Pagina's: [1] 2   Omlaag
Auteur Topic: carburateur ........advies  (gelezen 4862 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
sierk
Onzekere spijl

« Gepost op: Maart 24, 2016, 16:33:45 »

ik heb een 1300 ab motor in mijn bus en krijg de carburateur niet op de juiste co waarde .
de carburateur heeft een revisie update gehad ,alles is schoon ontsteking staat goed maar nee!
de motor heb ik pas aangeschaft laten reviseren en weet dus niet hoe hij voorheen liep...
nu wil ik een nieuwe kopen 31 pict 4 omdat ik denk dat de oude gewoon versleten is om het probleem op te lossen .
of  Carburateur set EMPI EPC 34 mm die bij paruzzi te koop is ( ziet er tof uit)

wat is jullie advies ?  Very Happy

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #1 Gepost op: Maart 24, 2016, 17:05:12 »

Loopt de motor helemaal niet dan?

Misschien een rare vraag maar je weet maar nooit,vonken de bougies wel en doet je brandstof pompje het wel?

Setje ziet er inderdaad wel erg gaaf uit Very Happy

Gr ferdi

Renka
Split personality

« Antwoord #2 Gepost op: Maart 24, 2016, 18:08:27 »

Wat versta je onder een revisie update?

Naar mijn mening heeft het geen zin om een dubbele set op je motor te schroeven, als de motor verder origineel is, een enkele carburateur is makkelijker af te stellen.

Ontsteking goed? Nieuwe bougies rotor kap en hoe oud zijn de bougiekabels?

Overleg anders met gerrit rage

Succes

To finish first, you first have to finish

Golf-classic
Spijl blijft

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 24, 2016, 18:37:44 »

dubbel 34 op een 1300 lijkt me wat veel niet?

sierk
Onzekere spijl

« Antwoord #4 Gepost op: Maart 24, 2016, 19:59:02 »

motor loopt prima ..enkel de co komt niet op de juiste waarde .
als de co goed staat loopt de motor erg traag ( komt maar langzaam op gang ,start slecht )
als we hem op gehoor/gevoel afstellen zodat hij goed loopt dus ontsteking iets vroeger en co op gehoor opschroeven en testen de co staat deze erg laag..
ben bang om als ik met te laag co rij de motor schade oploopt.
en .....het setje dubbele ziet er tof uit en volgens paruzzi de juiste voor mijn 1300 motor.

motor zit inmiddels in de bus  Smile

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #5 Gepost op: Maart 24, 2016, 23:43:04 »

Die luchtfilters ben ik niet zo'n fan van,die zuigt alle warme en hete lucht op en zeker in de zomermaanden...

Gr ferdi

sierk
Onzekere spijl

« Antwoord #6 Gepost op: Maart 25, 2016, 15:31:52 »

oke ....wat de luchtfilter betreft had ik niet aan gedacht.
gewoon de oude olie filter erop?
gaan straks wederom met bus en aanhanger naar Italië ....en daar is het best warm.

Mike
Spijl blijft

« Antwoord #7 Gepost op: Maart 25, 2016, 16:39:01 »

Ik zou ook wel willen weten wat dan een andere oplossing is. Ik heb deze er ook op zitten

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #8 Gepost op: Maart 25, 2016, 19:06:30 »

Eerlijk gezegd heb ik ook zo'n filter op mijn gereviseerde motor zitten,maar ik denk dat ik hem niet eens ga gebruiken.
Elke motor heeft zo koud mogelijke lucht nodig om goed te presteren en dit zijn in mijn ogen dus eigenlijk geen goede filters hij zit exact in het midden van de warmtebron.

De koude lucht zou je dus bij je luchtroosters weg moeten halen,Links of rechts,ik zelf ga denk ik de originele gebruiken...

Wat je ook kan doen in een originele aanzuigbuis gebruiken en daar een open filter op zetten,misschien dat je die aanzuigbuis nog iets moet verlengen...

Ik had vorige week zelf een originele oliebad filter gekocht met een stalen aanzuigbuis,ik vraag me af als die eigenlijk van een spijlbus is want ik zie dat de meesten een kunstof aanzuigbuis hebben...

Gr. Ik

Renka
Split personality

« Antwoord #9 Gepost op: Maart 26, 2016, 09:48:07 »

oliebad filter is niets mis mee, aftermarket filters zoals op de foto zijn niet best voor flow en filtering, kan beter een k&n filter nemen als je goede filtering wil, maar dan zal je zeker de sproeierbezetting moeten aanpassen op een rollenbank.

De temperatuur van de lucht heeft op een standaard bus motor geen merkbare invloed, op een race motor is dat heel wat anders.

Of je de lucht vanuit het midden in de ruimte haalt of bij de roosters maakt niet uit, de grootste hitte zit onder de auto en niet in de motorruimte. daarom is het ook zo belangrijk om je afsluitrubbers goed voorelkaar te hebben.

Maar eh wat was nou die carburateur update ?  Shhh

To finish first, you first have to finish

bricks
Spijl blijft

Na resto !

john remmen
« Antwoord #10 Gepost op: Maart 27, 2016, 16:56:14 »

Hoi Sierk,  Bemmel --> Doesburg  HOTROD    kost een centje maar dan heb je iets. Ik belde hotrod om een 2 traps weber te bestellen en kreeg advies laat ons eerst maar eens toveren met je 34-3.   Geweldig resultaat op mijn 1641
gr

John

Een bus is een bus is nooit zomaar een T1
http://busje1967.blogspot.com/

sierk
Onzekere spijl

« Antwoord #11 Gepost op: April 03, 2016, 11:26:29 »

ik heb ondertussen een andere carburateur erop geschroefd maar ook niet het gewenste effect ....
ben even langs gegaan bij de gene die de motor gereviseerd heeft en wees me op de luchtfilter...krijgt hierdoor meer zuurstof maar de sproeiers zijn niet aangepast dus......
nu met originele oliebad filter van mijn 1200 motor erop heeft hij minder vermogen,hij trekt zeker niet lekker door(alsof de handrem er een tandje opstaat)
ga de bus maar weg brengen om m te laten afstellen.
 Yellow Very Happy ik weet t nie meer !

sierk
Onzekere spijl

« Antwoord #12 Gepost op: April 14, 2016, 15:08:13 »

zo.......bus vandaag op de testbank bij HR engineering laten afstellen,
andere sproeier bezetting en ontsteking op tijd .
loopt weer geweldig  Cool

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

wouterduijndam
« Antwoord #13 Gepost op: April 15, 2016, 08:34:54 »

En met het oude filter?

sierk
Onzekere spijl

« Antwoord #14 Gepost op: April 15, 2016, 18:36:53 »

de filter die op de foto staat hierboven is het geworden.
daarmee het beste resultaat.

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this