Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Veerweg voor-as  (gelezen 1227 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.286



WWW
« Gepost op: Januari 09, 2018, 21:38:42 »

Weet iemand exact hoe lang de veerweg van een standaard T1 1967 voor-as is?
Ik heb met de bus op de wielen een aantal cm vrij boven de huidige band, maar de bus staat me wat laag.
Ik heb dropped spindels en rasterplaatjes, dus kan de bus nog wat hoger zetten.
Als ik de bus op krik, kan ik mooi de afstand tot de wielkasten met de veerweg vergelijken.
Gelogd


JT1
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 2.078



« Antwoord #1 Gepost op: Januari 09, 2018, 23:05:50 »

De veerweg weet je dan ook met de rasterplaatjes op de hoogste stand, lijkt mij. Aangezien dropped spindles geen invloed heeft op je veerweg.
Gelogd

aap, noot, mes!

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.286



WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 10, 2018, 09:35:21 »

De veerweg weet je dan ook met de rasterplaatjes op de hoogste stand, lijkt mij. Aangezien dropped spindles geen invloed heeft op je veerweg.

Dat weet ik ook wel dat dropped spindels geen invloed op de veerweg hebben.
Ook met de rasterplaatjes in de hoogste stand weet je nog steeds de veerweg niet, je verdraait alleen het vaste deel van het verenpakket.
Dan moeten de veren nog steeds flink ingedrukt worden om achter de veerweg te komen.
Het zou dus wel handig zijn als iemand de veerweg al weet.
Gelogd


safari spijl
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 257


ff wachten nog!!!


« Antwoord #3 Gepost op: Januari 10, 2018, 11:01:38 »

De veerlamellen in de vooras buigen best ver.
(Je kan ze zover verdraaien tot ze knappen.  Yellow Very Happy )
Dus volgens mij word je maximale veerweg bepaald doordat, of je voorasarmen op een begrenzer komen (rubber) of je wiel vast zit in wielkast of,
je schokbreker aan het eind van uit/in schuiven is.
Gelogd

groet, Renzo

kever1973 kever1967 t3caravelle1986 spijlbus1964

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.286



WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 10, 2018, 17:24:23 »

De veerlamellen in de vooras buigen best ver.
(Je kan ze zover verdraaien tot ze knappen.  Yellow Very Happy )
Dus volgens mij word je maximale veerweg bepaald doordat, of je voorasarmen op een begrenzer komen (rubber) of je wiel vast zit in wielkast of,
je schokbreker aan het eind van uit/in schuiven is.


OK er is dus geen mechanisch einde van de veerweg?
Interessant.
De schokdempers mag je trouwens niet als aanslag gebruiken, daar zijn ze niet voor gemaakt.
Dan zal het dus een rubber aanslag moeten worden inderdaad.
Gelogd


safari spijl
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 257


ff wachten nog!!!


« Antwoord #5 Gepost op: Januari 10, 2018, 23:07:53 »

origineel zit aan je vooras een aanslag arm tussen de bovenste en onderste draagarm met rubbers eraan vast.
deze bepaald de max. in- en uitgaande veerweg.
als de as doormiddel van rasterplaatjes verlaagd word, slijpen ze deze er meestal af omdat je anders geen veerweg meer hebt.
verlaag je alleen met dropped spindels kan hij gewoon blijven zitten.
Gelogd

groet, Renzo

kever1973 kever1967 t3caravelle1986 spijlbus1964

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.286



WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 11, 2018, 08:24:49 »

origineel zit aan je vooras een aanslag arm tussen de bovenste en onderste draagarm met rubbers eraan vast.
deze bepaald de max. in- en uitgaande veerweg.
als de as doormiddel van rasterplaatjes verlaagd word, slijpen ze deze er meestal af omdat je anders geen veerweg meer hebt.
verlaag je alleen met dropped spindels kan hij gewoon blijven zitten.


Nou je het zegt, bij mij zit dat armpje er nog tussen, dus ik moet maar even uitvogelen hoe ver de veerweg is tot dit armpje geraakt wordt.
Inderdaad is me verteld deze weg te halen als ik (veel) met de rasterplaatjes ga verstellen.
Gelogd


Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this