders
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 31, 2016, 09:32:22 »

Dat zou goed kunnen en klinkt inderdaad logisch, maar wanneer staat de in z'n vrij? welke stand moet het "pikkie" dan hebben?

Maar goed dat vind ik wel... zal vanavond er weer eens onder kruipen Smile

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 31, 2016, 13:20:23 »

Ik neem aan in de tussenstand dus helemaal indrukken en dan zal hij ongetwijfeld in zijn 2 of 4 staan en als je hem dan 1x eruit trekt dan zal hij in zijn vrij staan.
En als je hem dan nog een keer uit trekt dan zal hij in zijn 1 of 3 staan.

Om te controleren als hij in zijn vrij staat pak je ff een goede waterpomp tang en probeer je dat pikkie ff heen en weer te doen net zoals je ook met je pook  zou doen,dan merk je al snel dat hij in zijn vrij staat of niet.
Let er wel ff op dat je hem niet beschadigd met die tang anders heb je kans op lekkage bij je keerring,dus even een stukje leer of doek er tussen doen.

Succes!

Renka
Split personality

« Antwoord #4 Gepost op: Maart 31, 2016, 17:55:36 »

Ik neem aan in de tussenstand dus helemaal indrukken en dan zal hij ongetwijfeld in zijn 2 of 4 staan en als je hem dan 1x eruit trekt dan zal hij in zijn vrij staan.

Om te controleren als hij in zijn vrij staat pak je ff een goede waterpomp tang en probeer je dat pikkie ff heen en weer te doen net zoals je ook met je pook  zou doen,dan merk je al snel dat hij in zijn vrij staat of niet.
Let er wel ff op dat je hem niet beschadigd met die tang anders heb je kans op lekkage bij je keerring,dus even een stukje leer of doek er tussen doen.

Succes!

als je hem uittrekt staat hij in zn twee of vier pook naar achteren stang naar voren dus  tongue3

To finish first, you first have to finish

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #5 Gepost op: Maart 31, 2016, 18:57:07 »

Succes!

als je hem uittrekt staat hij in zn twee of vier pook naar achteren stang naar voren dus  tongue3

Verrek ja natuurlijk je hebt gelijk laughing11 Very Happy

T1m
Spijl blijft

tim.alders
« Antwoord #6 Gepost op: April 01, 2016, 09:35:20 »

Gisteravond helemaal goed gekomen  Very Happy
En lekker voor de tweede keer een paar rondjes gereden  Very Happy Very Happy Very Happy Whistle

Enige is dat ik m met wat kracht in z'n achteruit kan trekken..
Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling, misschien het plaatje omdraaien, ik heb een Geneberg pook wellicht is dat anders dan hoe het beschreven staat in de manuals..

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #7 Gepost op: April 01, 2016, 09:38:09 »

Misschien dat je idd dat plaatje nog wat kan verstellen,of misschien de stang niet iets verdraaien...

Gr ferdi

henk
Spijl blijft

« Antwoord #8 Gepost op: April 04, 2016, 10:31:43 »

Een AT bak heeft het zelfde schakel patroon als een T1 bak.
Houd er rekening mee dat de schakelstang andersom draait als de versnellingspook.
Het is in ieder geval een heel gefrunnik.

T1m
Spijl blijft

tim.alders
« Antwoord #9 Gepost op: April 08, 2016, 10:50:02 »

ik ben gisteravond weer bezig geweest met de pook en het schakelen..
Het lijkt erop of de bal van de versnellingspook niet diep genoeg in de kop van de schakel stang valt en bij het inschakelen van de vierde versnelling er nagenoeg uit is.

Dit lijkt mij niet normaal...??
ik heb al zitten kijken of de shakelstang iets omhoog gebracht kan worden maar dat is vrij lastig aangezien de stang gefixeerd wordt de schakelstang voet..

Heeft iemand hier ervaring mee?

Renka
Split personality

« Antwoord #10 Gepost op: April 08, 2016, 13:12:00 »

tim mss gebruik je verschillende onderdelen bij elkaar, na 65 is er een andere pook gekomen waarvan de scharnierkogel op een andere hoogte zit tov de onderzijde ben effe kwijt of het hoger of lager is mss heb jij de verkeerde pook bij een schakelstang 

To finish first, you first have to finish

Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #11 Gepost op: April 08, 2016, 13:58:33 »

Heb je in de "Spijlneus" op de AT bak wel de juiste "hockeystick" zitten?

De iets gebogen versie tov de rechte van de kever.

Zelf heb ik ook een AT bak.. had nergens problemen mee .. aansluiten en klaar

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

T1BUS
Spijl gaat niet meer weg

dreambus

« Antwoord #12 Gepost op: April 08, 2016, 15:45:09 »

Ik had zelfde probleem echter met een pook van CSP, die hebben ook pookjes met verschillende scharnier bal eraan, bij K&K hadden ze de labels niet goed eraan gehangen en kreeg
de verkeerde, echter na 1 telefoontje alsnog de juiste ontvangen, kwam er pas achter toen ik de oude ernaast had gelegd....

T1m
Spijl blijft

tim.alders
« Antwoord #13 Gepost op: April 10, 2016, 10:39:30 »

Dank voor de reacties!
De spijlbusneus zit inderdaad op de versnellingsbak.

Ik heb het voorste deel vd de schakelstang nieuw gekocht bij k&k, ik zal het bij hen even navragen, maar zover ik kan zien heb ik de juiste..

Ik heb zowel de originele pook als de geneberg geprobeerd maar beide hetzelfde probleem...

Split67
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #14 Gepost op: April 10, 2016, 10:55:43 »

Het stangetje wat in je spijlbusneusstuk zit van je bak, ook wel hockeystick genoemd, heb je die van de kever gebruikt of van een spijlbus, want dat lees ik niet in je post.

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this