Pagina's: [1] 2 3 ... 31   Omlaag
Auteur Topic: Project 67'er kombi  (gelezen 58988 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ferdi
Spijl is het geworden

« Gepost op: November 24, 2015, 20:33:45 »

Ferdi, jij mailde mij van de week je chassis nummer 227 010 945.
Juli 1966 eindigt met 216 198 668 en Augustus 1966 eindigt met 217 020 467.
Op 1 augustus is modeljaar 1967 gestart en dat zou dus betekenen dat jij een vroege 67'er hebt.
De 7 op de derde locatie van je chassis nummer geeft ook aan dat het jaar 1967 is.

Heb jij alle 67only features in je bus?
- 12Volt standaard
- Ruitenwisser met twee standen
- grootlicht schakelaar in de richtingaanwijzer hendel
- Grote radio uitsparing in het dashboard
- etc..

Ik kan je helaas alleen vertellen dat er een grote radio uitsparing in zit,voor de rest was hij helemaal kaal in de bus er zat geen schakelaartje meer in...
Aan de bestuurderskant naast de tankmeter zit wel een sticker met een aanduiding van 12 volt.
Er zit een 1500 motor in en onder de achterbank zit zo'n verwarmingsbuis.
Het was eigenlijk een rollend project waarvan het hele interieur mist incl schakelaars e.d en beide voordeuren zaten er niet bij en ook de motorklep niet.
En helaas hadden ze ook de bulkhead eruit geslepen...

Ik moet nodig eens een project topic openen,ik heb nu eindelijk door hoesje foto's kan plaatsen laughing11

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

wouterduijndam
« Antwoord #1 Gepost op: November 24, 2015, 20:41:25 »

Ik zou alvast beginnen met zoeken.. tongue3

Heb je de dashboard plank erbij? Die is vanaf 8/65 ook anders.

PS, ik heb je topic verplaatst en de titel verandert. Die motorklep die vinden we wel.. Whistle

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #2 Gepost op: November 24, 2015, 21:00:04 »

Ik zou alvast beginnen met zoeken.. tongue3

Heb je de dashboard plank erbij? Die is vanaf 8/65 ook anders.

PS, ik heb je topic verplaatst en de titel verandert. Die motorklep die vinden we wel..

Ja die heb ik er gelukkig wel bij Whistle

Ik zal vanavond of morgenvroeg even de tijd nemen om een aantal foto's te plaatsen van mijn project.

Gr ferdi

EeVeeWee
Spijl is het geworden

« Antwoord #3 Gepost op: November 24, 2015, 22:41:16 »

Ferdi, jij mailde mij van de week je chassis nummer 227 010 945.
Juli 1966 eindigt met 216 198 668 en Augustus 1966 eindigt met 217 020 467.
Op 1 augustus is modeljaar 1967 gestart en dat zou dus betekenen dat jij een vroege 67'er hebt.
De 7 op de derde locatie van je chassis nummer geeft ook aan dat het jaar 1967 is.

Heb jij alle 67only features in je bus?
- 12Volt standaard
- Ruitenwisser met twee standen
- grootlicht schakelaar in de richtingaanwijzer hendel
- Grote radio uitsparing in het dashboard
- etc..

Interessante info, ik heb ook een model 1967 en een grote radio uitsparing in het dashboard.
Dat is dus origineel zo? Ik dacht namelijk dat er een deel uitgeslepen was.
(Sorry voor het off topic)

VolksWouter
Spijlbussen.nl

wouterduijndam
« Antwoord #4 Gepost op: November 24, 2015, 23:32:44 »

Nee zeker niet, die grote dashboard uitsparing is een kenmerk en er zijn er nog meer.

Zoals de tankklep, daar zit bij een model 67 geen slot meer op.

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #5 Gepost op: November 25, 2015, 00:13:58 »

Hallo spijlbus liefhebbers!

Ik ben al een aantal jaar in bezit van een spijlbus,als ik mij niet vergis kocht ik hem in 2005.
Maar door mijn werk als pijplasser ben ik door de week haast nooit thuis en is het in de wintermaanden rustig op het werk en dan heb ik pas tijd om met mijn bus aan de gang te gaan of heel af en toe in het weekend.

Vanaf 2005 heeft de bus 3 jaar nog stil gestaan in een garage box omdat ik geen ruimte had om hem te restaureren daarbij had ik ook nog andere projecten staan,een polo 1 uit 1976 en nog een polo G40.
De Polo 1 heb ik nog steeds in mijn bezit en is een originele Nederlander.

In al die jaren heb ik wel eens wat kleine dingetjes verzameld want ik kocht hem eigenlijk helemaal kaal,het was dus meer een rollend chassis met motor,alleen de klapdeuren zaten erbij.
Voordeuren,motorklep,interieur en verlichting zaten er ook niet meer in,ook de bulkhead was er jammer genoeg uit geslepen.
Ik kocht deze bus toen der tijd voor  €1700 euro op marktplaats en daar heb ik nooit geen spijt van gehad.

