Spijlbussen.nl

Aansluiting verwarming t-stuk achter.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.383
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967
Bij mijn verwarmingskanaal (bouwjaar 1967) zat op het t-stuk aan de achterzijde een klein recht stukje wat verrot was.
Verder zat er een kromme kunststof buis richting de voorkant, maar die vervang is door een stalen buis.
Hoort er nu tussen dit t-stuk en rechte buis nog een kort stukje te zitten of zit de lange buis hier rechtstreeks in?
Ik ben bang dat het aan de voorkant niet uitkomt dan.



Weer eens wat anders!


Offline Ron

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.101
    • Karma: +0/-0
Ik ben ook net begonnen met de restauratie van mn panel ( ik zal binnenkort eens een project topic starten  :-") en deze ligt nu op zn kant.
Net twee fotos gemaakt, hopelijk heb je er wat aan, anders maak ik er nog wel wat.
Maar op het Y stuk bij jouw, hoor je een buis van een meter in te schuiven welke over gaat in foto 2
Als je goed kijkt zie je net voor de dwarsbalk het naadje zitten waar de 1meter buis is ingeschoven.



foto2





Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.383
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967

Offline Ron

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.101
    • Karma: +0/-0
Ik heb helaas geen barndoor  :-), maar mijn bus is van 58/59
de buis bestaat inderdaad uit twee delen en voor zover ik kan zien helemaal origineel, staat inderdaad ook bij de beschrijving van K&K.
Ik heb het nagemeten en in totaal heb je 1.31m nodig, als je aan beide kanten een cm extra neemt die in het vervolg schuift (dus een cm in het Y stuk en een cm voor de buis die richting cabine gaat, dus typisch dat die van K&K eigenlijk te kort is.
Nog een foto van het voorste deel .





Offline Dave

  • Spijl blijft
    • Berichten: 449
    • Karma: +0/-0
Kachelbuis bestaat origineel uit 2 delen die in elkaar zijn geschoven.
De buizen die worden aangeboden uit 1 deel zijn te KORT!!!!





Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.383
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967
Dat is inderdaad vreemd dan dat ze te kort worden aangeboden!  ::(
Heeft iemand nog een stuk over?  :tongue3:
Weer eens wat anders!


Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
Ik heb helaas geen barndoor  :-),

Barndoors are overrated !!  ::D
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!


Offline Ron

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.101
    • Karma: +0/-0

Offline F.v.W.

  • Spijl blijft
    • Berichten: 331
    • Karma: +0/-0
Ik heb een 56er en bij is ie ook in twee delen.
Zou hier even naar toe bellen voor de maat.

http://www.vwsplitparts.com/barndoor-1950-1955/chassis/p-1a/KF-907.html

Vw kombi 1956
Amazon 1966
2cv 1960 for sale


Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.383
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967
Ik heb een 56er en bij is ie ook in twee delen.
Zou hier even naar toe bellen voor de maat.

http://www.vwsplitparts.com/barndoor-1950-1955/chassis/p-1a/KF-907.html


Dank je.
Wouw die is wel heel duur!
Ik heb al regelmatig contact met Etienne dus zal het hem vragen.  ::D
Weer eens wat anders!


Offline Ron

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.101
    • Karma: +0/-0
Volgens mij heb ik ook wel eens hier op het forum voorbij zien komen dat iemand zon stuk buis bij een metaalhandel had gevonden met de juiste diameter.
Als je dat kunt vinden ben je volgens mij voor een paar euro klaar.


Offline Renka

  • Split personality
    • Berichten: 3.962
    • Karma: +0/-0
Ik heb er een uitlaatpijp van bosal inzitten van de goede diameter  :laughing11:
To finish first, you first have to finish