Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11   Omlaag
Auteur Topic: 5 bak UN1 versnellingsbakken van Renault  (gelezen 39330 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 238


« Antwoord #120 Gepost op: Juni 22, 2016, 22:51:43 »

Nee hoor, ik heb 14 cm bodemvrijheid, dat lijkt weinig, de normale bodemvrijheid van  personenauto's is meestal kleiner.
Ik heb met mijn vorige auto, (Audi 80 met een bodemvrijheid van 12cm) nog nooit iets van onder  geraakt.
Gelogd

henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 238


« Antwoord #121 Gepost op: Juni 23, 2016, 09:17:45 »


Motor en versnellingsbak hangen nu precies op de plaats in kettingen, zo kan ik de  ophanging passend maken zonder aan de bus hoeven te slijpen, (is het meeste werk).
Eerste foto, `malī (achter Ophanging) onder de bus gemaakt.


                               
Tweede foto,  īmalī  op de werkbank bewerkt.

 Nu nog de voorophanging.





Gelogd

henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 238


« Antwoord #122 Gepost op: Juni 23, 2016, 14:35:11 »



Klaar.
Gelogd

henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 238


« Antwoord #123 Gepost op: Juni 24, 2016, 07:57:47 »



Pas niet, ik moet er weer met de slijpflex aan.
De versnellingsbak moet 1 cm naar achteren, op de plaats van de schroevendraaier zit raakt de trillingsdemper de bak steun.
Gelogd

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.323



WWW
« Antwoord #124 Gepost op: Juni 24, 2016, 10:04:00 »

Wel een mooie 3D puzzel!  Yellow Very Happy
Gelogd


henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 238


« Antwoord #125 Gepost op: Juni 25, 2016, 17:42:03 »



Een 3D puzzel is het wel.
Ik heb de achterophanging veranderd, nu zit de versnellingsbak op precies de goede plek.
De plaats (op de foto) waar op de schroevendraaier gestoken zit is de ruimte tussen de torsieas en het tandwiel van de vijfde gang, hier zit maar 8 tot 12 mm tussen.
Hier zit uiteraard nog de wand van de versnellingsbak tussen.
Gelogd

henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 238


« Antwoord #126 Gepost op: Juni 26, 2016, 15:34:36 »



Achter ophanging is ook klaar, de motor en bak hangt.
Nu de aandrijfassen, ben er al mee bezig.
Gelogd

henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 238


« Antwoord #127 Gepost op: Juni 27, 2016, 13:00:17 »



Men neme  een versnellingsbak flens van een t2  (links).
En een van een Renault  ( Afgeslepen in het midden).
Na wat draaiwerk het resultaat  (rechts), moet alleen nog  gelast worden.
Gelogd

Berrie120
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.917



« Antwoord #128 Gepost op: Juni 27, 2016, 20:04:38 »

Knap staaltje werk,

maar ze zijn ook los te koop als Subaflanges
http://www.subarugears.com/Pricing/Pricing.html


met computer sterkte analyse
Gelogd

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 238


« Antwoord #129 Gepost op: Juni 27, 2016, 20:34:33 »

Heeft Subaru dan de zelfde vertanding als Renault ?
Ik had deze kunnen nemen:    

http://magento-de.p236026.webspaceconfig.de/de/un1-getriebeumbau/umbauteile-t3/un1-antriebswellen-adapter.html

Maar dan zijn de maten verkeerd, nu kan ik alles aanpassen, ze moesten zo plat mogelijk worden, en dat is gelukt.
Op de foto is ook goed te zien dat de aangepaste flens (rechts) platter is als die van de T2 (links)
De uiteinden van de aandrijfassen gaan er in ingeschoven toestand een paar mm langs af.
Ik heb ze ondertussen gelast, het ziet er mooi uit en is super sterk.
En het leuke is natuurlijk het zelf uitdokteren en maken, het materiaal heb ik ervoor.
Gelogd

Berrie120
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.917



« Antwoord #130 Gepost op: Juni 29, 2016, 11:16:35 »

Heeft Subaru dan de zelfde vertanding als Renault ?

dat was eigenlijk een ondoordachte aanname van mij, weet het niet.
Kan wel de Subaru voor je opmeten heb een reserve bak staan.
Gelogd

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 238


« Antwoord #131 Gepost op: Juni 30, 2016, 21:08:21 »

Opmeten is niet nodig om dat ik de flenzen al klaar heb, in ieder geval bedankt voor het aanbod.

De rechter aandrijfas past niet ondanks het inkorten.
IK ZOEK DAAROM NOG EEN LINKER AANDRIJFAS VAN EEN T2 AUTOMAAT.
Die is 457mm, dat moet net kunnen.
Of een andere as tussen de 457mm en de 437mm.
Een van een kever is te kort.
Of een plek waar ik kans maak dat ze deze hebben.
Gelogd

henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 238


« Antwoord #132 Gepost op: Juli 01, 2016, 10:07:40 »

Niemand ?
Gelogd

henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 238


« Antwoord #133 Gepost op: Juli 06, 2016, 22:41:15 »

Van niemand, hulp.
Dan maar weer aan het experimenteren.
Een as van een automaat is te lang, ook in ingekorte vorm.
Eve bij Henk de Hoog  een kever as gekocht, ik weet die is te kort.
Als ik nu de homokineten omdraai, verleng ik de as.

Gelogd

henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 238


« Antwoord #134 Gepost op: Juli 07, 2016, 10:06:48 »

Het past.
Gelogd

Steekwoorden: 5 bak 
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this