Het is een Oostenrijkse 9 persoons bus die in 1966 gekocht is in SALZBURG.
Inmiddels heb ik er een hoop aan gedaan,zo kwam er kilo's zand en grind uit de koker balken e.d waar al wat vaker plaatwerk overheen was gelast in het verleden.

Helaas heb ik vaak in de zomermaanden geen tijd om er mee bezig te gaan,en in de winter vaak zo een paar weken achter elkaar en dan neem ik het er ook van.
Ik doe alles zelf aan deze bus wat ik prachtig vind om te doen.
Ik denk dat ik zo'n 80% van het plaatwerk zelf maak,omdat ik de meeste plaatdelen echt schandalig duur vind,op het plaatwerk heb ik al dus een paar honderd euro bespaard Smile
Onze hobby is al duur zat dus wat ik kan besparen doe ik ook, en ik vind het leuk om te doen...

Ik zal deze week wat foto's plaatsen,ik hoop dat ik ze een beetje op volgorde kan krijgen want ik ben er al een tijdje mee bezig.

Hier een foto zoals ik hem kocht,voor stoel/bank had ik van Etienne gekocht van klassic fab.

Vooras er onder vandaan gehaald om er een frame onder te lassen met een paar zwenkwielen..

En ff om een idee te krijgen hoe laag ik hem ongeveer wil hebben had ik een wiel op blokken gelegd Smile

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #6 Gepost op: November 25, 2015, 00:18:23 »

Ferdi, had jij deze klep gezien?
http://have-a-nice-bay.nl/product_info.php?products_id=7446

Daar kun je helemaal niets mee en die klep klopt zeker niet voor een model 67.

Ja die bedoel ik,ik snap er niks van want kieftenklok en klok en route 53 verkopen ze ook Eh?

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #7 Gepost op: November 25, 2015, 01:13:28 »

Ik ben begonnen met de lange dorpel,daar was al een plaat overheen gelast met een paar kg plamuur.
Die hele zijkant heb ik ontdaan van plamuur doormidden van een grote borstel op een slijptol.

Het plaatwerk wat eroverheen gelast was heb ik eraf gehaald,weg met die zooi

Ik was van plan om de bodem te laten zitten maar die was slechter dan ik dacht,dus die ook maar verwijderd incl die lange binnendorpel en een aantal balkjes die ook stokverrot waren.

Na het verwijderen van de slechte balken werd het tijd om nieuwe te maken

In tussentijd wat plaatwerk besteld bij Jt,dit is ook het enige wat ik gekocht heb wat plaatwerk betreft.

Voordat ik de chassis balkjes erin ging lassen zag ik dat de lange hoofd chassisbalk ook een rotte plek had,nadat ik die rotte plek eruit geslepen had kwamen er een handen vol grind en zand uit die balk vandaar die rotterij....

Het knie stuk en de balken daarnaast plus een gedeelte van de wielkast was ook stokverrot

Kniestuk heb ik zelf nieuw gemaakt en ook nog een balkje

Zo het is nu al laat,morgen zal ik nog wel een paar foto's plaatsen...

Gr. Ferdi

EeVeeWee
Spijl is het geworden

« Antwoord #8 Gepost op: November 25, 2015, 08:56:56 »

Goed bezig!
Dit lijkt sterk op mijn project, alleen zaten bij mij de chassisbalken vol met zand zonder grind  Yellow Very Happy

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #9 Gepost op: November 25, 2015, 09:10:03 »

PS, ik heb je topic verplaatst en de titel verandert. Die motorklep die vinden we wel.. Whistle

En ik heb je topic weer gesplitst, want je vraag voor/naar een '67 motorklep staat nog steeds.... toch?

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #10 Gepost op: November 25, 2015, 11:09:43 »

En ik heb je topic weer gesplitst, want je vraag voor/naar een '67 motorklep staat nog steeds.... toch?

Ik ben inderdaad nog op zoek...

VolksWouter
Spijlbussen.nl

wouterduijndam
« Antwoord #11 Gepost op: November 25, 2015, 11:10:31 »

Via deze link kun je wat onderdeelnummers zien die met een 67only spijl te maken hebben.
Zo kun je makkelijker zoeken naar onderdelen.

http://parts.volkswouter.nl/tag/1967only/

NXXT LEVEL
Spijl is het geworden

Never ending story 🎞

« Antwoord #12 Gepost op: November 25, 2015, 19:10:10 »

Super handig Wouter 👍🏻

If only everything in life was as reliable as a Volkswagen.

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #13 Gepost op: November 25, 2015, 19:27:33 »

Zeker makkelijk dat scheelt een hoop miskoop Very Happy

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #14 Gepost op: November 26, 2015, 23:29:08 »

De onderste 20cm was slecht en helaas ook een stuk van de V-vorm, die was verrot en had in het verleden ook een tik gehad.

Wat een werk was dat zeg om die voorbalk te vervangen, nu was het tijd om de neus te vervangen, het plaatwerk van creative past echt niet mooi, die V lijkt er niet eens op, als ik die van te voren wist had ik dit stuk beter zelf kunnen maken...

Onder origineel,boven creative...

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2 3 ... 31   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this