Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Stuurhuis reviseren  (gelezen 1675 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ferdi
Spijl is het geworden

« Gepost op: Maart 03, 2016, 23:44:58 »

Ik heb aardig wat speling op mijn stuurhuis zitten,nu wil ik hem zelf gaan reviseren wie weet waar de lagers e.d te krijgen zijn ik kan ze zo nergens vinden...

Mvg ferdi

henk
Spijl blijft

« Antwoord #1 Gepost op: Maart 04, 2016, 00:04:41 »

Ferdi een t1 is gewoon een zwabber, de een iets meer de ander iets minder.
Dit komt grotendeels door de opbouw van de besturing, vroeger waren ze nog niet zo ver.
Om echt goed te kunnen sturen, zonder enige speling kom je aan een heel ander stuurhuis.
Ik het mijn bus omgebouwd zonder dat het veel kost, het is wel veel werk maar ik heb echt nul speling.
Als ik een meetklok tegen het wiel zet en ook maar een tikkeltje op en neer beweeg met het stuur beweegt de meetklok gewoon mee.
Ik zit er nagenoeg net zo ontspannen in als in mijn moderne auto.

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #2 Gepost op: Maart 04, 2016, 00:30:47 »

Heb je inderdaad gelijk in henk maar ik heb flink wat vrije slag op het stuur zitten en toen ik vanavond het stuurhuis uit elkaar haalde zat er maar weinig vet in en ook geen olie.
Er kwam ook een beetje water uit.
De bus is een Oostenrijkse bus die bij mij al 10 jaar droog staat,misschien is dit nog gesmolten gletsjer ijs Yellow Very Happy laughing11

Maar de lagers zijn slecht dus die moeten sowieso vervangen worden...

Gr. Ferdi

Renka
Split personality

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 04, 2016, 08:37:07 »

lagerbussen moeten ingeperst worden en in line geruimd worden, dit is met de hand niet zuiver genoeg te doen.

een bezoekje aan Volksprojects en die kerels zorgen weer voor een strak geheel   icon_thumright

succes!

To finish first, you first have to finish

henk155
Spijl blijft

« Antwoord #4 Gepost op: Maart 04, 2016, 09:10:33 »

En als je het zelf wil doen vind je bij kuhl-tek ook wel het één en ander.
http://kuhl-tek.co.uk/ourshop/cat_324218-Steering-Box-parts-and-services.html

Henk!!!

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #5 Gepost op: Maart 04, 2016, 10:22:48 »

lagerbussen moeten ingeperst worden en in line geruimd worden, dit is met de hand niet zuiver genoeg te doen.

een bezoekje aan Volksprojects en die kerels zorgen weer voor een strak geheel   icon_thumright

succes!

Ik zie idd dat ze geruimd moeten worden, ze doen het op deze site met de hand en beetje voor beetje totdat je die pen er met de hand in kan drukken en met de hand net kan rond draaien.

Ik zou graag eens bij volksprojects langs gaan maar voor mij is het een pokken eind rijden.
Machine fabriek zit hier op de hoek waar ze cnc draaien en frezen en alles kunnen maken,lijkt mij dat ze het daar ook wel kunnen...
Daar draaien ze momenteel ook krukassen waar de lagers van de drijfstangen overheen lopen dat heb ik nog nooit gezien,als je dat ziet kan je je ogen niet geloven  Surprised

Gr ferdi

MR.Hamburger
Spijl gaat niet meer weg

`64 walktrough caravelle camp-wagon

Re:
« Antwoord #6 Gepost op: Maart 05, 2016, 07:57:26 »

Een machine fabriek kan dit uitstekend voor je doen

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar: