Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 31   Omlaag
Auteur Topic: Project 67'er kombi  (gelezen 71033 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Split67
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #15 Gepost op: November 27, 2015, 09:05:50 »

Lekker bezig! Alles wat je eruithaalt en vervangt, behandel je dat gelijk met verf o.i.d.?

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #16 Gepost op: November 27, 2015, 09:33:55 »

Ik ben zo vrij geweest om je laatste post even iets in te korten, want een groot gedeelte had je al in een bericht daarboven gepost.
Mocht je het terug gezet willen hebben, dan kan dat natuurlijk.

Verder, lekker bezig, ga zo door !!

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #17 Gepost op: November 29, 2015, 19:07:21 »

Lekker bezig! Alles wat je eruithaalt en vervangt, behandel je dat gelijk met verf o.i.d.?

Jazeker de delen waar ik later niet meer bij kan doe ik zeker weten zoals achter de neus,die foto had ik hier niet geplaatst maar bij deze kan je dat ff zien.
De balkjes enzo doe ik ook maar ik boor er ook gaatjes in zodat ik hem later met van die ML wax kan behandelen in de holle ruimtes..

Ik had eerst die nieuwe balk goed ontvet en toen in de primer gezet,daarna nog een dikke witte laklaag in een spuitbus wat ik had liggen,dat was van "hamerite direct over roest" dat spul word keihard en ook hier probeer ik later nog ML WAX in te krijgen.
De bus zal vast en zeker zo goed als geen regen meer zien,tenminste dat is wel de planning Smile

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #18 Gepost op: November 29, 2015, 19:08:55 »

Ik ben zo vrij geweest om je laatste post even iets in te korten, want een groot gedeelte had je al in een bericht daarboven gepost.
Mocht je het terug gezet willen hebben, dan kan dat natuurlijk.

Verder, lekker bezig, ga zo door !!

Ok top was me niet eens meer opgevallen door al die foto's  Very Happy

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #19 Gepost op: November 29, 2015, 19:10:46 »

De bus zal vast en zeker zo goed als geen regen meer zien,tenminste dat is wel de planning Smile

Waarom niet? Rijden met dat hok, in weer & wind en in binnen- én buitenland !!

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Split67
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #20 Gepost op: November 29, 2015, 20:42:34 »

Goedbezig!!  Je ziet dat wel eens anders, zo met transportlak enz. erin blaffen....

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #21 Gepost op: November 29, 2015, 21:45:10 »

Waarom niet? Rijden met dat hok, in weer & wind en in binnen- én buitenland !!

Als ik naar het buitenland ga dan zal het wel richting het zuiden zijn waar de zon in ieder geval schijnt,ik wil er zeker mee op avontuur!

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #22 Gepost op: November 29, 2015, 21:47:31 »

Goedbezig!!  Je ziet dat wel eens anders, zo met transportlak enz. erin blaffen....

Daar begin ik niet aan die transport lak heet niet voor niks transport lak,en dat is voor transport bedoeld en niet voor onze "transporters" Very Happy
Die transportlak krab je vaak met je nagels er al af...

Split67
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #23 Gepost op: November 29, 2015, 21:49:20 »

Juist..... daarom....  Yellow Very Happy

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #24 Gepost op: November 29, 2015, 22:40:09 »

Ik maak voor 80% het plaatwerk zelf ik denk dat ik daar al een paar honderd euro mee heb bespaard heb en dat kan ik goed gebruiken voor dingen die niet zelf te maken zijn.
Zo ook het veranderen van de balk waar het stuurhuis in zit,het stuurhuis heb ik met 40mm verhoogd.
Je kan hier ook kant en klare setjes voor kopen,maar 2 stukken strip en wat ander klein materiaal scheelt je al gauw zo'n €110 euro voor een kant en klare set die hem 35mm verhoogd.
Wat ik wel kwijt was weet ik niet want ik heb genoeg materiaal in mijn schuur liggen maar ik gok nog geen 5 euro als je het zelf moet kopen.

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #25 Gepost op: December 02, 2015, 22:03:50 »

Een tijdje geleden de bumper,motor en de bak er onder vandaan gehaald.
Ik kwam weer handenvol grind tegen,de vorige eigenaar zal wel een oprijlaan hebben gehad van grind of hij heeft in een steengroeve gewerkt om personeel weg te brengen,hey is tenslotte origineel een 9 persoons bus laughing11

Wat wel leuk is dat ik het adres heb van de eerste eigenaar,ben benieuwd als hij nog leeft en nog op dezelfde plek woont...

Een van de Oostenrijkers is erg creatief geweest met het maken van een loodzware trekhaak aan de bumper beugels,zat deels ook nog eens aan het carroserie vast gelast... Neutral

De motor die eruit komt is een motor van alles wat,er staat een H als motorcode erin gekrast,waarschijnlijk met een kraspen ofzo gedaan,als je goed kijkt zie je dat er motorcode AB onder de H staat...
Op het plaatwerk staat 1.3 en er zit een 28 pict2 carburateur op met een vliegwiel van 180mm
Dus waarschijnlijk is het een 1300 dubbelpoorts.
Want de 1500 zijn volgens mij alleen in enkelpoorts uitgebracht.

Toen die loodzware bak met reductie kasten er onder vandaan gehaald,dat ding is niet te tillen!

Zo de ouwe meuk is eruit en de bak met reductie kasten zijn inmiddels al een tijdje weg,die is een tijdje geleden al verkocht aan de eigenaar van Wouter zijn oude blauwe spijlbus,hij wou weer terug naar reductie kasten,waarom weet ik ook niet en als de bak goed was weet ook niemand,misschien hij inmiddels wel...
Het neusstuk en de hockeystick heb ik gehouden want die ben ik nodig voor mijn IRS versnellingsbak die ik afgelopen weekend had gekocht in België.

Mijn nieuwe aanwinst:

Nieuwe olie,nieuwe pakkingen,en keer ring, het is een halflange bak.

Hier komt een 1641 dubbelpoorts achter met nieuwe cilinders en zuigers,gereviseerde carburateur,en een afgedraaid vliegwiel.
Dat is momenteel allemaal in de maak dus dat duurt nog wel even,en ik heb er geen haast mee want er is nog genoeg laswerk te doen.

Gr. Ferdi

NXXT LEVEL
Moderator

Never ending story 🎞 YouTube; Happytrouwbus

« Antwoord #26 Gepost op: December 03, 2015, 11:57:39 »

Mooi vooruitzicht versnelling en blok.
Leuke update goed bezig🔩👍🏻

Deze bus is te huur zie: http://www.happytrouwbus.nl/
Kijk ook op mijn Youtube kanaal Happytrouwbus

Golf-classic
Spijl blijft

« Antwoord #27 Gepost op: December 05, 2015, 22:31:10 »

ga je ombouwen naar IRS?
welk systeem ga je kiezen

sikke-aant
Spijl blijft

« Antwoord #28 Gepost op: December 05, 2015, 22:57:42 »

Zo, goed bezig hier!!! Mooi project om te volgen. Zeker omdat je zelf veel plaatwerk maakt!!!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y530-U00 met Tapatalk

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #29 Gepost op: December 05, 2015, 23:08:13 »

ga je ombouwen naar IRS?
welk systeem ga je kiezen

Ik ga inderdaad ombouwen naar IRS, ik gebruik daarbij deze half lange bak en een 1641cc dubbelpoorts.
Draagarmen van een kever en de beugels las ik vast aan het chassis.

Steekwoorden:
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 31   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this