Pagina's: 1 ... 28 29 [30] 31   Omlaag
Auteur Topic: Project 67'er kombi  (gelezen 58983 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #435 Gepost op: Januari 11, 2019, 20:47:41 »

Mooi werk
Ferdi!

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #436 Gepost op: Januari 21, 2019, 22:44:10 »

Afgelopen vrijdag nog even met de bus bezig geweest,ik had een aantal jaar geleden een gebruikte set dropped spindels gekocht maar ik zag afgelopen week dat er vrij veel speling op de bronzen lager zat dus gelijk maar aangepakt die handel.

De spindels los persen was iets lastiger dan ik had gedacht,je moet ze namelijk uit elkaar trekken ipv persen dus met een rijke fantasie aan het persen gegaan... Very Happy
Het spulletje zat flink vast want een massieve as van 20mm knikte zo tijdens het persen,na die tijd maar dikke VCMO as gepakt die niet op de foto staat,dat was een van 25mm en van materiaal wat oersterk is dus toen waren ze zo uit elkaar. 

Wat ik mij wel afvraag is waarom er o-ringen overal geplaatst waren ipv de originele keeringen heeft iemand misschien een idee?
Ik zag dat volksprojects ze ook zo verkoopt met o-ring

Links origineel en rechts de o-ring...

Gr. Ferdi

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #437 Gepost op: Januari 22, 2019, 12:43:28 »

Misschien andere toeleverancier? Zie ook genoeg met de rubbers zoals standaard geleverd. Heb zelf bbt set. Zitten ook de normale rubbers in de set.

aap, noot, mes!

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #438 Gepost op: Januari 25, 2019, 15:45:36 »

Misschien andere toeleverancier? Zie ook genoeg met de rubbers zoals standaard geleverd. Heb zelf bbt set. Zitten ook de normale rubbers in de set.

De originele rubbers heb ik wel liggen en die komen er ook weer op maar ik vond het vreemd dat er in het verleden o-ringen gebruikt werden.

Ik zag op de website van volksprojects dat hun ook o-ringen gebruiken,daar zat dus vast wel een reden voor zijn...

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #439 Gepost op: Januari 25, 2019, 16:25:11 »

Afgelopen week was ik in Antwerpen aan het werk en toen zag ik dat "de garaasj" dicht in de buurt was en dinsdagavond altijd geopend is van 20:00 tot 22:00.
Ik ben door de week toch daar in de buurt en heb er maar een leuke avond van gemaakt en wat onderdelen besteld wat ik nog nodig was.
Deze week kon ik het ophalen,weer een hoop geld kwijt maar ook weer mooi materiaal meegenomen Cool

Beetje bij beetje komen we er wel.

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #440 Gepost op: Januari 25, 2019, 20:05:54 »

Goed zo Cool

aap, noot, mes!

safari spijl
Spijl blijft

ff wachten nog!!!

« Antwoord #441 Gepost op: Januari 25, 2019, 22:24:17 »

gaat ongemerkt toch veel geld in onderdelen zitten he!

weer een mooi bultje onderdelen erbij Cool

groet, Renzo

kever1973 kever1967 t3caravelle1986 spijlbus1964

EeVeeWee
Spijl is het geworden

« Antwoord #442 Gepost op: Januari 26, 2019, 09:48:14 »

Dat dacht ik ook tijdens de restauratie van mijn 1967 T1 en toch heb ik vrijwel alles vernieuwd, zelfs veel NOS delen kunnen vinden.
Nu ben ik bezig met een Mercedes-Benz Pagode 230 SL uit 1965 en daar is alles ongeveer vijf keer zo duur van.  Confused
Soms verlang ik weer naar de VW T1-prijzen....  tongue3

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #443 Gepost op: Januari 26, 2019, 19:58:30 »

Dat dacht ik ook tijdens de restauratie van mijn 1967 T1 en toch heb ik vrijwel alles vernieuwd, zelfs veel NOS delen kunnen vinden.
Nu ben ik bezig met een Mercedes-Benz Pagode 230 SL uit 1965 en daar is alles ongeveer vijf keer zo duur van.  Confused
Soms verlang ik weer naar de VW T1-prijzen....  tongue3

Ja dat geloof ik graag,dan denk je dat spijlbus duur is...
Net zoals Porsche 356 dat is ook zo verschrikkelijk duur...

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #444 Gepost op: Januari 26, 2019, 19:59:49 »

weer een mooi bultje onderdelen erbij Cool

Ja echt als je denkt dat je alles hebt kom je er achter dat je net op de helft bent laughing11

Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #445 Gepost op: Februari 04, 2019, 08:24:41 »

Lekker bezig Ferdi!

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #446 Gepost op: Februari 23, 2019, 23:30:10 »

Zo daar ben ik weer,ik ben de afgelopen tijd druk bezig geweest met de IRS ophanging,ik heb veel foto's gezien op internet waarop te zien is dat bijna iedereen de schokdempers er echt totaal scheef onder de bussen hebben zitten zo scheef dat ze van binnen naar buiten staan als je gebruik maakt van de originele ophanging.
Zoals onderstaande foto Surprised
En zo wou ik het dus echt NIET.
De schokdempers staat totaal niet goed en staat ook nog eens onder spanning..

Ik moest en zou ze rechtop monteren maar daar kwam het een en ander nog bij kijken.

Ik had eerst een gat dwars door de balk geboord en daarin een bus gelast voor de montage van de schokdemper,die had ik zo laag mogelijk geboord zodat de schokdemper nog deels onder de balk komt om het verschil van de schuinte op te vangen.
En zover mogelijk naar voren net tegen de balk van de versnellingsbak omdat hij anders tegen de ashoes aan zou komen...

Na het aflassen had ik de handel gemonteerd en toen kwam.ik erachter dat de schokdemper in de laagste stand tegen de ashoes aan kwam Surprised

Daar baalde ik flink van en er waren maar 2 oplossingen,of het buisje nog verder naar voren boren in de chassisbalk maar dat was eigenlijk geen mogelijkheid want dan zou ik exact in die u-vormige versnellingsbak ophangbeugel uitkomen waardoor ik de achterkant niet kan aflassen.
Of plan B de draagarm totaal aan passen,het was een gokje maar ik had het toch gewaagd en het is echt perfect uitgekomen al zeg ik het zelf...
Het was een beste klus maar het was de moeite wel waard!

Ik had eerst de onderste ring eraf geslepen

Die onderste ring had ik net zo lang verplaatst tot de schokdempers niet meer tegen de ashoes aan kwam en dat was denk ik wel een dikke 5 cm Surprised

Toen die ring vast gehecht en flink wat eruit geslepen om de schokdemper goed te kunnen plaatsen.

Daarna de handel op de laagste stand gezet en de hoogste stand om te kijken als alles goed ging zonder dat het ergens tegenaan kwam en dat ging perfect!

Ik heb heel wat stukjes her en der weg moeten slijpen en weer op de plek moeten lassen om hem weer in vorm te krijgen.

Daarna de lasjes allemaal mooi glad geslepen,nu is het net zoals origineel...

Hieronder zie je de verschillen,goed kijken want het valt haast niet eens op...
De rechterkant is 5cm vooruit verplaatst en de hoek is verdraaid waardoor de schokdemper niet meer onder spanning staat.

Hij komt nu niet meer tegen de ashoes.

Al met al was het echt een pokkewerk maar des te meer ben ik blij dat het gelukt is!

Maar nu de andere kant nog Very Happy

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #447 Gepost op: Februari 23, 2019, 23:41:04 »

Mooi dat het geslaagd is maar je hebt nu wel heel weinig verschil tussen ingaande en uitgaande slag van de schokbrekers. Gaat dat nog voor problemen zorgen of maak je nog een bumpstop?

Goed bezig !!

aap, noot, mes!

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #448 Gepost op: Februari 24, 2019, 00:22:02 »

Mooi dat het geslaagd is maar je hebt nu wel heel weinig verschil tussen ingaande en uitgaande slag van de schokbrekers. Gaat dat nog voor problemen zorgen of maak je nog een bumpstop?

Goed bezig !!

Hij kan helemaal in en helemaal uit op de veerplaat en ik moet zeggen dat dat een flink eind is.
Bumpstop komt er niet op dat is eigenlijk haast nooit zo met bussen die erg laag rijden...
Ik stel de veerplaat zo af dat hij nčt niet tegen het eindpunt aan komt tijdens het inveren en anders zou ik idd iets van een bumpstop moeten verzinnen maar over het algemeen is bij veel verlaagde bussen de laagste stand normaal gezien "de nok" de bumpstop  Very Happy en vaak word dat nokje ook nog weg geslepen wat ik ook heb gedaan.

Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #449 Gepost op: Februari 25, 2019, 09:57:43 »

Mooi werk Ferdi! Bekend klusje.

Als het mis was gegaan had ik nog wel een setje afgeslepen irs schokbreker beugels voor je gehad  Cool

Steekwoorden:
Pagina's: 1 ... 28 29 [30] 31   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this